Što se događa

Prijevara s dizelašima: Umjesto u preši, završavaju u istočnoj Europi

Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
auto otpad
25.11.2017.
u 09:22
Dileri potpuno funkcionalne i dobro opremljene automobile prodaju u istočnoj Europi za najmanje 2.000 eura
Pogledaj originalni članak

Sve strožiji propisi o zaštiti čovjekovog okoliša natjerali su vozače u zapadnoj Europi da se rješavaju starih automobila, osobito dizelaša. Svoj doprinos dali su i automobilski dileri, ali i države, uvođenjem premija pri kupovini novih automobila. Svrha premije je stimulacija stanovništva da kupe novi automobil i riješe se starog modela koji ne ispunjava posljednje standarde – Euro 5 i Euro 6, piše Vecernji.ba

Zamišljeno je da svaki stari automobil, kojeg vlasnik zamijeni novim, završi u preši. Međutim, istraživanje novinara njemačkog Auto Bilda pokazalo je da malo automobila bude stvarno uništeno. Novinari su došli do saznanja da najveći broj "smrdljivih dizelaša" samo nastavlja život u istočnoj Europi! Od jednog insajdera Auto Bild je dobio informaciju da radnici na reciklaži starih dizelaša od trgovaca polovnjacima dobiju oko 200 eura po automobilu.

Zarada dilera je mnogo viša jer potpuno funkcionalne i dobro opremljene automobile prodaju u istočnoj Europi za najmanje 2.000 eura. Auto Bild navodi da se u istočnoj Europi traže dizelaši s normom Euro 3 ili Euro 4, posebno automobili marki Volkswagen, Mercedes i Audi. Iako se Bosna i Hercegovina u političkim analizama obično spominje kao zemlja "jugoistočne Europe", na automobilskoj karti spada u "istok našeg kontinenta", prenosi Radiosarajevo.ba. Podsjetimo, minimalna zakonska obveza pri uvozu polovnih automobila u BiH je ispunjavanje norme Euro 4, pa je jasno da mnogi "formalno uništeni" njemački dizelaši završavaju i na našim cestama.

Pogledajte i video o pripremi auta za zimu:

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 34

MO
modovisisajteMaraschino
10:34 25.11.2017.

pazi nepotpisanog novinara... smrdljivi dizelaš... a to što rafinerija više zagadi okoliš proizvodeći benzin neko dizel, nije smrdljivo? i to što benzinac više guta goriva nego dizelaš? a ti rabljeni iz Njemačke dizelaši, u boljem su stanju i vrijedniji neko ista godišta dizelaši kod nas (i na istoku)...

DU
Deleted user
09:33 25.11.2017.

Manipulacija, isao sam dati starog dizelasa i..... I nista, premija pise cak 10 000 ali je nema. Po akciji koju sam dobio da sam ostavio svoj skuplje bi bilo 250 eura. Dakle, u njemackoj nema premija. Nema ljudi bez love auta, ovo je samo ostocnjacima da om usta pjene. Na zapadu se i zrak plati, istina nesto i ostane .

Avatar HajdukLika
HajdukLika
09:54 25.11.2017.

Ma, da čak kod nas voze dizelaša sa najnovijom normom EURO 6d, balkanci bi da uštede ilegalno točili i dalje lož ulje. A učinak za okoliš je kao sa dizelašima iz sedamdesetih.