NOVO NA TRŽIŠTU

Samo četiri primjerka nove električne poslovne limuzine

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
27.09.2022.
u 10:25
Nakon ovih prvih primjeraka, iduće godine u Hrvatsku stiže još 15 Mercedesa EQE. Manji brat njihove najprestižnije limuzine na struju stoji od 570.361 kn
Pogledaj originalni članak

Točno godinu dana od svjetske premijere ovog noviteta, Mercedes EQE stigao je u Hrvatsku. Odnosno, stigla su prva dva od svega četiri primjerka raspoloživa za ovu godinu, dok ih se iduće godine očekuje još 15. No, u siječnju 2023. kao pojačanje mu u električnu gamu njemačkog premium proizvođača pristiže i raskošni EQS SUV. Zadržimo se ipak na EQE-u, modelu kojeg dimenzijama možemo usporediti s ‘klasičnim’ CLS-om, dok je tehnološki blizak također električnom EQS-u, najprestižnijem modelu u Mercedesovoj električnoj paleti. Nova poslovna limuzina na struju, duga 494 centimetra, šesti je model u ponudi linije EQ. Početna cijena od 570.361 kn vrijedi za EQE 300 s 245 konjskih snaga. U ponudi je i s 292, 408, 476 i 625 konja. Inačice od 292 KS na raspolaganju su i s pogonom na dva i s pogonom na sva četiri kotača, dok ona s 245 KS ima samo stražnji pogon. Sve snažnije verzije stižu isključivo uz 4Matic. U vrhu cjenika je model EQE 53 4Matic+ sa 625 konja, za kojega valja dati 919.510 kn. Aktualan je i EQ bonus, odnosno popust od 28.000 kuna na navedene cijene.

Kod noviteta nastalog na EVA2 skateboard platformi kupci mogu birati između dvije baterije vrlo sličnog kapaciteta (89 i 90,6 KWh). Jamstvo na bateriju je deset godina ili do 250.000 km. Doseg s jednim punjenjem iznosi do 671 km, a proizvođač ističe i visoku brzinu punjenja – max 170 kW. Za 32 minute može se napuniti od 10 do 80% kapaciteta baterije. Osnovni AC inverter u autu je od 11 kW, onaj od 22 kW stiže uz nadoplatu. Poput raskošnijeg brata EQS-a, i EQE je inteligentan pa, primjerice, vizualizira je li raspoloživi kapacitet baterije dovoljan za povratak do početne točke bez punjenja, računa očekivane troškove punjenja, upozorava vozača ako postoji mogućnost da s raspoloživim kapacitetom baterije ne stigne do postaje na kojoj je planirao puniti bateriju. Motorima s naprednim sustavom hlađenja upravlja se neovisno, zakretni moment se mjeri i podešava 10.000 puta u minuti.

Iako se EQE ne može pohvaliti najboljom aerodinamikom kod serijskih automobila (EQS je tu ipak bolji), i njegov cd 0,22 je uzoran. Također, obiluje high-tech opremom. Što serijski što opcijski, novi EQE donosi MBUX, Hyperscreen, OTA ažuriranja i proširenje funkcionalnosti, detekciju mikro sna, simulaciju zvuka pogona (različiti programi na običnim i AMG modelima), proširenu stvarnost, Drive Pilot, zakretanje stražnjih kotača 4,5/10 stupnjeva, čitavu paletu naprednih sigurnosnih sustava.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar korisničko_ime
korisničko_ime
13:32 27.09.2022.

Tekućina za stakla mu se ulijeva kao omekšivač u vešmašinu. Zapravo ovo i nije auto, to je preskupi komad bijele tehnike.