Alternativa dizelu

Prvi svjetski vlak na vodikov pogon pušten u promet u Njemačkoj

Foto: Philipp Schulze/DPA/PIXSELL
Vlak na vodik
Foto: Philipp Schulze/DPA/PIXSELL
Vlak na vodik
Foto: Philipp Schulze/DPA/PIXSELL
Vlak na vodik
Foto: Philipp Schulze/DPA/PIXSELL
Vlak na vodik
Foto: Philipp Schulze/DPA/PIXSELL
Vlak na vodik
18.09.2018.
u 09:15
Vlakovi na vodik opremljeni su ćelijama koje kombinacijom vodika i kisika proizvode struju s vodenom parom kao jedinim nusproduktom
Pogledaj originalni članak

U Njemačkoj je u ponedjeljak u promet pušten prvi svjetski vlak na vodikov pogon čime se ova skuplja, ali ekološki prihvatljivija tehnologija suprotstavlja dizelskim vlakovima koji onečišćuju zrak. 

Dva plava vlaka koje je proizveo francuski Alstom krenula su sto kilometara dugom trasom između gradova Cuxhavena, Bremerhavena, Bremervoerdea i Bruxtehudea u sjevernoj Njemačkoj.

"Prvi svjetski vlak na vodik ulazi u komercijalnu djelatnost i spreman je za proizvodnju", rekao je Henri Poupart-Lafarge, izvršni direktor Alstoma na svečanosti u Bremervoerdu, stanici na kojoj će se vlak puniti vodikom. 

Foto: Philipp Schulze/DPA/PIXSELL
Vlak na vodik
Foto: Philipp Schulze/DPA/PIXSELL
Vlak na vodik
Foto: Philipp Schulze/DPA/PIXSELL
Vlak na vodik
Foto: Philipp Schulze/DPA/PIXSELL
Vlak na vodik
Foto: Philipp Schulze/DPA/PIXSELL
Vlak na vodik
Foto: Philipp Schulze/DPA/PIXSELL
Vlak na vodik
Foto: Philipp Schulze/DPA/PIXSELL
Vlak na vodik

Alstom, proizvođač francuskih TGV-ova, kaže da planira isporučiti još 14 vlakova Donjoj Saskoj do 2021., ali i drugim njemačkim državama koje pokažu interes. 

Vlakovi na vodik opremljeni su ćelijama koje kombinacijom vodika i kisika proizvode struju s vodenom parom kao jedinim nusproduktom. Višak energije skladišti se u litij-ionskim baterijama u vlaku. 

Vlak može voziti oko tisuću kilometara s jednim spremnikom vodika, što je sličan doseg kao i kod dizelskih vlakova. Alstom ulaže u tehnologiju koja je zelenija i tiša alternativa dizelu na neelektrificiranim prugama, što je privlačno brojnim njemačkim gradovima koji se bore sa zagađenjem zraka. 

"Sigurno da je kupovanje vlakova na vodik skuplje od dizelskih, ali je jeftinije u održavanju", rekao je projektni menadžer Alstoma Stefan Schrank za AFP. 

Druge zemlje se također interesiraju za vlakove na vodik, kažu iz Alstoma, uključujući Britaniju, Nizozemsku, Dansku, Norvešku, Italiju i Kanadu. Francuska vlada se već izjasnila da do 2022. želi imati vlak na vodikov pogon na tračnicama. 

Pogledajte video o misterioznim ljudima - tko su zelena djeca, svjedokinja Kennedyjeva ubojstva...

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.