Dizelski su motori već neko vrijeme pod teškom paljbom ekologa i zagovornika hibridnih i električnih automobila. Bez obzira na napore koje su proizvođači dizelaša poduzeli kako bi motore novih generacija uklopili u aktualne ekološke propise, u dojmu javnosti svi su dizelaši strpani u isti koš. Iz centara nekih europskih gradova stariji dizelaši su već prognani.
No, pitanje dizelaša nije nešto što se preko noći može presjeći nožem. Jer, nije jednako bučan i ne ispušta jednaku količinu zloglasnog NOx-a dizelaš star 15-20 godina i današnji, koji zvukom uopće ne odaje da je dizelaš i ispuh mu je čišći nego kod nekih benzinca. Bitan je element i financijska moć, konkretno, hrvatskih vozača. Oni muku muče s održavanjem automobila koji posjeduju, sanjaju o nekom jeftinijem novom autu, a nameću im se teze o hibridima i električnim automobilima kao (jedinom) ispravnom rješenju - jedinom rješenju koje zaslužuje državne poticaje.
No, i sami proizvođači električnih vozila – a slično vrijedi i za hibride – kažu da se auti na struju isplate samo vozačima koji dnevno prevale 150-200 km. Jer, bitno su skuplji od modela s klasičnim pogonom, a skuplje ih je i napuniti. Ovdje nam se čini prikladnim parafrazirati izjavu o kruhu i kolačima: ako nemaju za običan auto, nek’ voze električan.
konverzija recimo starog malog gradskog auta tipa punto, corsa, clio itd košta 7000-8000 eura i ima doseg 200km bez problema za tu lovu sa 10-12 godina trajnošču baterija, sa motorom bez održavanja (direct drive motor bez četkica i gluposti). čak mu na krovni nosač i prednju haubu može i ugradnja 750-1000 w solarnih panela koji pune i u vožnji i kod stajanja itd... uglavnom jeftino i nije komplicirano. treba tokar koji sredi "kopču" motora na standardnu getribu ili još bolje da je automatik pa na "uljno zvono". malo igranja i vožnja jeftina da nemre biti jeftinija. treba samo birati auto koji serijski ima elektronsku pumpu za servo kočnice i servo volan, a ne uljnu, makar lako se prerade kočnice, a elek servo volan ima recimo punto. klima se lako preradi... ali to nije u cilju autoindustriji i naftnom biznisu. nema posla za majstore, nema izmjena ulja, nema kvarova na motorima... nema potrošnih djelova motora. DirectDrive motori imaju trajnost 10 godina bez da ih takneš. prije bu auto hrđa pojela nego se pokvari.