Kao iz katapulta! Baš tako izgleda ubrzanje u novom supersportskom Porsche 911 Turbo S modelu sa 560 KS uz pomoć “launch controla”, elektronskog sustava brzog startanja koji najbržeg ‘elfera’ potjera od 0-100 km/h za 2,9 sekundi, što je brže i od borbenih lovačkih aviona poput F-16 ili MiG-21. Gotovo nestvarno ubzanje slično je doživljaju u ‘vlaku smrti’ u luna parku ili vožnji u bobu, ali fascinantno je da se ovakvo ubrzanje događa na ravnoj površini i to s mjesta. A još je impresivnije s kojom mirnoćom i sigurnošću se sve to događa, za što je zaslužan i Porscheov pogon na sva četiri kotača, kao i savršene kočnice. Zaista fascinantno.
Na pisti smo isprobali i jurnjavu po improviziranoj stazi s Porsche 911 Carrera S modelom s novim 3,0 turbo motorom sa 400 KS, za koji treba izdvojiti oko 1,1 milijun kuna.
Detonacije iz ispuha
I odmah ćemo reći da se ljubitelji Porschea nemaju zbog čega brinuti, jer je manji turbak (zamjena za 3,8-litreni atmosferski motor) zadržao karakterističan zvuk, a performanse su još i bolje – kod isprobane kabrio izvedbe 4,5 s do stotke, 306 km/h najveća brzina. I dalje je najdomljiviji karakterističan zvuk pucketanja iz ispušnih cijevi kad se otpusti gas. Obnovljenom 911 poboljšan je i ovjes, kao i Porsche Stability Management (PSM) sustav, pa Porscheov sportaš vozaču pruža još više zadovoljstva u vožnji, ali dinamičnu vožnju čini sigurnijom jer auto je sada još stabilniji i s boljim prianjanjem pri agilnoj vožnji.
2,3 tone čine se kao pero
Isprobali smo i plug-in hibridnu verziju Panamere koja u kombinaciji 3-litrenog turbobenzinskog motora i elektromobtora razvija 416 KS. Sportska limuzin je vrlo uglađena i tiha, a može se voziti doista štedljivo, ali i dinamično (5,5 s do stotke, 270 km/h). A još je fascinantniji najsnažniji Porscheov SUV Cayenne Turbo S, čije se 2,3 tone čine lake poput pera uz 4,8-litreni 8-cilindrični turbo motor sa 570 konja ispod haube. A osjećaj u vožnji je kao da vozite kakav sportski kompakt, a ne 486 cm dug terenac. Rovinj i Istra su ove godine bili domaćini parade europskih Porsche klubova gdje se okupilo više od 200 vlasnika ovih skupocjenih automobila.
JA sam imao 79god. istog takvog zutog crvene boje i bio je jos noviji od ovog vaseg.