Promijenili ste mobitel i sad kreće patnja – instalacija svih aplikacija od čega je svakako najgore ponovno pokretanje m-tokena. Naučeni ste sve plaćati preko mobitela, ne možete potvrditi nijedno plaćanje, režije čekaju, a zli tinejdžeri očekuju džeparac na Revolutu. Ponovno pokretanje mobilnog bankarstva meni se činilo kao prvi krug pakla. Ili možda to i nije tako strašno. Ja sam, spletom nesretnih okolnosti, cijeli ovaj postupak napravila dva puta u pola godine, a ovo su moja iskustva. Krenut ću od najlakše opcije, a to je – Revolut. Dakle, za Revolut je dovoljno da skinete aplikaciju, upišete svoj broj mobitela ili e-mail i potvrdite istu staru lozinku. Zatim će vas tražiti da preko njihove aplikacije skenirate lice i to je to. Kao da se nikada ništa nije dogodilo – svi vaši podaci su ponovno tu i aplikacija momentalno normalno radi. Imam još i mobilno bankarstvo od RBA, Addiko banke, Zabe, Dinersa koji spada pod Erste te Keks pay.
Prije nekoliko dana slučajno sam razbila mobitel, a bila sam ga kupila prije pola godine, i tada sam također prolazila cijelu muku.
Revolut sam i tada prvi instalirala, potom Keks pay čija je logika otprilike ista – traži vas OIB i osobne podatke te je sve gotovo za par sekundi. Diners je nešto zahtjevniji, uz osobne podatke traži scan osobne i to često morate ponavljati jer – ne valja svjetlo, premutno, pa se smrzne, a slična je i situacija na scanu lica. No, sve u svemu, relativno je jednostavno vratiti sve podatke i pristup. Iako, vjerujem da nekome tko je prosječno digitalno pismen, to i nije tako jednostavno i možda bi odustao na prvom zamrzavanju ekrana. Sljedeća za instalaciju bila je Zaba, odnosno njen m-token. Meni je to iznimno bitno jer mi je vezana uz business karticu i dosta troškova moram odobriti preko same aplikacije. Od banke sam zatražila ključeve putem e-maila, odgovor sam dobila za manje od jednog sata. U međuvremenu je, pretpostavljam, došao i aktivacijski ključ, no kako sam ugasila aktivan zamjenski mobitel i prebacivala se na novi, vjerojatno je drugi ključ nestao u bespućima interneta i tog postupka. Sutradan sam sve ponovila i sve smo sredili za čas. Dovoljno je ukucati oba ključa, staviti svoj PIN i sve radi.
VEZANI ČLANCI:
Prilično jednostavno bilo je i s Addiko bankom. Nazvala sam na besplatni telefon 08001414, dobila ljubaznu djelatnicu koja me tražila OIB i broj osobne iskaznice, provjerila moje osobne podatke te mi rekla da mi je aktivacijski ključ na e-mailu, a drugi ključ stiže SMS-om. Čim sam prekinula poziv, uistinu su me čekali ključevi na e-mailu i SMS-u, i sve je sređeno za čas. Čisto za usporedbu, prošle sam godine tri puta zbog toga išla u banku i tek je iz trećeg pokušaja sve radilo. Ljubazna službenica mi je tada svaki put rekla da će mi sve stići na e-mail, ali ne nužno odmah već unutar 24 sata. I tako dva puta. Treći put se nisam dala iz banke, pomalo na rubu svađe, pa smo sve riješile na licu mjesta. S obzirom na to da me prva dva puta primila ista osoba, moguće da je problem bio u njoj.
RBA se, na moje iznenađenje, pokazao kao najveća komplikacija. Preko telefona ne može ništa, ali imaju opciju da preko videocalla sve sredite, na što su me i uputili telefonski uz obećanje da sve savršeno radi. Lani sam to pokušala, nikad se nisam pomaknula od prvog koraka jer čim bih stisnula tu opciju, ništa se ne bi događalo. Ovaj put sam čak došla do sljedećeg koraka – upisala sam neke svoje osobne podatke, no nakon toga me aplikacija izbacila. I tako nekoliko puta. Oni su me ovaj put jedini natjerali da odem do banke. Realno, sve je prošlo glatko. Na e-mail sam dobila jedan, na SMS drugi ključ, ali jedino oni nisu imali opciju da to nekako drukčije odradim. I zaposlenici banke su mi rekli da tu videoaktivaciju uspješno odradi jedan od 20 korisnika jer s funkcionalnošću nešto ne štima. Kod njih mi je i mala komplikacija bila što nisam imala aktivan e-mail na mobitelu pa sam, da bih došla do ključeva, prvo to morala srediti stojeći na šalteru. O.K, to je ipak do mene jer nakon što sam preuzela mobitel nisam odmah složila i svoj e-mail. Kada se sve zbroji i oduzme, sve račune vratila sam u pola sata, ako izuzmemo fizički odlazak u samo jednu banku. I za kraj, nitko vam ništa od toga ne naplaćuje. Za sada.
To je ta stara priča - ako mi stavljamo aplikacije na novi mobitel, želimo da proces bude jednostavan i brz. Ako netko drugi pokušava preuzeti naš identitet preko telefona i uspije, onda smo ljuti, pitamo kako je to moguće i kakve nesposobne osobe rade sigurnost. Ljudi - ne možeš im ugoditi :)