Na testu

Rijetko se viđa: Vozački odlično posložen SUV s potentnim dizelskim motorom

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Alfa Romeo Stelvio
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Alfa Romeo Stelvio
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Alfa Romeo Stelvio
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Alfa Romeo Stelvio
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Alfa Romeo Stelvio
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Alfa Romeo Stelvio
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Alfa Romeo Stelvio
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Alfa Romeo Stelvio
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Alfa Romeo Stelvio
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Alfa Romeo Stelvio
07.06.2024.
u 08:00
Prvi SUV talijanske marke, Alfa Romeo Stelvio, isprobali smo u danas rijetkom izdanju, s turbodizelašem od 209 konjskih snaga, pogonom na obje osovine i opremom na razini premium marki
Pogledaj originalni članak

Snažan dizelski automobil s pogonom na sva četiri kotača u današnje je doba prilična rijetkost jednostavno zato što su takvi primjerci rijetki i u ponudi prodajnih salona automobila. U većoj ili manjoj mjeri, svi su se okrenuli elektrifikaciji, što ovakve automobile, poput moćnog dizelskog Stelvija, čini još privlačnijima. Osim agregata, povod za test bila je i novina u paketima opreme. Uz dosadašnji Veloce, na izbor su sada i još bogatiji Tributo te racionalniji Sprint. Iz jednaku motorizaciju, naravno. Alfa Romeo Stelvio već je poznat – atraktivan mišićavi dizajn, vozački odlično posložen automobil, savršeno raspoređene težine, kombinacija dinamike i luksuza s Alfinim karakterističnim sportskim detaljima. Zahvaljujući najnaprednijim tehnološkim rješenjima, odnosno modernim sustavima za pomoć u vožnji, ima mogućnost autonomne vožnje razine 2.

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: Alfa Romeo Stelvio

Infotainment sustav automobila potpuno je redizaniran. Stelvio je opremljen dodirnim zaslonom Multi-Touch od 8,8“, pametni telefon lako se poveže s infotainmentom automobila. Istina, manji je od onih u drugim modelima te klase, ali u Alfi je i to dio šarma. Sustav je jednostavan, lako se snaći, ali tu ima još prostora za poboljšanje. Prednja sjedala su uzorna, stražnja dovoljno komforna, no ipak ne toliko kao prednja. Razumljivo, jer ipak je vozač središte Alfina svijeta. A njemu ovdje ugađa i 2,2-litreni turbodizelski agregat uparen s odličnim 8-stupanjskim ZF automatskim mjenjačem, s komandama na kolu upravljača. Iako ga čujemo, dovoljno je uglađen, mirnog rada, da zvuk dizelaša ne smeta. Malo je reći da je žustar: pohita i na slabiji pritisak papučice gasa. Stotku iz mirovanja ulovi za 6,6 sekundi; postiže maksimalnih 215 km/h. Dakle, odličnog je odziva, upravljiv i predvidiv. Užitak je njime nabirati kilometre, a to do idućeg zaustavljanja na benzinskoj postaji možete raditi prilično dugo jer dizelski Stelvio s ergelom od 209 konja u prosjeku troši samo šest litara na 100 km.

Zelena boja Verde Montreal s crnim detaljima Stelviju odlično pristaje, uz sportsku ispušnu cijev i kromirane letvice na pragovima. U bogatom interijeru, prošaranom aluminijskim detaljima, lako se namjestiti u el. podesivim sportskim sjedalima presvučenim kožom, s crvenim prošivima, za sportskim upravljačem. Raskošna oprema obuhvaća, među ostalim, zatamnjena stakla, DNA Pro odabir načina vožnje, aluminijske sportske papučice, senzore za kišu i svjetla, LED Matrix svjetla, kameru za vožnju unazad, prednje i stražnje parkirne senzore, otvaranje prtljažnika s nožnim senzorom, bežično punjenje mobitela, nadzor kvalitete zraka, TFT ekran 12,3“, 8.8-inčni Alfa Connect 3D Nav (radio, 3D Nav, MP3, BT), Hi fi audio sustav Harman / Kardon® Sound Theatre, zaštitu Level 3 – CyberSecurity, Alfa SDC ovjes (Synaptic dinamička kontrola)… S dodatnom opremom, isprobani primjerak do registracije stoji 70.296 eura. Stelvio Sprint s istim motorom i nešto manje opreme ima cijenu 57.156 eura.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.