google

‘Političari moraju što prije ograničiti apsolutni monopol’

Foto: Google
Google (1)
Foto: Reuters/PIXSELL
sergey brin
Foto: AFP/PIXSELL
google
24.10.2012.
u 23:00
Google je sa 91 posto tržišnog udjela u internetskim pretraživačima postao naše drugo ja
Pogledaj originalni članak

Sve više kompanija u svijetu traži da se ograniči monopol Googlea - pretraživača koji je postao sinonim za internet. Tvrtke negoduju jer Google ima čak 91 posto udjela u pretraživanju interneta i stoga može manipulirati tržištem kako želi. Google je u 15 godina postojanja postao naš navigator svakodnevice, vjerni pratilac u poslovnom i privatnom životu – gotovo naše drugo ja. Svijet je postao onakav kakvim ga Google predstavlja – ranije se govorilo: što nije bilo na TV-u, kao da se nije no dogodilo, a danas se može reći, što nije na Googleu, to i ne postoji. Na svako teško pitanje odgovor uvijek glasi – proguglaj! Google je lani uprihodio 37,9 milijardi dolara, što je dvostruko više od proračunskih prihoda Hrvatske. U Hrvatskoj radi 1,4 milijuna, a u Gogleu 54.600 ljudi, dakle 25 puta manje.

>> Premoćni Google

Nejasni kriteriji

Mnogi poduzetnici optužuju Google da svoj monopolistički položaj koristi samo za uvećanje profita i uspoređuju ga s Microsoftom, koji je 1995. kažnjen zbog kartelskog poslovanja. Mjesto na stranicama Googlea koje zauzima neka tvrtka odlučuje o njezinu uspjehu ili propasti, a koji su kriteriji po kojima Google odlučuje tko će biti na prvom, a tko na 100. mjestu, nikome nisu jasni.

“Ono što je relevantno i što nudi najbolji odgovor na vaš upit odlučuje hoće li se vaš pojam naći na prvoj ili 10. stranici”, argument je Googleovih ljudi, koji ističu da njihov algoritam prati 200-tinjak kriterija za pozicioniranje u pretraživaču.

No dokaz da nije baš tako pokazuje slučaj britanske stranice Foundem. Preko noći oni su s prve stranice Google pretraživača završili iza 10. stranici. Broj posjeta Foundemu strmoglavio se, a prihoda više gotovo i nije bilo. U Googleu su se na optužbe pravdali novim algoritmom pretraživanja koji je Foundem bacio u zapećak. No nakon tužbe europskom povjereniku za tržišno natjecanje, Google je Foundem vratio na prvu stranicu. Kritičari upozoravaju da je Google izgubio neutralnost u pretraživanju, onoga trenutka kada je ponudio svoje servise poput Google Mapsa, YouTubea, Google+...

“Kome se ne sviđamo, naši konkurenti udaljeni su samo jedan klik”, argumentiraju u Googleu.

>> VIDEO Pogledajte gdje živi internet: Google otvorio vrata

>> U nekoliko sati Google na burzi izgubio čak 22 milijarde dolara

Menadžment njemačkog medijskog diva ProSieben-SAT1 Media AG optužuju Google da se, kada se upiše ime njihove nogometne emisije “ran”, na prvom mjestu pojavi YouTube sadržaj iako je njihovo prenošenje na tom portalu pravno upitno. Drugi kriterij, čini se, jest – tko više plati, na boljem je mjestu bez obzira na ono što nudi. Primjer je njemačka željeznica Deutsche Bahn, koja partnerstvo s Googleom koristi da s ovog pretraživača istisne manje i jeftinije prijevoznike.

Slučaj Microsoft

“Google je ekstremno dominantan. Vrijeme je da interveniraju regulatori”, pozvao je u Spiegelu političare da ograniče apsolutni monopol Googlea John Malone, američki medijski mogul. “Sve me podsjeća na 1995. kada sam golemom investicijom želio preuzeti AOL. Tada me nazvao Bill Gates i kazao: ‘Razmisli dobro, John. Naš novi Windows 95 gotovo će onemogućiti da ljudi pronađu AOL’”, kazao je Malone. Izdavač Frankfurter Allgemeine Zeitunga Frank Schirmacher pozvao je na stvaranje zajedničkog europskog “javnopravnog pretraživača”, što bi bio “najveći tehnološki projekt današnjice”.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.