KOMENTAR

Pogrešno postavljeni prioriteti

16.06.2008.
u 21:55
Pogledaj originalni članak

Posljednjih je nekoliko mjeseci mnogo govora bilo o novom zakonu, kojim se navodno ukida 0 promila. Sada vidimo da za istu količinu (dodopuštenog) alkohola netko treba, a netko pak ne treba, platiti kaznu, što je notorna glupost.

Nadalje, iščitavajući visine i obim kazni, dolazim na pomisao kako ću ako prekoračim brzinu biti svrstan u isti koš s nekime tko je opljačkao trgovinu ili počinio razbojstvo te se s njim naći i u zatvorskoj ćeliji. No, on će još možda tu kaznu i izbjeći zbog nedostatka dokaza ili njihova pogrešno vođenog prikupljanja.

Svakodnevno sam na cesti, volim brzu, ali pametnu, vožnju. Dok sam za upravljačem, usredočen sam na vožnju i promet, a uglavnom vozim nove automobile. Riječ je o tehnološki naprednim automobilima koji su daleko ispred onih otprije 10-15 godina a,  na žalost, i dalje vozim prometnicama koje se ne obnavljaju u skladu s propisima i količinom prometa koji progutaju.

Vjerujem stoga kako je, bez obzira na policijska izvješća u stilu "zbog brzine neprilagođene uvjetima na cesti", mnogo veća odgovornost za prometne nesreće i stradavanja na pravnim osobama, zaduženima za održavanje tih prometnica, kao i na državnim tijelima koja bi trebala nadzirati stanje kolnika. Nikako nije rješenje na uništenoj prometnici smanjiti brzinu kretanja koja nema veze s važnošću te ceste, kako bi se prikupljale kazne zbog njihova prekoračenja, nego ako je njeno stanje takvo, valja je zatvoriti i popraviti.

Novi je zakon rađen u dobrom dijelu kako bi se punila državna blagajna, a ne povećala sigurnost prometa na cestama. Tome u prilog ide i činjenica da svojedobno naveliko najavljivani i hvaljeni presretači uglavnom operiraju na otvorenim cestama, odnosno autocestama, a poznato je da se više od 70 posto nesreća dogodi u gradovima.

Nepušač sam, ali svakodnevno me okolina truje, na poslu, doma, u kafiću,... I time ozbiljno narušava moje zdravlje. U Hrvatskoj godišnje umire približno 10.000 ljudi od neposrednih posljedica pušenja, mnogo više od 619 lani poginulih na cestama, od čega je tu 125 pješaka, a pušenje je dopušteno bez ikakvih ograničenja, a mnogo veću štetu čini širem krugu ljudi.

Samo još jedan dokaz da se u nas prioriteti pogrešno postavljaju, odnosno gleda se otkud je brže i lakše od običnih građana, jer oni puni love to opet neće osjetiti, može izvući što više novca.

Pogledajte na vecernji.hr