Šesta generacija Volkswagenova kombija Transportera (T model), iza koje je 65 godina duga povijest, predstavljena je prošlog tjedna u Amsterdamu. Nasljednik kultnog T1, koji se pojavio 1949. kao prvi poslijeratni VW (danas očuvani primjerci postižu cijene veće od 100.000 eura) i njegova nasljednika T2 kojeg su proslavili hipiji, tehnički i dizajnerski se ne razlikuje previše od pete generacije koja je na tržištu od 2003. godine. Više je to temeljiti redizajn nego nova generacija modela.
Ali, T6 osvježen je izvana i iznutra. Svjetlosni sklopovi, istaknutije rešetke hladnjaka po uzoru na one s Passata i niže postavljeni retrovizori daju mu dinamičniji izgled. U interijeru je naglasak na praktičnosti, ali i luksuznim detaljima kod skupljih verzija. Po prvi put Transporter dolazi s infotainment sustavom i ekranom u boji, a opcijski i s LED svjetlima. Donosi niz sigurnosnih sustava kao što su park pilot, upozorenje pri napuštanju trake, adaptivni ovjes i adaptivni cruise control. Novost je električno podešavanje sjedala i otvaranje vrata prtljažnika.
Dostupan je uz dva osovinska razmaka i tri visine krova, a dolazi u tri osnovne izvedbe: kao dostavni Transporter (teretni prostor od 3,5 do 9,3 kubnih metara), kao putnička Caravelle i luksuzni putnički Multivan. Moći će se naručiti u mnogim podizvedbama bilo kao dostavnjak ili putnički kombi među kojima je i nova verzija povijesne Samba izvedbe u karakterističnoj crveno-bijeloj boji.
Dolazi s novim, štedljivijim i učinkovitijim motorima. Dvolitreni TDI sa četiri cilindra dostupan je sa 84, 102, 150 i 204 KS. Najštedljivija verzija je ona sa 102 KS koja prosječno troši samo 5,5 l/100 km. Benzinski 2,0 TSI motori nude 150 i 204 KS. Upareni su s ručnim mjenjačima s 5 stupnjeva ili 7-stupanjskim DSG automatikom, a opcijski će se nuditi i s 4Motion pogonom na sve kotače. Na tržište stiže krajem lipnja. Cijene još nisu poznate, ali ne bi se trebale mnogo razlikovati od dosadašnjih.
Da zlata vrijedan traktor. Samo krpaj,vozi,krpaj vozi...