OTKRIVENI NOVI ULAGAČI

Rimac Grupa prikupila 3,78 milijardi kuna od investitora, ove godine planira zaposliti 700 ljudi

Foto: Rimac Grupa
Rimac grupa
Foto: Rimac Grupa
Rimac grupa
Foto: Rimac Grupa
Rimac grupa
Foto: Rimac Grupa
Rimac grupa
Foto: Rimac Grupa
Rimac grupa
Foto: Rimac Grupa
Rimac grupa
Foto: Rimac Grupa
Rimac grupa
Foto: Rimac Grupa
Rimac grupa
Foto: Rimac Grupa
Rimac grupa
Foto: Rimac Grupa
Rimac grupa
Foto: Rimac Grupa
Rimac grupa
Foto: Rimac Grupa
Rimac grupa
Foto: Rimac Grupa
Rimac grupa
01.06.2022.
u 08:00
– U nas je uložio sada i najveći tehnološki investitor u svijetu – SoftBank te Goldman Sachs, jedan od općenito najvećih investitora. Riječ je ukupno o više sredstava negoli smo prethodno prikupili, dakle, doista golema stvar za nas. Pri tome je Porsche već četiri puta uložio u našu tvrtku, što govori o povjerenju i produbljenju suradnje – rekao je Mate Rimac.
Pogledaj originalni članak

Rimac Grupa prikupila je 3,78 milijardi kuna ili 500 milijuna eura u investicijskom krugu D, čime je tržišna vrijednost kompanije sada premašila dvije milijarde eura. Ključni novi ulagači su SoftBank Vision Fund 2 te Goldman Sachs Asset Management, uz sudjelovanje postojećih dioničara Rimac Grupe, uključujući Porsche i InvestIndustrial. Svi investitori imaju udjel u Rimac Grupi, dok Mate Rimac, osnivač tvrtke te izvršni direktor Rimac Grupe i dalje posjeduje najveći udio u kompaniji.

– Radi se o velikoj investiciji. Iznimno mi je drago da su u ovom novom krugu osim strateške, automobilske industrije i financijski investitori. U nas je uložio sada i najveći tehnološki investitor u svijetu - SoftBank te Goldman Sachs, jedan od općenito najvećih investitora. Radi se o ukupno više sredstava negoli smo prethodno prikupili, dakle, doista ogromna stvar za nas. Pri tom je Porsche već četiri puta uložio u našu tvrtku, što govori o povjerenju i produbljenju suradnje – naglasio je Rimac i nastavio.

– Jedna smo od vrlo rijetkih firmi u okruženju koja nije išla na burzu. To je, pokazalo se, dobra i ispravna odluka, jer mi smo udvostručili vrijednost, dok su drugi pali i 50, 60 i 90 posto u vrijednosti – istaknuo je M. Rimac te napomenuo da su imali pet puta više zainteresiranih investitora negoli su planirali prikupiti novca u ovoj rundi, a što se tiče IPO-a, odnosno javne ponude dionica, o tome razmišljaju u nekom dugoročnijem okviru kad tvrtka postane predvidivija, u rasponu od tri do pet godina, kazao je Rimac.

Rimac je naglasio i da su ukupna sredstva od privatnih investitora 100 puta viša od ukupnih investicija koje su primili od EU fondova i države. Ta slika se često zna iskriviti, kazao je Rimac, te nas se opisuje kao tvrtku koja živi od novca EU fondova i države, a zapravo je njihov dio tek 1 posto u ukupnim investicijama, s tim da smo već platili i više poreza od tih investicija, kazao je Rimac.

Foto: Rimac Grupa
Rimac grupa

 

Nova investicija bit će iskorištena za nastavak rasta tvrtke, povećanje proizvodnog kapaciteta i dodatno zapošljavanje. Prikupljeni kapital će prvenstveno biti iskorišten za daljnji razvoj Rimac Technologyja u području proizvodnje velikih serija za globalne automobilske proizvođače.

Podsjetimo, Rimac Grupa je, naime, holding kompanija i sastoji se od dvije tvrtke i to Bugatti Rimca i gdje Rimac Grupa ima većinsko udio od 55 posto, dok je ostalih 45 posto u vlasništvu Porschea, te Rimac Technologyja koja je u stopostotnom vlasništvu Rimac Grupe.

Kada se radi o Bugatti Rimcu, u studenom 2021. uspješno je provedeno spajanje divizije za hiperautomobile – Rimac Automobili – s Bugatti Automobiles. Oba brenda sada posluju u sastavu Bugatti Rimac kompanije, proizvođača hiperautomobila visokih performansi.

- Mislim da je pravo čudo da smo mi kao mala kompanija iz Hrvatske na čelu te tvrtke. A što se tiče poslovanja, moram reći da je samo lani naručeno 150 Bugattija odnosno svi su rasprodani, pa i Bugatti bolid, sve do 2025, te da više ne primamo narudžbe – kazao je Rimac te istaknuo kako će, istina s puno zakašnjenja, uskoro krenuti i isporuke Nevere.

Počela je serijska proizvodnja na linijama u Jankomiru, odradili smo sve testove, homologaciju za SAD i EU, te za nekoliko tjedana kreće isporuka – kazao je Rimac te podsjetio da se radi o hiperautomobilu odnosno najsnažnijem serijskom automobilu na svijetu koji je pri tom već prikupio niz nagrada i priznanja, te srušio nekoliko rekorda.

Tvrtka Rimac Technology, pak, izdvojena je lani, potpuno je neovisna tvrtka, poznata kao tehnološki partner globalnih automobilskih proizvođača koje je odabiru za razvoj i proizvodnju baterijskih sustava visokih performansi, električnih pogonskih sklopova, elektroničkih sustava i komponenti korisničkog sučelja.

Rimac Grupa ukupno zapošljava više od 1500 ljudi, s tim da ih u Bugatti Rimcu radi 500-tinjak od toga 150 u Francuskoj, dok je 1000 ljudi zaposleno u Rimac Technologyju, istaknuo je Mate Rimac te podsjetio na razvoj tvrtke koja je od svojih početaka, prije 12 godina kontinuirano rasla, a broj ljudi se svake dvije godine udvostručio. Samo u ovoj godini zaposlili su već 300 ljudi, dok im je plan dostići 700 novih zaposlenika u ovoj godini. Kako je istaknuo Mate Rimac, u posljednje dvije godine usmjereni su bili na zapošljavanje stručnih i iskusnih ljudi, tzv. seniora.

- Sada imamo stručnjake iz Ferrarija, Aston Martina, puno je, primjerice Engleza, koji bez obzira na to što tamo imamo ured, žele doći u Hrvatsku u sjedište te biti prisutni na licu mjesta. S obzirom na njih i njihovo iskustvo ima koristi i hrvatsko gospodarstvo – smatra Rimac, te dodaje kako im je u interesu zapošljavati hrvatske građane, no zbog nedostatka iskustva, moraju zapošljavati internacionalno, te će od novouposlenih polovica vjerojatno biti stranci.

Mate Rimac, istaknuo je da kompanija ima ambiciozne planove rasta u sljedeće dvije godine, a osim po pitanju zaposlenih i po pitanju otvaranju novih ureda. U Zagrebu smo prisutni na četiri lokacije, imamo ured u Splitu i Osijeku, te Berlinu, Francuskoj i Engleskoj i planiramo naravno nove lokacije u budućem razdoblju.

Foto: Rimac Grupa
Rimac grupa

 

Gradnja Kampusa u Svetoj Nedjelji, kasni nekoliko mjeseci, no s obzirom na situaciju na tržištu, rokovi su prihvatljivi, te bi pogon trebao biti gotovo u narednih 12 mjeseci a upravna zgrada i ostali sadržaji u narednih još 12. Radi se o velikoj investicije te najvećoj industrijskoj zgradi u Hrvatskoj od 100.000 četvornih metara, te smatram da sve napreduje prema planu – izvijestio je Rimac, te nastavio -Već smo u planovima za Kampus 2 koji bi trebao biti četiri puta veći projekt, koji će možda niknuti nedaleko prvog blizu Kerestinca, gdje su kupili zemljište. Da bismo premostili sav taj period, uredili smo prostor u Jankomiru. Naime, trenutačno završavamo pogon u Škorpikovoj, na lokaciji bivšeg Peveca, već smo daleko odmaknuli i tamo već radi 500-tinjak ljudi. A dok dočekamo Kampus 2, zakupili smo prostor u Buzinu, nekoliko zgrada gdje ćemo se smjestiti dok Kampus 2 ne bude gotov – izložio je plan Mate Rimac te dodao kako zapravo veličinu prikupljenog novca upravo ide u gradnju kapaciteta te podsjetio kako je Rimac Technology je već ušao u partnerstvo s mnogim globalnim brendovima, među kojima su Porsche, Hyundai, Automobili Pininfarina, Koenigsegg i Aston Martin.

Kada dostigne svoj puni kapacitet u Rimac Kampusu, Rimac Technology će moći proizvoditi desetke tisuća komponenti godišnje, u rasponu od hibridnih baterijskih sustava do cijelih platformi za druge proizvođače. Rimac Kampus će biti i sjedište Bugatti Rimac kompanije koja upravlja brendovima hiperautomobila Bugatti Automobiles i Rimac Automobili, ali i proizvodna lokacija za Nevera hiperautomobil – najsnažniji serijski automobil na svijetu.

Što se tiče krize bilo u kontekstu nedostatka dijelova, ili pak inflatornih pritisaka u smislu povećanja cijena Rimac tvrdi da se za sada dobro snalaze. Primjerice, rat u Ukrajini i nedostatak ožičenih dijelova nisu ih pogodili jer ih oni sami proizvode u Rimcu. Jednako tako cijena električne energije nije im na popisu glavnih briga, dok primjerice kašnjenje elektronskih komponenti, ipak, jesu kao i njihove cijene, i upravo u to ime dogodila su se neka kašnjenja u isporukama, ustvrdio je Rimac.

'Sretni smo što smo mogli dati svoj doprinos napredovanju i uspjehu Rimac Grupe'

Jimi Macdonald, investitor za SoftBank Investment Advisers, rekao je: “Svjedočimo brzom rastu potražnje za elektrifikacijom u industriji koja se suočava sa značajnim izazovima u prilagodbi tehnološkim promjenama. Rimac se brzo etablirao kao vodeći EV tehnološki partner globalnoj automobilskoj industriji u tranziciji prema električnoj budućnosti. Sretni smo što možemo podržati Matu i njegov tim u daljnjem uspjehu i podizanju Rimca na novu razinu.”

Michael Bruun, direktor Private Equity sektora Goldman Sachs Asset Managementu za Europu, Bliski istok i Afriku, rekao je: “Veselimo se partnerstvu s Matom Rimcem i njegovim menadžerima u razvoju inovacija i daljnjem napredovanju u pomicanju granica performansi baterija i električnog pogona.”

Lutz Meschke, zamjenik predsjednika Uprave Porsche AG i član Uprave za financije I IT, podsjetio je da su već 2018. bili uvjereni da Rimac ima veliki potencijal. “Sretni smo što smo mogli dati svoj doprinos napredovanju i uspjehu Rimac Grupe. S novim investitorima Rimac će dodatno ojačati svoj položaj u elektromobilnosti i tako postati još snažniji partner Porscheu. Ova bliska suradnja stvara dodanu vrijednost na obje strane u smislu tehnološke i inovacijske snage."

Andrea C. Bonomi, predsjednik Industrijskog savjetodavnog odbora Investindustriala rekao je: “Iznimno nam je drago što možemo nastaviti podržavati kompaniju u ostvarenju plana industrijske ekspanzije, što će Rimca pretvoriti u predvodnika tranzicije prema rješenjima u elektromobilnosti. Želimo dobrodošlicu i novim dioničarima koji će dodatno ojačati
grupaciju.”

Branimir Marić, A1 Hrvatska

Pojedine jedinice lokalne samouprave postavljaju ograničenja i znatno otežavaju izgradnju modernih mreža

Za sada nam zapravo ne treba više lokacija mobilnih baznih stanica uslijed dolaska 5G tehnologije Više se tu radi o potrebi za novim mobilnim baznim stanicama koja nastaje zbog porasta prometa općenito. Korisnici svake godine konzumiraju 30-50 posto više podataka, prije svega video sadržaja na društvenim mrežama i OTT platformama. Kada bi Hrvatska bila puno više pokrivena svjetlovodnim mrežama, to bi rasteretilo mobilnu mrežu pa bi i veća gustoća baznih stanica postala nepotrebna ističe između ostalog Branimir Marić, glavni direktor za tehniku i informacijske tehnologije A1 Hrvatska

Rimčevo desetljeće

Matu Rimca nisu htjeli pustiti u paviljon sa skupim autima, a onda im je postao šef. Samo Hrvati u to još ne vjeruju

– Prije 12 godina, kad sam pokrenuo firmu, da mi je netko rekao da će se ovo dogoditi, ne bih vjerovao, ali sam pokrenuo firmu s idejom da napravimo nešto veliko. Iako je tu već puno rezultata, sad je već više od 1000 zaposlenih u firmi, imamo partnere poput Porschea, Volkswagena, Hyundaija, preuzeli smo i Bugatti, mi i dalje smatramo da smo na početku puta. Kraj? Kraja nema.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 25

Avatar RuAF
RuAF
08:28 01.06.2022.

Sad kreće pljuvačina...kako on ništa ne proizvodi....kako dobiva lovu od države i EU....kako je on dojdek (Lotrscak)

Avatar rubinet
rubinet
08:37 01.06.2022.

Mate je napravio čudo.

Avatar southman
southman
08:44 01.06.2022.

Bravo Mate. Još malo i vrijediti ćeš više od INA-e !