Zagrebački rotor u Remetincu nakon velike rekonstrukcije sigurniji je nego ikada ranije, pokazuju to podaci o prometnim nesrećama i ozlijeđenim osobama Policijske uprave zagrebačke. Od puštanja u promet nakon obnove 27. siječnja 2020. pa do 30. lipnja 2020. godine, dogodilo se 6 prometnih nesreća, od čega pet samo s materijalnom štetom i jedna s ozlijeđenim osobama, u kojima su dvije osobe lakše ozlijeđene, jedan vozač i jedan putnik. Samo prema tom kriteriju, nova prometna regulacija sa semaforima o kojoj se u javnosti moglo čuti mnogo prijepora, svaka kuna od 331,6 milijuna, koliko je stajala rekonstrukcija se isplatila.
- Ranijih godina preko prometnice “rotor“ Remetinec, gdje se uvijek bilježila i još se bilježi velika prometna fluktuacija, prosječno se godišnje bilježilo 70-tak prometnih nesreća s 20-tak ozlijeđenih osoba što je udjelom činilo do 1 posto od svih prometnih nesreća na području PUZ-a, odnosno oko 0,5 posto ozlijeđenih osoba. Izgradnja i osuvremenjivanje prometnice poput “rotora“, doprinijelo je sigurnosti prometa ne samo u smislu brže i veće protočnosti prometa nego i, primjerice, pridržavanjem nove prometne signalizacije dakle, odgovornosti sudionika u prometu prvenstveno vozača, zajednički se i na ovakav način utječe na stvarno, a ne samo statističko stanje sigurnosti na području – kažu u PUZ-u.
Bez obzira na to što je zbog pandemije koronavirusa u travnju i svibnju promet na svim prometnicama u Hrvatskoj pa tako i na remetinečkom rotoru bio manji nego što bi bio inače, osjetno smanjenje prometnih nesreća i ozlijeđenih osoba je vidljivo.
VIDEO Završni radovi na rotoru
– To je fenomenalan rezultat, iznad svih očekivanja. Semafori u kružnom toku su nužno zlo i sigurno malo usporavaju promet, ali sigurnost je daleko veća i važnija. Treba razmišljati i koliko državu košta svaki teško ozlijeđeni u prometu, primjerice, mlada osoba koja zbog prometne nesreće stekne invaliditet. Osim toga, u rotoru se sada i promet brže odvija zbog tunela. Ja sam se bojao podzemnih voda od Save, ali zasad je sve i s time u redu i izgleda da je odlično napravljeno – rekao nam je Goran Husinec, stalni sudski vještak za cestovni promet.
Kružni tok u Remetincu najfrekventnije je prometno čvorište grada Zagreba i najveći kružni tok u gradu, prvotno je izgrađen 1981. godine zajedno s Jadranskim mostom. Bio je brz, protočan ali nepregledan, a zbog tri prometna traka od kojih se iz dva moglo izaći na svakom izlasku s rotora desetljećima su stvarala pomutnju kod neiskusnijih i nesigurnijih vozača. Zbog toga je određeni broj zagrebačkih vozača izbjegavao remetinečki rotor, a mnogim je vozačima koji su na južnom ulazu u Zagreb prvi put ulazili u grad nastajala knedla u grlu kad bi stigli do rotora.
Zbog svega toga rekonstrukcija je dobrodošla, zbog semafora je inače nepregledno raskrižje na koje se automobili penju, sada mnogo sigurnije. Kritičari semafora u kružnom toku kude da je protočnost sada manja i da se stvaraju gužve u špicama.Semafori su djelomično sigurno usporili promet, ali zbog novog tunela koji povezuje Jadransku aveniju i Aveniju Dubrovnik rotor je manje opterećen, a nesumnjivo je mnogo sigurniji nego ranije.
A čepovi u prometnim špicama, slažu se prometni eksperti, nastaju zbog prometnica na koje se slijevaju vozila s rotora, odnosno prometnica koje bi trebalo izgraditi (Jarunski most) da bi promet u špicama tekao brže. Uostalom, ima li velikog grada koji u prometnim špicama nema neku slabu prometnu točku gdje dolazi do prometnih gužvi?!
– Jarunski most je nužnost za daljnje rasterećenje prometa, baš kao i novi rotor u dvije razine na križanju Avenije Dubrovnik i Avenije V. Holjevca. Ali, trenutno najkritičnija prometna točka gdje se stvaraju najveći čepovi je Slavonska avenija gdje bi također na više mjesta trebalo promet postaviti u dvije razine – kaže Husinec
Manje nesreća je zato jer to nije više rotor nego stator