Njemački autoklub ADAC objavio je indeks pouzdanosti za 2024. godinu, odnosno ocijenio je 156 modela 20 proizvođača automobila starih između tri i deset godina, od kojih je najmanje 7000 registrirano u Njemačkoj u nekom razdoblju od 2014. do 2021. godine. ADAC-ov indeks pouzdanosti izračunava se prema broju izlaska na teren njihove službe pomoći na cesti, tzv. Žutog anđela, na 1000 registriranih vozila. Pritom su vozači službu pomoći na cesti (opet) najčešće zvali zbog neispravnog akumulatora (44.1% svih asistencija). Kvarovi motora i upravljačkog sustava bili su drugi (22,8%), pa su slijedili problemi s alternatorima, električnim sustavima i rasvjetom. Statistika ne obuhvaća pomoć za probleme koje su uzrokovali sami vozači, poput ostajanja bez goriva. U ovogodišnjoj statistici električni automobili pokazali su se pouzdanijima od automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Električna vozila koja su registrirana 2021. godine imala su u prosjeku samo 2,8 nedostataka na 1000 vozila, u usporedbi sa 6,4 nedostatka za vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem.
VEZANI ČLANCI:
Temeljem lanjske statistike, ADAC je izdvojio automobile s malom vjerojatnošću kvara na cesti u narednoj godini korištenja te ih je označio zelenom bojom, detaljnije možete vidjeti ovdje. Crvena boja označava vrlo visok rizik od kvara, narančasta visok, a žuta prosječan. Kod automobila koji su u svijetlozelenom polju rizik od kvara je nizak, a kod onih u tamnozelenom on je jako nizak. Modeli koji su u zelenom kroz više godišta trebali bi prilikom kupnje rabljenog automobila privući vašu pažnju, jer je manje vjerojatno da će oni biti izvor problema. Jasno, ADAC-ov indeks pouzdanosti treba promatrati samo kao vodič, mada mu težinu svakako daje činjenica da se računa na temelju više od 3,5 milijuna poziva za pomoć na cesti.
Prema ADAC-u, među najmanjim automobilima, Suzuki Ignis je još uvijek najbolji izbor u smislu pouzdanosti, s vrlo malim brojem neočekivanih kvarova na cesti, kroz sva promatrana godišta. Toyota Aygo je samo malo lošija od njega, ali još uvijek u zelenom. Čini se da su modeli godišta 2015. i 2016. posebno iznad prosjeka u pouzdanosti. Među subkompaktnim automobilima, Audi A1, BMW i3, Dacia Sandero, Ford Ka, Kia Stonic, Mazda 2, Mazda CX-3, Peugeot 2008, Renault Zoe, Seat Arona, Škoda Kamiq, Škoda Yeti, Suzuki Vitara, VW Polo i VW T-Cross vrlo dobro funkcioniraju u pogledu pouzdanosti.
U C-segmentu, među manjim obiteljskim i kompaktnim automobilima, manje je onih koji bi vas mogli razočarati. S jako malo šanse da se pokvare u prvoj godini korištenja nakon kupnje su, primjerice, BMW Serije 1 godišta 2015.-2018. te iz 2020. i 2021., kao i BMW X1 iz 2014., 2015., 2019., 2020. i 2021., Audi Q2 iz 2017., Audi Q3 godišta 2014.-2017., Hyundai Tucson iz 2018. godine, Mitsubishi ASX iz 2014., 2015., 2028. i 2020., Mercedes GLA iz 2014. Rabljeni Volkswagen Golf najbolje je kupiti ako je proizveden 2017. godine (vrlo nizak rizik), no i ostala su promatrana godišta u zelenom (nizak rizik od kvara). U D-segmentu, u koji spadaju veći obiteljski automobili, pri kupnji polovnog automobila isplati se gledati Audi A4 i BMW X3 u svim promatranim godištima (2014.-2021.) Za Audi A5 i BMW Seriju 3 nešto je slabije samo godište 2019., ali i ono je u zelenom (svijetlo zeleno, nizak rizik od kvara). Mercedes GLC ima odličan indeks pouzdanosti, ako je iz 2016., 2018., 2020. i 2021. C-klasa je u svim promatranim godištima u svijetlozelenom polju (nizak rizik od kvara), kao i Volkswagenovi modeli Passat i Tiguan. Škoda Octavia također ima nizak rizik od kvara u godištima 2014.-2020. U luksuznoj / poslovnoj klasi tradicionalno su najbolji modeli Audija i BMW-a, kao i Volkswagen Touareg.
Ma svako auto je ok ako mu se posveti dužna pažnja, ako se mazi i njeguje. Pričaju mi taksisti da su s nekim jeftinim autima napravili 500,600 tisuća km.