Prodaja Toyote Auris, odnosno nasljednika legendarne Corolle, tek je
počela, a mi smo imali priliku odmah jedan primjerak isprobati na
klasičnom tjednom testu. Odluka je pala na osnovnu dizelsku ponudu,
odnosno na 1,4 D-4D izvedbu opremljenu Luna razinom opreme.
O vanjskom je dizajnu teško suditi. Ono što je
odmah vidljivo, Toyota prati obiteljske smjernice postavljene na
zadnjoj generaciji Yarisa, pa će mnogi reći kako je usvari riječ o
"napuhnutom" Yarisu. Mislimo da je dizajn uspio, bez obzira
što su očite velike sličnosti s manjim modelom. Osim toga,
budući da se automobil mora puno više promatrati iznutra,
bitno je da je unutrašnjost napravljena tako da zadovolji
mnoge ukuse. U tome je Toyota uspjela. U nekoliko je dana mnogo
različitih ljudi imalo priliku sjesti u Auris, i nitko se nije požalio
da mu se ne sviđa uređenje putničke kabine.
Prilikom stvaranja automobila vodilo se računa o nekoliko bitnih
stvari vozaču je sve nadohvat ruke, prostora ima dovoljno i
na prednjim i na stražnjim sjedalima, na raspolaganju je prostran
prtljažnik (354 litre) a završna je izvedba dosta
kvalitetna. Sve izgleda vrlo dobro, ali neki dijelovi na dodir ipak
djeluju preplastično. Prednji dio karakterizira izbočeni
središnji greben na koji je osim audiouređaja i funkcija
klima-uređaja stavljena i ručica mjenjača te parkirne kočnice.
Testirani model, koji pokreće 1,4-litreni dizelski agregat od 90 konja,
čini nam se vrlo dobrim izborom. Automobil postiže solidne performanse,
vrlo dobro odnosno linearno ubrzava već od samog starta. Serijski se
ovaj model isporučuje sa 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, a smatramo
kako ne bi bilo loše da je tu još stupanj
prijenosa više. Službena je potrošnja 5 litara, a
tijekom testa (prema putnom računalu) potrošnja je bila 6,6
litara, što je posve solidan rezultat. Prvi su dojmovi vrlo
dobri te vjerujemo da je pred Aurisom vrlo dobra budućnost.
Toyota Auris 1,4 D-4D Luna
Motor: turbodizelski, common rail
Obujam: 1364 ccm
Snaga: 90 KS (pri 3800 okretaja)
Moment: 190 Nm (1800-3000 okretaja)
0-100 km/h: 12 s
Maks. brzina: 175 km/h
Pros. potrošnja: 5 l/100 km
Dimenzije (d/š/v): 422/176/151,5 cm
Međuos. razmak: 260 cm
Prtljažnik: 354 l
CIJENA do registracije
Gotovina: 151.836 kn
Kredit: 3025 kn (x 60)