Vozač tijekom vožnje zbog modernih multimedijskih sustava u automobilu nikad nije imao više informacija, koje su svakako dobrodošle, ali u isto vrijeme vozaču odvlače pozornost s ceste. Kako bi neke od informacija - poput brzine kretanja - vozač dobivao ne skrećući pogled s ceste, novi su automobili sve češće opremljeni head-up displayem (HUD). HUD bi u slobodnom prijevodu mogli opisati kao “zaslon s glavom gore” ili možda i bolje “uspravljeni ekran”, a radi se o informacijsko-sigurnosnom sustavu koji prikazuje najvažnije informacije vozaču ispred vjetrobranskog stakla u razini njegovih očiju pa vozač može ostati usredotočen na vožnju i ne treba skretati pogled s ceste.
Donedavno je bio dio opreme automobila rezerviran samo za luksuzna vozila. Danas se head-up display nudi i u dostupnijim automobilima pa čak i u gradskoj klasi. Mazda je prva ponudila HUD u B segmentu u novoj generaciji Mazde2. Istina, head-up zaslon u najmanjem je Mazdinom modelu dostupan samo u najraskošnijem paketu opreme Revolution Top, što podrazumijeva i najjači motor te cijenu od 145.488 kuna, ali to je svakako presedan koji će sigurno i druge proizvođače primorati da i oni počnu ugrađivati ovaj sustav u svoje manje modele. Renault je HUD prvi put ponudio u kompaktnoj klasi u četvrtoj generaciji Meganea, koji je upravo stigao na hrvatsko tržište.
HUD je u autoindustriju stigao iz zrakoplovne industrije. Prvi takvi sustavi počeli su se ugrađivati 60-ih godina u borbene vojne avione, a potom se počeo ugrađivati i u civilne zrakoplove. U automobile je head-up display prvi počeo ugrađivati General Motors 1988. godine, ali tek su nedavno postali široko dostupni. Dakako, najprije u premium automobilima i višim klasama vozila zbog visoke cijene ovog high-tech sustava informiranja.
HUD radi tako da svjetlosnim snopom i pomoću komplicirane optike u vozačevu vidnom polju prikazuje bitne informacije, prije svega brzinu vozila, ali i ostale informacije poput navigacije, upozorenja o ograničenju brzine, količine goriva u spremniku, tempomatu, pa čak i upozorenje o napuštanju vozne trake. Obično se te informacije projiciraju na staklu smještenom između upravljača i vjetrobranskog stakla, ali svjetlosni snop može biti projiciran i na samo vjetrobransko staklo. Head-up display nije neophodan u vašem automobilu, ali je vrlo korisna stvar koja vožnju čini komfornijom i sigurnijom.
Ne znam što će Renault Meganu takva stvar. Šminka koja prikriva nekvalitetu drugih bitnih dijelova auta.