Dolaskom zimskog vremena i kiša automobili su izvana sve prljaviji pa se njihovi vlasnici odlučuju za odlazak u autopraonicu kako bi im limeni ljubimci bili čisti. No, mnogo je mišljenja o tome kako održavati vozila zimi pa su iz Njemačkog autokluba (ADAC) odlučili podijeliti nekoliko savjeta na tu temu.
Koliko često zimi automobil mora u autopraonicu? U principu onoliko često koliko u ljetnim mjesecima. Čak i zimi perite kada imate osjećaj da je pranje jednostavno dobro za vaše vozilo. Je li istina da je automobil zimi izuzetno zagađen ostacima soli na cesti? Da i ne. Izjava da zimska prljavština – agresivna, slana lužina – ima izuzetno korozivan učinak na lak, tj. da je treba uklanjati što je češće moguće, odnosi se samo na prethodno oštećeno lakiranje ogrebotinama ili perutanje. Međutim, besprijekorne površine boje mogu se lako nositi s naslagama prljavštine. Potkonstrukcija vozila također obično nema problema s korozijom: s tvornički izrađenim brtvama, poboljšanom zaštitom donjeg dijela i uporabom pocinčanog lima, to je veći problem za starija vozila, piše HAK Revija.
Navode da se u autopraonicu ne bi trebalo ići na temperaturama nižim od -10 stupnjeva kako bi se izbjegao termički šok. Prije ulaska u automatsku praonicu također je potrebno maknuti ostatke snijega i leda kako se ne bi oštetio lak vozila. Napominju da je važno da automobil s vremena na vrijeme provjeri stručnjak. Prije i poslije zimske sezone, oštećenja zaštite donjeg dijela mogu se otkriti i popraviti na platformi za podizanje – hrđa tada nema šanse.
FOTO Ovi su automobili koji su najčešće na meti lopova u Hrvatskoj