PROJEKT GLOBALLOGICA

Scrum model za efikasniju migraciju poslovanja u cloud

Scrum model za efikasniju migraciju poslovanja u cloud
27.04.2022.
u 09:15
Specifičnost projekta je primjena Scrum metodologije na više međunarodnih timova. U ovom slučaju na više od 27 timova na tri kontinenta
Pogledaj originalni članak

Jedan od najsloženijih projekata na kojem trenutačno rade softverski inženjeri u GlobalLogica je projekt digitalne transformacije za klijenta koji je lider u sektoru upravljanja vanjskom radnom snagom. Radi se o prebacivanju poslovanja u cloud, s obzirom da klijent želi poboljšati svoje poslovne procese koje koristi u procesu razvoja proizvoda, a pored toga će i smanjiti troškove održavanja i kontrole. S obzirom da na projektu radi čak 26 Scrum timova na tri kontinenta, bilo je bitno uspostaviti standarde suradnje u Azure DevOps okolini. Tehnički gledano radi se o izgradnji moderne mikroservisne softverske arhitekture na Azure platformi. Azure DevOps nudi veliki broj funkcionalnosti, pa su unutar alata objedinjeni svi procesi i podaci. To naravno omogućuje bolju komunikaciju i brže donošenje odluka.
- S obzirom da je klijent odlučio cjelokupno poslovanje prebaciti u Azure cloud, Azure DevOps je bio logičan odabir u odnosu na druga DevOps rješenja. Pored toga, klijent je u sklopu Azure DevOps-a dobio i cjelokupan alat za upravljanje projektom što uključuje i kontrolu razvoja programskog koda, pa na taj način u jednom rješenju ima sve potrebne alate za cjelokupan proces razvoja i kontrolu izrade IT aplikacija – naglašava Dino Mandić, Product Owner.

Timovi i edukacija
No, u početku je trebalo postepeno upoznati članove tima sa alatom, organizirati kontinuiranu edukaciju kao i osigurati da svaki član tima ima interakciju sa alatom i mogućnost davanja prijedloga za poboljšanje. Azure DevOps je ujedno bio i važan faktor za implementaciju Scrum metodologije u dva zagrebačka razvojna tima, a kombinacija kompetentnog tima i Scrum ceremonija omogućila je kontinuiranu (inkrementalnu) isporuku vrijednosti klijentu.
- Pravi izazov u ovom projektu je uspostavljanje balansa između standardizacije i prilagodbe Azure DevOps alata. Svjesni smo da na projektima s velikim brojem timova dobar balans dobiva na važnosti i tu su naša dva Scrum tima iz Zagreba odigrala ključnu ulogu. Naime, slučajevi u kojima svaki tim sebi u potpunosti prilagodi Azure DevOps rezultiraju značajno otežanom suradnjom i koordinacijom između timova. Na drugom kraju spektra je potpuna standardizacija, s kojom se timovima oduzima mogućnost za prilagodbu alata prema vrsti posla koju obavljaju te načinu na koji isporučuju vrijednost - ističe Mateo Juran, Scrum Master.
Kroz korištenje Azure DevOps-a stručnjaci na projektu bili su u mogućnosti brzo primijeniti alate kao i integrirati poslovne i tehničke procese unutar alata. Uz pomoć Microsoftove baze znanja, bez pomoći vanjskih konzultanata, GlobalLogic timovi su u kratkom periodu definirali dobre prakse na razini cijelog projekta. Neke od njih su kreiranje definicija za sve radne zadatke koji se koriste u radu cijelog tima što je olakšalo komunikaciju svim sudionicima od developera do menadžementa. Cjelokupna komunikacija bila je također omogućena digitalnim putem preko svakodnevnog uvida u Azure DevOps gdje je trenutno stanje bilo ažurirano na dnevnoj bazi.

Tri vremenske zone
- Do sada je velik dio naših projekata uključivao više realociranih timova koji razvijaju isti proizvod ili rade za istog klijenta. Specifičnost ovog projekta je primjena Scrum metodologije na više međunarodnih timova, što je omogućilo bolju suradnju dva zagrebačka tima s više od 27 klijentskih timova na tri kontinenta. Radi bolje kolaboracije timovi su podijeljeni u više različitih ''plemena'' koja su fokusirana na određene funkcionalne cjeline– kaže Mateo Juran.
Suradnja je izazovna i zbog vremenske razlike te se timovi u uredovnom vremenu preklapaju samo u razdoblju od 2-3 sata. Štoviše, problem različitih vremenskih zona kao osnovni nedostatak, pretvoren je u prednost na način da je u svakom trenutku jedan tim radio na razvoju važnih radnih zadataka. To je posebno bilo bitno u trenucima kratkih rokova za finalizaciju aktivnosti kada je bilo potrebno do određenog datuma (unaprijed planiranog) istestirati i eventualno popraviti sve funkcionalnosti koje su potrebne za upotrebu proizvoda u produkciji.

Poslovanje u cloudu
Kada se radi o prebacivanju poslovanja u cloud danas je to sve više više pravilo, nego iznimka a slično rade i tvrtke iz naše regije i Hrvatske.
- Poslovanjem u cloudu je u prvom redu omogućeno jednostavno skaliranje IT proizvoda na globalnoj razini, pogotovo kod krajnjih korisnika koji zahtjevaju da svi njihovi podaci budu spremljeni na području EU zbog GDPR zahtjeva. Na taj način klijent jednostavno i brzo može zadovoljiti migraciju svih aplikacija i podataka iz bilo koje regije na globalnoj razini na bilo koju svjetsku regiju prema zahtjevu svojih krajnjih korisnika kako bi zadovoljio što brže i sigurnije korištenje svojih IT aplikacija. U slučaju lokalnog poslovanja, navedeno globalno skaliranje je moguće uz vlastite resurse koji uključuju značajno povećanje troškova poslovanja uz zadržavanje jednakog stupnja sigurnosti i tehničkih karakteristika koje omogućava poslovanje u cloudu - ističe Dino Mandić.
Inače, GlobalLogic, kompanija je u sastavu Hitachi grupe okuplja više od 24.000 softverskih inženjera širom svijeta. Kao vodeća kompanija u inženjerstvu digitalnih proizvoda, Na domaćem tržištu tvrtka je prisutna u automobilskoj i telekomunikacijskoj industriji, a u posljednjih godinu dana proširila se i u područje industrije, implementacije clouda, Fintecha te zdravstvo.

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.