Harley na testu

S Ironom je zabavno i na +35 C stajati na semaforu

Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Harley
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
11.07.2015.- Zagreb- Harley Davidson Photo: Boris Scitar/Vecernji list
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Harley
23.07.2015.
u 11:00
Sportster Iron promovira se kao "brz, lagan i iznimno crn"
Pogledaj originalni članak

Voziti Harley gradom je kao da vozite traktor, kažu oni koji ne vole 'drmusanje' i prodorni zvuk moćnih HD strojeva. I u pravu su.

Uistinu tresu i ruže kao traktori. Ali u tome je neodoljivost Harleya, nema šanse da prođe ulicom, a da se prolaznici ne okreću za zvukom koji simbolizira prave, 'muške' motore. Ili da Harley ostane neprimjećen bilo gdje da je parkiran. Zabavno je čak i kad se mora stati na semaforu, koliko god sunce nesmiljeno pržilo, jer nema drugog motora zbog kojeg će drugi vozači trubnuti ili mahnuti u znak pozdrava. Harley je Harley, Kao da gradom defilirate u Ferrariju ili Rolls-Royceu što je jedina suvisla usporedba s 'konkurentima' na četiri kotača.

Sportster 883, do pojave Streeta 750, bio je najmanji i najjeftiniji HD model. Sportster Iron promovira se kao "brz, lagan i iznimno crn". Uistinu je lagan za upravljanje (245 kg), 'početnički motor' za svakodnevnu upotrebu i sav je u mat-crnoj boji, s izuzetkom kromiranog ispušnog sustava. Okretan je za gradske ulice i parkiranje, ugodnih komandi i uske siluete, pa njime brzo ovlada i 'slabiji spol'. Novi modeli od 2014. godine imaju ABS za sigurno kočenje, a relativno niskih 55 KS snage, kao i kod svakog Harleya, nadoknađuje kamionski okretni moment (70 Nm pri 3750 okretaja). Novi Ironi imaju i pametan sustav paljenja, s privjeskom u džepu: čim se vozač udalji, uključuje se sigurnosni sustav. Položaj u vožnji je ležeran (osim ako baš niste viši od 210 cm), a najtočniji je opis – vozač se osjeća moćno. Trnci ne prolaze tijelom samo od vibracija, nego i od uzbuđenja koji izaziva Ironova pojava. Harleyev reski zvuk ima pritom i te kako bitnu ulogu u gradu – upozorava ostale vozače da stiže dvokotač .

Iron je vidljiv u prvom redu zbog brutalne elegancije, koja magnetski privlači upravo žene. Pritom treba pošteno priznati suvozačici da joj neće biti najudobnije tresti se na malom suvozačkom sjedalu, pogotovo na dužoj udaljenosti. Mora se čvrsto priviti i držati za vozača, pa s te strane Iron 883 možda ponudi i početak jednog divnog prijateljstva...

Tražite li onda sirovi, ogoljeni i provoklasni motocikl za grad? Iron je upravo to. Još pripremite 87.000 kn, što je cijena osjećaja važnosti dok brujite vrelim ulicama.

>> Harley-Davidsonom na vožnju po Zagrebu

>> Dyna Wide Glide – 'chopper' koji zove da se osjeti užitak u vožnji

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

VA
valdop
07:15 24.07.2015.

sve napisano stoji, dobar skoro kao moj kinez

DA
damir964
07:48 24.07.2015.

Tipičan tekst nekoga tko nema pojma o motorima ili svoje iskustvo crpi iz svojeg skutera. Ovaj Harley neće voziti niti jedan ozbiljan muški motorista jer u filozofiji motorista a pogotovo Harley-evaca ,ovo je tek malo veći skuter. Pri tome ne umanjujem vrijednost tog motora ,ali to je Harley za neznalice (vozače od kafića do kafića) ili dobar motor za žene koje voze Harleya.