Na testu cestovni Rafale

Renaultova atraktivna SUV coupe perjanica oduševljava stilom, prostranošću, udobnošću i efikasnim hibridnim pogonom

Foto: Mladen Milčić
Foto: Mladen Milčić
Foto: Mladen Milčić
17.12.2024.
u 07:15
Isprobali smo francuskog predstavnika u luksuznom izdanju u segmentu gdje vladaju njemački premiumi uz full hibridni sustav sa 200 KS
Pogledaj originalni članak

Koje li simbolike, nova perjanica francuskog proizvođača automobila koja je ljetos stigla u Hrvatsku zove se Rafale. Da, baš poput borbenih aviona koji su proljetos stigli u Hrvatsku. Dakako, iz Francuske. Rafale je veliki SUV coupe D segmenta koji u svojoj ponudi imaju samo rijetki proizvođači, prvenstveno oni iz premium segmenta, poput njemačkog luksuznog trolista. Na tu se kartu sada upisao i Renault, a Rafale zaista izgleda impresivno, pogotovo uz luksuznu opremu Esprit Alpine kojom je bio opremljen testni primjerak koja donosi mnoge vizualne dodatke na karoseriji i u unutrašnjosti. No, to čak nije ni najprestižnija oprema, u ponudi je još bogatiji paket Esprit Atelier.

Rafale s dužinom od 471 cm i međuosovinskim razmakom od 274 cm, istovjetnim kao i kod novog Espacea, te nudi zavidnu prostranost u atraktivnom dinamičnom, pa čak bismo i rekli sportskom pakiranju. Blago povišena karoserija, konstruirana po uzoru na fastbackove i zaštićena sjajnocrnim elementima vrlo je atraktivna, a u i isto vrijeme trendovski podignuta. Zapravo, iz kojeg god kuta pogledate, Rafale izgleda sjajno, a takve su bile i reakcije ljudi.

Foto: Mladen Milčić
Foto: Mladen Milčić
Foto: Mladen Milčić

Zbog savršeno zakrivljene krovne linije koja se ne prekida u razini stražnjeg vjetrobranskog stakla, putnici u drugom redu mogu uživati u izdašnom prostoru za glavu, dok za noge ima mjesta kao u prostranom Espaceu, čak 30,2 cm u visini koljena. No, za razliku od Espacea, Rafale dolazi samo uz pet sjedala, vrlo komfornih te uz prtljažnik koji prima 535 litara. Ništa manje atraktivna nije ni high-tech unutrašnjost Rafalea. Trendovski, dolazi uz reciklirane materijale i uz umjetne kožne presvlake, a armaturna ploča obogaćena je elementima kao što su ukrasni kamen škriljevac ili pluto. Digitalna instrumentna ploča OpenR sastoji se od dvostrukog zaslona u obliku slova L koji uključuje: 12,3-inčni vodoravni TFT zaslon instrumentne ploče te 12-inčni okomiti dodirni zaslon na središnjoj konzoli. Kao u svim novim Renaultima nudi Google funkcije pa je sinkronizacija s pametnim telefonima vrlo jednostavna i fluidna.

Rafale je velik i prostran, no fascinantno je koliko je okretan. Za upravljačem smo se osjećali kao da vozimo mali gradski auto poput Clija, a razlog je što je opremljen najnovijim sustavom upravljanja četirima kotačima 4Control Advanced, koji pri manjim brzinama okreće stražnje kotače u suprotnom smjeru od smjera okretanja prednjih, do kuta od najviše pet stupnjeva. Time se postiže okretnost, a krug okretanja skraćuje se na samo 10,4 m, kao kod gradskih auta. Pri većim brzinama stražnji se kotači okreću u smjeru prednjih, do jednog stupnja, poboljšavajući stabilnost. Sve to, uz multilink stražnji ovjes daje užitak u vožnji, kako u gradu tako i na otvorenoj cesti i na autocesti, a pritom je udobnost zaista vrhunska, osim na udarnim rupama zbog 20" kotača.

Rafale stiže uz hibridni pogon, takozvani puni hibrid koji kombinira 1,2-litreni trocilindarski benzinski turbomotor sa 130 KS i 205 Nm i dva elektromotora koji energiju crpe iz baterije kapaciteta 2 kWh, uz ukupnu snagu sustava od 200 KS. Do stotke stiže za 8,9 s, a maksimalna brzina je 180 km/h. Kretanje je uvijek samo na struju, vrlo glatko i bešumno i brzina se razvija linearno. Za prijenos snage zadužen je automatski dog-clutch mjenjač s više načina rada (dva stupnja za elektromotor i četiri za termički), koji također uglavnom radi neprimjetno, osim kod vrlo naglog ubrzanja, kad na trenutak zastane, ali potom žustro vraća snagu na kotače. Sve to skupa djeluje ugodno u vožnji. Potrošnja je sjajna, automobil mase 1650 kg trošio nam je prosječno ispod 6,5 l/100 km, dok u gradu može bez problema i ispod 6 l/100 km. Cijena Rafalea kreće od 44.990 eura uz već bogatu opremu techno, dok uz testiranu esprit Alpine iznosi 49.990 eura.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

CR
crocro
08:37 17.12.2024.

Peugeot 5008 znatno vizualno atraktivniji, ništa u kvaliteti ne zaostaje za premium markama, koje bez kvara ne mogu prijeći niti 160 000 kilometara, uostalom pročitajte koja premium vozila neće prijeći niti 160 000 kilometara bez kvara. Prije dva tjedna došao čovjek na servis s manjim Peugeotom koji je prešao više od 470 000 kilometara bez da je otvarao motor i u odličnom voznom stanju. Neću hvaliti niti kvalitetu a niti dizajn Peugeota ali mnogi ljudi su istaknuli da tko jednom vozi Peugeot, više tu marku ne mijenjaju. Usporedite Peugeot 5008 s ovim Renaultovim modelom pa sami prosudite. O novom Peugeotu 508 neću niti govoriti, sami ga pogledajte.

Avatar kozorog
kozorog
08:37 17.12.2024.

kad poželim gledati tv, onda gledam tv. veliki ekrani u automobilu nemaju nikakvu praktičnu korist ni vrijednost, osim što su jedna od prvih stvari koja će se pokvariti i oštetiti. jel se na vas u ovim novim autima, sa cinestar ekranima, probala cura popet, pa prvim sjedalima?! nemaš tu komocije, odereš se u jedan ekran, pa drugi pukne, a tebi sila..