Vozili smo

Kijina krstarica prava je konkurencija europskim sportskim limuzinama

Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
20.10.2017.
u 09:30
Četverovratna limuzina dugačka 4,83 m i uz prtljažnik od 406 litara nudi obiteljski komfor, ali i sportske performanse
Pogledaj originalni članak

Stinger vraća na ceste duh nekadašnjih gran turismo automobila, snažnih i elegantnih, prostranih i udobnih za duga i brza putovanja. Kratki prednji prevjes, izdužena hauba i sportski stav o tome jasno govore. Dugi međuosovinski razmak, četverovratna forma i ukošeni stražnji dio omogućuju vrlo prostran interijer, dok niska pozicija sjedala pruža dovoljno prostora za glavu za sve putnike.

Iznutra je sve u znaku dinamike, od kombiniranih digitalno-analognih instrumenata, preko sportskih sjedala pa do crno tapeciranog krova. Između sve sile pokazivača nalazimo i mjerač G sile ili brzine po krugu, za one koji će voziti po stazi, dok su iz svijeta aeronautike preuzeti okrugli otvori za zrak. U svim modelima oprema je gotovo potpuna, svega je nekoliko stavki doplata. Mi biramo Harman Kardon ozvučenje koje automobil pretvara u koncertnu dvoranu. Prtljažnik od 406 litara sasvim je dovoljan za nekoliko kofera i putnih torbi. Vozači turbodizelaša i slabijeg benzinca na raspolaganju imaju opremu GT Line kako bi izvana i iznutra bili gotovo identični najsnažnijoj verziji. Odat će ih samo dvije ispušne cijevi u dnu stražnjeg branika.

Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger
Foto: Kia
Kia Stinger

4x4 pogon i prilagodljivi ovjes

Kako bi bila zadovoljena sva pravila izrade gran turismo automobila, ispod haube su uzdužno postavljeni motori koji preko automatskog 8-stupanjskog mjenjača pokreću stražnje ili sve kotače. Bez obzira koji je od tri turbomotora ugrađen, svi omogućuju eksplozivno ubrzanje i snagu kroz široki raspon okretaja.

Turbodizelaš od 200 konjskih snaga osnova je ponude u Europi. Njegovih 440 Nm daju osjećaj dinamike kao da autocestom vozite brzi gliser, a ovisno o načinu vožnje može se proći s potrošnjom od svega šest litara. Ponuda benzinaca počinje dvolitrenim turbomotorom od 255 KS, a u ovoj kombinaciji predstavlja optimum između performansi, potrošnje i cijene. Na vrhu je 3,3-litreni V6 Stinger GT s pogonom na sve kotače i prilagodljivim ovjesom. Izvana se ne čuje poput Alfe ili BMW-a na koje cilja, ali su mu performanse na razini najboljih.

Žele privući i mlađe kupce

Stotku lovi za manje od pet sekundi, a potegne do 270 kilometara na sat. Po pitanju voznih osobina u Kiji su napravili sjajan posao. Pogonski sklop fino je dotjeran na Nürburgringu. Zahvaljujući mogućnosti izbora nekoliko stilova vožnje Stinger će na trkaćoj stazi pokazati zube, a na otvorenoj cesti komforno dovesti do cilja. Prema riječima Artura Martinsa, dopredsjednika Kia Europe za marketing, iako su klijenti ovog segmenta obiteljski ljudi stariji od 50 godina, vjeruju kako će njime privući i mlađe kupce koji si inače ne mogu priuštiti ovakav auto. Ovo je iznenađujuće dobar automobil, zabavan za vožnju, sveobuhvatan i sposoban.

Budu li i cijene tako atraktivne, mogao bi ozbiljno zamiješati karte u premium klasi, koja je još pred nekoliko godina za Kiju bila samo daleki san.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar HajdukLika
HajdukLika
12:00 20.10.2017.

Za te novce kupim tri godine staru Porsche Panameru i vozim se u pravom pravcatom Grand Tourismu.

MT
makan tahi
10:21 20.10.2017.

na prvi pogled izgleda zgodno ali kao da sam ga negdje već vidio: prednji kraj je od pežoja a zadnji o audija, kija je 2 u 1