Što napraviti kada se na benzinskoj crpki ulije pogrešno gorivo

Foto: Goran Jakuš/24 sata
Što napraviti kada se na benzinskoj crpki ulije pogrešno gorivo
27.10.2009.
u 15:40
Kod modernih dizelaša benzin može uzrokovati oštećenje visokotlačnog sustava ubrizgavanja te skup popravak.
Pogledaj originalni članak

To se jamačno svima dogodilo barem jednom. “Odgovorne” su za to i crpke na kojima se na svakom mjestu nude sva goriva, nekad je to bilo jednostavnije - na jednom se mjestu točila samo jedna vrsta goriva.

No, danas se na svakom mjestu nude barem četiri vrste goriva, super 95, eurosuper 95, eurodizel i “olovni” super 98. Lako se dogodi da se u žurbi zgrabi krivi pištolj i u spremnik ulije pogrešno gorivo. Koje su pritom opasnosti za vaš auto?

Opasnost za katalizator
Valja odmah reći da se promjeri otvora razlikuju i da je otvor za dizelsko gorivo veći od onoga za benzin. Tako se u startu eliminira mogućnost da se u spremnik benzinca ulije dizelsko gorivo. Ako je vaš auto star, promjer je veći. Naime, otvor je smanjen pojavom motora s katalizatorom koji traže bezolovni benzin.

I malo je olovnog benzina dovoljno da uništi skupocjen katalizator pa se na ovaj jednostavan način htjelo smanjiti tu opasnost. Ako se ipak dogodi da u benzinski spremnik takvog automobila uđe dizelsko gorivo, nije velik problem. Motor se najvjerojatnije neće moći pokrenuti i bit će potrebno pražnjenje spremnika u servisu. Mala neugodnosti i to je sve.

Mnogo je veći problem u “suprotnom smjeru”. Ako u spremnik dizelskog goriva dođe benzin, prijete oštećenje visokotlačnog sustava ubrizgavanja na modernim dizelašima i skupocjeni popravak koji se mjeri u desecima tisuća kuna. Stoga nije dopušten ni nekadašnji recept dodavanja benzina zimi kako bi se spriječilo parafiniranje dizela. Rafinerije posebnim aditivima postižu otpornost dizela i na niske temperature; vaša je briga samo da ulijete dizel u spremnik.

Različita goriva
Koja je razlika između supera 95 i eurosupera 95? U udjelu sumpora kojeg u eurosuperu gotovo i nema. To je preduvjet za čist ispuh i neometan rad motora s izravnim urbizgavanjem u cilindar (tzv. FSI motori kod grupacije VW). Jedan do dva spremnika bezolovnog goriva s većim sadržajem sumpora neće uništiti motor, ali na duge je staze potrebno koristiti gorivo s niskim sadržajem sumpora.

Zato je najveća opasnost benzin u dizelskom spremniku i na to vlasnici dizelaša moraju obratiti posebnu pažnju. Ako uliju pogrešno gorivo, ne smiju ni pokušati pokrenuti motor nego odmah zvati vučnu službu i naručiti termin u servisu da isprazni spremnik.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

DU
Deleted user
15:56 27.10.2009.

Baš sjajno a ja sam u vosci po naputku nadređenih u nove aute točio deset posto benzina u dizel da se nesmrzne ko zna možda su zato imali đumbusa ali njih ionako nije za to briga jer sve to plačaju porezni obveznici.

OB
-obrisani-
16:27 27.10.2009.

Zvat slep sluzbu. Auto odvest kod mehanicara. Tank se mora ispraznit i cak oprat iznutra. Ovisno o tome gdje ste i gdje idete zvati rent a car. To je jedina opcija kad se umjesto benzina ulije dizel.

AN
andrija
16:41 27.10.2009.

A zakaj nije plavusa na slici?