Koronakriza je za online trgovinu bila kao vremenski stroj i ubrzala digitalnu transformaciju. Ništa drugačije nisu je osjetili ni u Porscheu, njemačkom proizvođaču sportskih automobila.
- Bila je ovo izazovna godina, ali je donijela i golemi rast potražnje za digitalnim rješenjima i povećala online prodaju automobila, rekao je Jason Buckingham iz Porschea AG na Infinum Retail Talku.
O konkretnim brojkama ne govori, ali otkriva koji se profil kupaca prije odlučuje za online kupnju automobila.
- Dugo se smatralo da online više voli mladi, no podaci pokazuju da su to ipak nešto stariji kupci. Kad netko zadnjih 20 godina vozi Porsche i dosad je već imao tri, četiri Porschea 911 u garaži, onda zna da će mu i sljedeći auto biti Porsche pa mu testna vožnja možda nije nužna i lakše će se odlučiti stisnuti tipku „buy“ i završiti transakciju online, kaže J. Buckingham.
Trgovina automobilima povijesno je vezana uz mrežu distributera i prodajnih predstavništava, a u Porscheu kažu kako će prodaja automobila i formiranje cijene i dalje ostati u njihovim rukama kao integralni dio iskustva kupnje. Distributeri za Porsche imaju neprocjenjivu vrijednost jer najbolje znaju što kupac očekuje i kako mu pružiti premium iskustvo brenda, dok digitalna tehnologija samo dodatno poboljšava to iskustvo.
- U trenutku krize, nisu svi distributeri imali online rješenja i bio je velik izazov kako preseliti dio posla online. Kako Porsche prolazi digitalnu transformaciju već 15 godina, koliko na primjer imamo online konfigurator automobila, a posljednje tri intenzivno razmišljamo o online rješenjima same transakcije kupnje, to je značilo da smo u trenutku kad je nastupila kriza imali spremna digitalna rješenja koja su našim distributerima olakšala i ubrzala transformaciju, kaže Bastian Plieninger, voditelj Odjela digitalnih proizvoda u Porsche Digitalu.
Dio tih digitalnih proizvoda od rujna se razvija i u Zagrebu u tvrtki Porsche Digital Croatia koju su zajednički osnovali zagrebački Infinum i Porsche Digital.
- Digitalna tehnologija omogućava nam da proizvode i usluge oblikujemo prema potrebama kupaca, bez obzira odlučili se oni za online ili offline kupnju. Drago nam je da kroz suradnju s Porsche Digitalom možemo dati priliku stručnjacima iz područja kao što su strojno učenje i umjetna inteligencija da rade na razvoju globalnih rješenja za Porsche tu u Zagrebu, kaže Tomislav Car, direktor Infinuma. Dosad na projektima za Porsche Digital Croatia radi 15-ak stručnjaka, a plan je kroz iduće tri godine oformiti tim od 100 ljudi.
Kupnja automobila online ili offline? U Porscheu smatraju da jedno ne isključuje drugo već da kupcima treba omogućiti da sami odluče kako će završiti svoje putovanje.
- Ne radimo razliku između onlinea i offlinea. Svjesni smo da su naši kupci već godinama online u svakom trenutku jer im je mobitel u džepu, no i da se svaki od njih razlikuje. Nekome je bitno da online može riješiti leasing i dobiti povoljnije uvjete pa će kupnju i dovršiti online, nekom drugom bitno je da se online educira i istraži sve opcije, ali će otići u zastupništvo i tek nakon testne vožnje odlučiti se na kupnju, zato smo fokusirani na omni - channel kanale, zaključuje J. Buckingham dodajući kako rade na razvoju globalnog rješenja za prodaju, dok će kroz suradnju s lokalnim timovima poput ove suradnje u Zagrebu omogućiti prilagodbu online okruženju pojedinog tržišta.