Kako ne kupiti mačka u vreći, objasnio nam je iskusni trgovac rabljenim vozilima Damir Horvat iz Zaprešića. Naglašava da bi bilo najbolje s automobilom otići na provjeru u servis, jer je bolje riskirati nekoliko stotina kuna nego kupiti neuredan automobil.
Provjerite stanje sjedala
– Svakako zatražite probnu vožnju, a ako prodavatelj to odbija vjerojatno nešto nije u redu s automobilom. Kada upalite automobil obratite pažnju radi li motor mirno, jer ne smije se ništa tresti kad je u praznom hodu. Provjerite radi li ručna kočnica i upale li se i potom ugase pri paljenju automobila sve lampice, jer ako neka ostane upaljena signalizira neki kvar – kaže Horvat.
Masan motor može ukazivati na to da negdje curi ulje, ali nije najsretnije ni da je motor svježe opran, jer tada ne možete znati je li s njim sve u redu.
– Nekad automobil iznutra nakon 200.000 km može izgledati kao nov, a drugi s 50.000 km izrauban. Sve ovisi o tome kako je korišten. Stanje upravljača nije uvijek pouzdan znak, jer neki vozači brže troše obloge volana, posebice oni koji koriste kreme. Ali, ako upravljač izgleda kao nov, dodatno provjerite lijevu stranu vozačkog sjedala i naslon za ruku, koji bi mogli odati da automobil ima veću kilometražu nego što stoji u ponudi – savjetuje D. Horvat.
Najbolje bi bilo za vrijeme probne vožnje odmah stati na prvu benzinsku crpku i dopumpati sve četiri gume na isti pritisak. U vožnji obratite pažnju da upravljač ne vuče u stranu, a isto tako i dolazi li pri kočenju do zanošenja.
Jesu li gume još dobre?
Provjerite i stanje guma, jer su gume, pogotovo kupujete li jeftiniji auto, znatan trošak i nije svejedno u kakvom su stanju i jesu li još dobre za korištenje. Pogledajte troše li se gume ravnomjerno, jer u suprotnom nije dobar špur.
– Ako je auto bio lakiran ne znači da nije dobra prilika. Danas mnogi imaju kasko i lakiraju se zbog manjih ogrebotina. Važno je da nije bio karamboliran. Sve to možete saznati na pregledu kod servisera, što bih svakom preporučio, jer će vam on točno reći, primjerice, za koliko će se morati mijenjati kvačilo ili kočnice, pa ćete točno znati koliko vas troškova čeka u dogledno vrijeme – kaže Horvat.
>> Zbog manjih trošarina i krize cvate biznis unosa polovnih vozila