Novi WLTP ciklus

Slobodan pad tržišta EU, mnogi auti nedostupni, najviše problema ima VW

Foto: Hannibal Hanschke/REUTERS/PIXSELL
Slobodan pad tržišta EU, mnogi auti nedostupni, najviše problema ima VW
26.10.2018.
u 00:20
Najviše problema ima Volkswagen grupa koja je u rujnu bila u minusu 48%, dok je PSA grupa bilježila minus od samo 7,7 posto
Pogledaj originalni članak

Novi realniji protokol mjerenja potrošnje goriva i ispusta CO2 (WLTP) koji je od 1. rujna zamijenio dosadašnji NEDC ciklus testiranja na europskom je automobilskom tržištu uzrokovao potpuni kaos zbog kojeg je prodaja novih automobila u Europskoj uniji u rujnu pala čak 23,5 posto u odnosu na isti mjesec 2017. godine.

Samo Hrvatska i Bugarska

Zanimljivo, Hrvatska (+3,3%) je uz Bugarsku (+8,5%) jedina država EU u kojoj je tržište novih automobila i u rujnu bilo u plusu, iako je i kod nas po prodaji rujan bio najslabiji ovogodišnji mjesec. Ostali su u minusu, a neke države i u pravom slobodnom padu tržišta. Primjerice, Rumunjska je zabilježila pad od 73,4%, Austrija 41,8%, Švedska 39,7%, Slovačka 37%... A veliki pad zadesio je i pet velikih tržišta – Njemačka je pala 30,5%, Velika Britanija 20,5%, Italija 25,4%, Španjolska 17%, a Francuska 12,8%. Stoga je u rujnu u EU registrirano samo 1,091.220 novih auta u odnosu na lanjski rujan s 1,427.013 registracija.

Većina je proizvođača prelazak na WLTP (u prijevodu: svjetski usklađen postupak testiranja) dočekala nespremna pa naprosto nisu uspjeli homologirati automobile prema novom testnom protokolu na vrijeme i na tržištu je nastao manjak automobila.

Neki su proizvođači u ponudi imali ili još uvijek imaju samo automobile s lagera, homologirane prema starom NEDC-u. Ali, uskoro se očekuje stabilizacija u isporukama automobila pa time i stabilizacija tržišta.

Najveći pad bilježi VW grupa od čak 48% (od toga Audi -60,7%, Porsche -68,8%), dok su se najbolje pripremili u PSA grupi koji u rujnu bilježi pad od samo 7,7%. U salonima VW grupe u rujnu se nije moglo kupiti mnoštvo modela s najpopularnijim motorima, dok su Citroen, Peugeot i Opel, primjerice, sve svoje motore prilagodili WLTP protokolu.

Cijela godina 2,5% u plusu

Nadalje, pojavio se problem i s porezima, jer većina država EU naplatu trošarina ili godišnjih poreza provodi na temelju vrijednosti ispusta CO2 automobila, a kako su te vrijednosti prema WLTP ciklusu u odnosu na NEDC ciklus značajno više, porezi na aute će rasti ili su već porasli. Trenutačno je na snazi prijelazno rješenje – korelirani NEDC, što podrazumijeva da se automobil od 1. rujna mora homologirati prema WLTP-u i da se potom (najkasnije do 1. 1. 2020.) vrijednost korelira u NEDC vrijednost.

Problem je što je i ta korelirana vrijednost veća od one po dosadašnjem NEDC-u, pa su davanja (u Hrvatskoj trošarine) kod većine automobila već porasla.

Bez obzira na ovaj veliki pad, u prvih devet mjeseci tržište automobila u 27 zemalja EU-a poraslo je 2,5 posto, odnosno prodano je ukupno 11,951 milijuna automobila. U istom razdoblju godinu dana ranije prodano je 11,658 milijuna automobila.

Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

LU
Lujo123
06:48 26.10.2018.

Hrvatska, Hrvatska!!!

TR
trabant7
11:55 26.10.2018.

Prodajem Golf disel 2.0, 6g. star.

CH
che99
07:32 26.10.2018.

Mi smo tu jako bitno tržište.. prodaja je skočila ovaj mjesec sa 3 na 4 prodana primjerka... da ne kupuju povremeno ovi kompleksaši iz državnih institucija nastao bi pomor