Mazda Cosmo Sport

Prvi auto s rotacijskim motorom slavi 50. rođendan

Foto: Mazda
Prvi auto s rotacijskim motorom slavi 50. rođendan
06.06.2017.
u 10:52
Izvan Japana poznat kao 110S, ovo je bio prvi Mazdin sportski automobil, stvorivši DNK koji je nastavio živjeti u legendarnim modelima poput RX-7 i MX-5
Pogledaj originalni članak

Prije 50 godina Mazda je predstavila model Cosmo Sport pogonjen rotacijskim motorom. Skladni i elegantni dvosjed označio je početak tradicije automobila zabavnih u vožnji i uspjeha u automobilističkom sportu uz jedinstvenu tehniku. Te 1967. Cosmo Sport bio je prvi automobil na svijetu pokretan motorom s dva rotora.

Izvan Japana poznat kao 110S, ovo je bio prvi Mazdin sportski automobil, stvorivši DNK koji je nastavio živjeti u legendarnim modelima poput RX-7 i MX-5, a zapravo i u svim modelima koje japanska marka proizvodi danas. Napravljeno je samo 1176 komada, no Cosmo Sport značio je transformaciju od tvrtke koja je proizvodila pretežno komercijalna vozila i male automobile u brand kojeg karakterizira pristup stalnog izazivanja konvencionalnog, bilo da je riječ o tehnici, bilo u pogledu dizajna.

Koristeći potencijal rotacijskog motora, koji je pružao performanse usporedive s mnogo većim i težim klipnim motorima, Mazda je od tada proizvela gotovo dva milijuna vozila pogonjenih rotacijskim motorima, postigavši pritom i značajne sportske uspjehe. Volja za isprobavanjem novih stvari i stalnim pomicanjem granica postala je sinonim za Mazdu.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

OB
ObrenM
20:56 06.06.2017.

Imao sam rx7 ,za ono vrijeme izuzetno startan,brz i opasan auto za manje iskusne vozace.Potrosnja goriva je bila veca,ali se to u to vrijeme nije toliko gledalo.Motor rotaciski naizgled jednostavan sa malo pokretnih dijelova, imao je malu kilometrazu do generalne.Motor bi poceo trositi dosta ulja slabo paliti i gasiti se na ler-gasu.Kod nas nije bilo dobrog strucnjaka za tu vrstu motora,pa su rijetki vlasnici servise obavljali u Austriji.Tko nije htjeo takav motor, ugradjivao bi fordov motor V6,koji se je radi svoje kratkoce mogao ugraditi u ograniceni prostor ispod haube.Sve u svemu jako ljut auto za ono vrieme.