16.07.2017. u 10:39

I sami proizvođači električnih vozila – a slično vrijedi i za hibride – kažu da se auti na struju isplate samo vozačima koji dnevno prevale 150-200 km

Dizelski su motori već neko vrijeme pod teškom paljbom ekologa i zagovornika hibridnih i električnih automobila. Bez obzira na napore koje su proizvođači dizelaša poduzeli kako bi motore novih generacija uklopili u aktualne ekološke propise, u dojmu javnosti svi su dizelaši strpani u isti koš. Iz centara nekih europskih gradova stariji dizelaši su već prognani.

No, pitanje dizelaša nije nešto što se preko noći može presjeći nožem. Jer, nije jednako bučan i ne ispušta jednaku količinu zloglasnog NOx-a dizelaš star 15-20 godina i današnji, koji zvukom uopće ne odaje da je dizelaš i ispuh mu je čišći nego kod nekih benzinca. Bitan je element i financijska moć, konkretno, hrvatskih vozača. Oni muku muče s održavanjem automobila koji posjeduju, sanjaju o nekom jeftinijem novom autu, a nameću im se teze o hibridima i električnim automobilima kao (jedinom) ispravnom rješenju - jedinom rješenju koje zaslužuje državne poticaje.

No, i sami proizvođači električnih vozila – a slično vrijedi i za hibride – kažu da se auti na struju isplate samo vozačima koji dnevno prevale 150-200 km. Jer, bitno su skuplji od modela s klasičnim pogonom, a skuplje ih je i napuniti. Ovdje nam se čini prikladnim parafrazirati izjavu o kruhu i kolačima: ako nemaju za običan auto, nek’ voze električan.

Komentara 24

JU
jurajuric116
14:11 16.07.2017.

konverzija recimo starog malog gradskog auta tipa punto, corsa, clio itd košta 7000-8000 eura i ima doseg 200km bez problema za tu lovu sa 10-12 godina trajnošču baterija, sa motorom bez održavanja (direct drive motor bez četkica i gluposti). čak mu na krovni nosač i prednju haubu može i ugradnja 750-1000 w solarnih panela koji pune i u vožnji i kod stajanja itd... uglavnom jeftino i nije komplicirano. treba tokar koji sredi "kopču" motora na standardnu getribu ili još bolje da je automatik pa na "uljno zvono". malo igranja i vožnja jeftina da nemre biti jeftinija. treba samo birati auto koji serijski ima elektronsku pumpu za servo kočnice i servo volan, a ne uljnu, makar lako se prerade kočnice, a elek servo volan ima recimo punto. klima se lako preradi... ali to nije u cilju autoindustriji i naftnom biznisu. nema posla za majstore, nema izmjena ulja, nema kvarova na motorima... nema potrošnih djelova motora. DirectDrive motori imaju trajnost 10 godina bez da ih takneš. prije bu auto hrđa pojela nego se pokvari.

JO
josip
11:11 16.07.2017.

elekricni se isplati ako dnevno prelazis preko 200km, ali gle apsurda - elekricni nemoze prijeci preko 200km bez punjenja

DO
domxerex
11:48 16.07.2017.

Skuplji je običnog pri punjenju?! Zašto bih kupio skupi auto koji je još skuplji u eksplataciji? Da bi sve bilo ekološki!? Dragi zeleni kako se dobija struja kojom punim taj automobil, iz termoelektrane ako se ne varam. Dakle opet zagađenje. Pa koga vi zeleni farbate? Prihvaćam električni auto ako ga punim strujom iz nuklearke jer ona ne zagađuje. Ima samo "mali" problem sa odlaganjem otpada ali se i to da riješiti sa rudnikom dubne 1-2 kilometra.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije