MANJI HYPE, VELIK PROMET

Sjećate se Pokemona? Tvorac igre otkrio sulude brojke koje su igrači ostvarali hvatajući virtualna čudovišta

pokemon
John Hanke, creator of Pokemon Go and Chief Executive Officer of Niantic gestures during his keynote speech at the Mobile World Congress in Barcelona, Spain, February 28, 2017. REUTERS/Paul Hanna
pokemon
pokemon
pokemon
12.03.2017.
u 11:57
- Prošlo ljeto je bilo totalno ludilo. Na moru nismo gledali ni plažu ni zgrade. Izašli bismo u dva ujutro i satima igrali i lovili Pokemone. Sada više nije tako - pričaju nam igrači iz Zagreba
Pogledaj originalni članak

Prošloga ljeta fenomen hvatanja Pokemona u igrici Pokemon GO bio je svjetski hit. Redali su se rekordi skidanja aplikacije, a mediji su pratili rijeke zaluđenih igrača u lovu na virtualne zvijeri. Neki su se i ozljeđivali zbog nemarnih šetnji u prometu, a neki su lovili Pokemone i u policijskoj stanici ili psihijatrijskoj bolnici.

Mnogi su Pokemone iskoristili i za brzu poslovnu priliku pa privlačili igrače u svoje restorane i dućane. Iako Pokemoni već neko vrijeme nisu više toliki hit u mainstream medijima, brojni igrači još uživaju u svijetu proširene stvarnosti.

74 dana hit na App Storeu

Tvorac projekta Pokemon GO i njegova preteče, igre Ingress John Hanke iz tvrtke Niantic nedavno je gostovao na poznatom sajmu mobilne tehnologije Mobile World Congress u Barceloni. Tom je prigodom demantirao nagađanja da je Pokemon GO zaboravljen ili da je splasnuo interes igrača na globalnoj razini.

>>MWC: Predstavljena nova Nokia 3310 - baterija traje i do 30 dana, a cijena je 49 eura

Hanke je otkrio da je aplikacija skinuta nevjerojatnih 650 milijuna puta (74 uzastopna dana bila je najpopularnija aplikacija na Appleovom App Storeu). Također, doznali smo da su svi igrači ukupno prošli čak 8,7 milijardi kilometara igrajući Pokemon GO. “To je veća udaljenost nego od Zemlje do Plutona”, pohvalio se Hanke. I to je samo podatak do 7. prosinca 2016. Uhvaćeno je više od 88 milijardi Pokemona, a igrači su ukupno kreirali 44 petabajta mobilnih podataka!

– Ljudi su si tetovirali logotipove Pokemon saveza, i to već u ranoj fazi igre kada nije i bilo sigurno da će te frakcije ostati, i to baš s početnim vizualom. Ti logotipovi su se lako mogli i promijeniti, no igrači nisu marili za to – ispričao je Hanke.

Mamac za sponzore

Štoviše, Hanke je u Barceloni priznao da je prva faza puštanja igre bila njegova najgora procjena prometa u cijeloj karijeri.

– Imali smo određenu procjenu prometa, a za svaki slučaj procijenio sam da eventualno mogu promašiti za pet puta količinu prometa. No, promet je na kraju bio 50 puta veći od očekivanog.

Da je cijela priča bila itekako isplativa pokazuje i Nianticov poslovni plan i prilagodljivost modela igre. Hanke je otkrio da je čak 35.000 lokacija (popularni Pokestopovi) u igri dobilo sponzorirani predznak. Brendovi poput Starbucksa i trgovačkog lanca Sprint brzo su reagirali i uložili u sponzoriranje lokacija te na taj način ostvarili 500 milijuna posjeta igrača.

Redakcija Večernjeg lista redoviti je dom mnogim vidljivim i nevidljivim Pokemonima... Snimio: Danijel Lijović

Nedavno je igra dobila i veliko osvježenje “Generations 2” i 80 novih Pokemona. Hanke je najavio i još tri velika dodatka tijekom ove godine, no nije otkrivao detalje. No, jedno je sigurno – Pokemon GO će se još dugo zadržati na smartfonima. I u Hrvatskoj su još aktivne zajednice igrača. Mnogi su i odustali, ali igrači s najviše staža još hvataju Pokemone.

– Prošlo ljeto je bilo totalno ludilo. Na moru nisam gledala ni plažu ni zgrade. I to ne samo ja nego cijela moja ekipa. Onda je jedno vrijeme bilo dosadno, teško je bilo napredovati u igri i nije bilo toliko uzbuđenja. Tek kad su se potkraj prošle godine pojavili novi eventi, postalo je opet zanimljivo. Najviše oko Božića i za Halloween. Bilo je puno novih Pokemona i opet smo se bili navukli. Sad kad je stigla druga generacija očekivala sam da ću se opet navući, ali to nije to. Prije smo znali u dva ujutro izići iz kuće i satima ih loviti, a sada upalim aplikaciju tek par puta jedno – otkriva nam strastvena trenerica Pokemona Milena Zajović.

Zrinjevac i Jarun u Zagrebu nisu više puni Pokemon-trenera, no znalci i dalje znaju kojim rutama u gradu migriraju najtraženiji Pokemoni. Aktivni su na Facebook grupi “Pokemon GO - Zagreb i okolica”, koja ima više od 1400 članova.

>>Najjači Pokemon trener Zagreba: Život mi se četverostruko ubrzao. Igraju svi, i klinci i policajci i poslovanjaci

>>Nepozvani gosti upali na vjenčanje i upropastili gotovo svaku fotografiju, evo i zašto...

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

Avatar anekk
anekk
22:54 12.03.2017.

bezveze

RI
rikavac
21:12 12.03.2017.

covjek izmisli naj vecu glupost i zaradjiva na besposlenom narodu koji nema drugog posla nego lovit pokemone.

Avatar commentator
commentator
15:11 14.03.2017.

Ja živim na drugoj planeti, niti sam vidio niti znam što su ta đepna čudovišta.