Nakon kratkotrajnog optimističnog razdoblja s manje nesreća i manje poginulih i ozlijeđenih u prometu, 2013. je godine diljem Europe ponovno počeo rasti broj prometnih nezgoda. Najizgledniji je uzrok tome činjenica da mladi ne ispuštaju mobitel iz ruke, čak ni dok voze.
Koban mobitel u ruci
Uz razgovaranje na mobitel, slanje poruka i provjeravanje statusa na društvenim mreżama, velikom broju prometnih nezgoda prethodile su nepažnja, prebrza vožnja, prenaglo kočenje, prestrojavanje bez žmigavca, premali razmak od vozila ispred. Više od 90 posto nesreća dogodilo se zbog ljudske pogreške. Moderni automobili, posebno oni opremljeniji, pa time i skuplji, imaju brojne sustave koji vozača upozoravaju na potencijalno rizičnu situaciju, a kad vozač ne reagira na upozorenje sustavi samostalno uspore ili zaustave automobil. No, hrvatska prometna stvarnost stariji su automobili, bez sigurnosnih sustava.
Ovo je 10 najružnijih automobila svih vremena:
U 10-15 godina stari automobil ne možete naknadno ugrađivati tehnologiju koja će ga zaustaviti pred pješakom koji vam je istrčao pred automobil, ali možete ugraditi Mobileye uređaj koji vozača na opasnost upozori dovoljno rano da stigne reagirati. Naime, istraživanja osiguravatelja pokazala su da je dvije sekunde dovoljno vremena da vozač u većini situacija stigne reagirati.
Mobileye je napredni sustav upozorenja koji prati pješake, bicikliste, vozilo ispred, reagira na nenamjeran izlazak iz prometnog traka, vodi računa o dugim i kratkim svjetlima i dopuštenoj brzini vožnje. S tvrtkom Mobileye ugovor o suradnji potpisao je Grand auto, pa se ovaj uređaj može ugraditi u svim njihovim servisima, bez obzira na marku vozila. Uređaj s ugradnjom stoji oko 7000 kuna, a trebala bi biti ponuđeno i plaćanje na rate. Iz tvrtke Mobileye napominju da se taj iznos u automobilu koji se koristi u poslovne svrhe isplati u manje od godine dana, s obzirom da sustav korigira ponašanje vozača pa auto manje troši, dok je kod privatnih vozila u prvom planu ipak sigurnost obitelji.
Samostalno rangira opasnost
Mobileye se, osim u osobne automobile, može ugraditi i u autobuse i kamione. Sastoji se od kamere i dojavne jedinice koja vozača upozorava zvučno, vizualno i vibriranje kola upravljača. Ovisno o želji vozača, za svaku pojedinu situaciju može se drukčije podesiti način upozorenja i jačina zvuka. Sustav sam rangira koliko je nešto opasno, pa se, primjerice, ne javlja ako pješak hoda uz cestu, ali reagira ako promijeni smjer kretanja i okrene se prema kolniku.
Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama: