RIMAC KUTAK

Od danas šasija Rimčeve Nevere na zagrebačkom FSB-u: 'To nitko drugi ne bi podijelio'

Foto: Rimac Automobili
Rimac kutak
Foto: Rimac Automobili
Rimac kutak
Foto: Rimac Automobili
Rimac kutak
Foto: Rimac Automobili
Rimac kutak
10.11.2021.
u 17:06
Rimac kutak zamišljen je kao mjesto za okupljanje studenata, za odmor, rad ili učenje, s kapacitetom 9 sjedećih mjesta opremljenih utičnicama, držačem za knjige i stručne časopise, a u kojem su izloženi karbonska šasija, nekoliko drugih dijelova Nevere i TV-ekran koji prikazuje razne testove iz razvoja Nevere
Pogledaj originalni članak

Rimac Automobili zapošljavaju brojne inženjere koji su svoju struku stekli na Fakultetu Strojarstva i Brodogradnje (FSB),  uključuju se i u izradu kurikuluma, nudi studentske prakse i prilike za doktorske radove, sponzorira organizaciju Formula Student, pomaže u opremanju fakulteta i drugo.

Najnoviji projekt uključenja u razvoj studentske zajednice je zasnovan na ideji donacije karbonske šasije i drugih elemenata Nevere, te računalnih razvojnih modela FSB-u. S obzirom na desetak prototipova koji su tijekom dugogodišnjeg razvojnog i homologacijskog procesa Nevere bili uništeni u testovima sudara (tzv. “crash testovi”), Rimac je odlučio jednu šasiju donirati FSB-u, uz to studentima omogućivši pristup i uvid u podatke i razvojne modele vezane uz šasiju i sudarne strukture što je nešto što proizvođači automobila obično nikad ne dijele. 

Riječ je o iznimno vrijednim računalnim modelima, koje su za potrebe razvoja Nevere godinama razvijali i svakim novim testom unaprijeđivali inženjeri u Rimac Automobilima. Svo to znanje sad je dostupno studentima – kako bi proučili modele i time dobili praktično znanje onog što u teoriji uče na fakultetu.

Uz donaciju karbonske šasije i razvojnih modela, tim u Rimcu odlučio je osmisliti dizajn prostora gdje je šasija izložena. S Fakulteta strojarstva i brodogradnje preporučeno je korištenje prostora površine 25m2 u visokom prizemlju južne zgrade (neboder), na kojem se dotad nalazila Index porta, stol i nekoliko stolica, te ploča za pisanje. Rimac tim uzeo je zadatak i samostalno dizajnirao novi prostor. 

Rimac kutak zamišljen je kao mjesto za okupljanje studenata, za odmor, rad ili učenje, s kapacitetom 9 sjedećih mjesta opremljenih utičnicama, držačem za knjige i stručne časopise, a u kojem su izloženi karbonska šasija, nekoliko drugih dijelova Nevere i TV-ekran koji prikazuje razne testove iz razvoja Nevere. 

Nataša Njegovanović, produkt dizajnerica u Rimcu, koja je vodila projekt i osmislila dizajn, uz art direkciju Petra Popovića, komentira:

- Uz ostale izuzetno zanimljive projekte na kojima radimo u odjelu grafičkog dizajna u Rimcu, ovaj je bio jako izazovan jer smo bili ograničeni površinom i postojećom strukturom, ali i masom i gabaritima objekata koje smo željeli izložiti. Težili smo i povećanju broja sjedećih mjesta kojima bi omogućili studentima predah uz pogled na vrt, ali i pružili priliku da nauče nešto novo, unutar ambijenta s potpisom Rimac dizajna. Veoma sam zadovoljna rezultatom i reakcijama brojnih studenta koji su navraćali u prostor prilikom dovršetka. Htjela bih zahvaliti partnerima projekta: izvođaču radova, EMI23 Design Build Studio, i tvrtki Prostoria koja je sudjelovala donacijom barskih stolica Monk i izradom jastuka za klupu.

Projekt je komentirao i Martin Mikulčić, nekadašnji student FSB-a, koji je već 6 godina inženjer u Rimcu, a ovom prilikom je pripremio razvojne modele šasije i udarnih struktura. 

- Nadam se da će studenti cijeniti priliku za pristup CAD i mesh modelima Nevere, na kojima sam, zajedno s kolegama, radio nekoliko godina. Riječ je o izuzetno detaljnim modelima, koje nijedna druga tvrtka u autoindustriji ne bi podijelila, ali mi vjerujemo da studenti mogu puno naučiti i želimo pomoći i otvoriti priliku za usvajanjem dodatnog znanja. Želimo studenima pokazati kako se proizvod razvija – od prvih ideja, preko modela i simulacija do fizičkog proizvoda i crash-testa. Sve to se može naći u Rimac kutku - rekao je. 

- Fakultet Strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu od samog početka surađuje s tvrtkom Rimac Automobili. Veseli nas činjenica da ta suradnja neprestano raste, a posebno nas veseli kada ugledne tvrtke poput Rimac Automobili ulažu u naše studente. Pored činjenice da pružaju vrhunske uvjete za praksu našim studentima tijekom studija, zajednički kreiramo sjajne projektne zadatke iz kojih proizlaze kvalitetni završni i diplomski radove. Ponosni smo na činjenicu i da tvrtka zapošljava značajan broj naših ponajboljih inženjera magistara strojarstva. Onim najboljima, kasnije omogućava i doktorski studij na našem fakultetu, što samo pokazuje da Rimac cijeni kompetencije naših završenih studenata i planski ulaže u kontinuirano obrazovanje svojih djelatnika. Zahvalni smo im i na svekolikoj podršci našoj najpoznatijoj studensktoj udruzi “Formula Student”. Tvrtka Rimac ne propušta ni jednu priliku da potakne, ali i nagradi entuzijazam, inovativnost i izvrsnost naših studenata. Uređenjem ovog studentskog kutka i darivanjem vrijedne opreme, naši su studenti dobili prostor u kojem će moći međusobno izmjenjivati iskustva i kroz opuštanje, ali i učenje uz vrijednu doniranu opremu, družiti se na jedan kvalitetan način. Hvala gospodinu Mati Rimcu i na ovoj pomoći studentima Fakulteta strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu i veselimo se nastavku po nama zaista sjajne suradnje fakulteta i tvrtke Rimac Automobili - rekao je dekan prof. dr. sc. Dubravko Majetić. 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 15

DU
Deleted user
17:45 10.11.2021.

Staviti studente sebi rame uz rame, zaboravili smo da i to može kraj svih ovih bahatosti iz dana u dan. S pozicije moći tako djelovati, za svaku je pohvalu. Raditi, truditi se pa kad bi sve i propalo, čovjek kakav treba biti, nitko to ne može oduzeti.

AN
antes
11:07 15.11.2021.

Da u članku svaka druga riječ nije "Rimac", shvatio bih ga ozbiljno. Čista reklama za tvrtku. Karbonska vlakna su danas uobičajeni materijal za vozila visokih performansi. Takozvanih hiper automobila kao što je Nevera ima mnogo u svijetu. Među njima se ističe Model S Plaid Elona Muska. Performanse su kao i kod Nevere s bitnom razlikom, da je to serijski proizveden auto. Nevera je prototip, bez homologacije. Nažalost, izreka da su među slijepcima i jednooki carevi, kod nas je i dalje na snazi.

SI
sisavac
11:22 11.11.2021.

ništa posebnog to nije. muzeji su puni slika, pa ne vidimo nigdje slikare milijunaše. sad kad neki građevinarac objesi sliku konstrukcije mosta, plan armature, pa kad se 'svekolika' javnost krene iščuđavati nad remekdjelom... dečki, el. auto je star 120 godina, i nakon 120 godina ima identične probleme. baterija, doseg, vrijeme punjenja. koga zanima konstrukcija šasije i otpornost na sudare, nek posjeti bilo kojeg limara, on će mu pokazati elemente koji preuzimaju sile udarca, kako se lomi, kud putuje motor kod sudara, u pol sata naučiš ono što će internet bojna tu mjesecima komentirati i biti uvjerena da sve zna. treba biti faca pa priznati da se čudi tehnologiji iz 1900-e.. i hibrid je stara tehnologija, 120 godina bilježi. a nekima najnovija stvar. ok, touch screen, dvije-tri lampice, meka sjedala, brisači stakla, šire gume, to je novo.