HAKOM:

Širokopojasni internet prevladava, fiksna telefonija u padu

Foto: Andreas Franke/DPA/PIXSELL
Širokopojasni internet prevladava, fiksna telefonija u padu
30.05.2014.
u 10:27
Glavna područja rasta usluga i dalje su širokopojasni pristup internetu i prijenos TV programa uz plaćanje naknade
Pogledaj originalni članak

Širokopojasni pristup internetu prevladavajući je način pružanja usluga u nepokretnoj mreži, izvijestio je HAKOM. Prema pokazateljima tržišta elektroničkih komunikacija u prvom tromjesečju 2014. nastavio se povećavati prihod od usluge pristupa internetu u odnosu na telefonske usluge u nepokretnoj mreži.

Glavna područja rasta usluga i dalje su širokopojasni pristup internetu i prijenos TV programa uz plaćanje naknade, čiji prihodi su i u ovom tromjesečju povećani. Udio prihoda od usluge pristupa internetu u ukupnim prihodima na tržištu elektroničkih komunikacija u 2014. iznosi gotovo 25 posto, što je najvećim dijelom rezultat ubrzanog razvoja i korištenja usluge širokopojasnog pristupa internetu. Krajem prošle godine ovaj pokazatelj je iznosio 21 posto.

Broj korisnika telefonskih usluga u nepokretnoj mreži stabilan je, ali se neprekidno smanjuje. HAKOM navodi kako se nastavak ovog trenda očekuje i u razdoblju koje slijedi, prvenstveno iz razloga što se može očekivati da će korisnici sve češće ugovarati pakete s uslugom širokopojasnog pristupa internetu i/ili uslugom televizije. Posljedično, broj korisnika paketa s dvije usluge (2D paketi) u prvom tromjesečju 2014. po prvi put je prešao 300.000, a gotovo 65 posto priključaka širokopojasnog pristupa internetu su dio paketa usluga.

Broj korisnika usluge predodabira operatora (CPS) se nastavio smanjivati jer novi operatori sve više korisnika  prebacuju na svoju vlastitu infrastrukturu. Istodobno, vidljiv je i trend rasta korisnika usluge najma korisničke linije (WLR) u odnosu na prethodna razdoblja, što je pokazatelj kako operatori za sve više korisnika koriste mogućnost izdavanja jednog računa za elektroničke komunikacijske usluge. U narednim razdobljima može se očekivati kako će gotovo svi korisnici, koji koriste isključivo javno dostupnu telefonsku uslugu, primati samo jedan račun.

>> Znate li svoja prava? Evo što možete učiniti povećaju li teleoperateri cijene!

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.