Kultni Subaruov model Impreza ima veliko nasljeđe svog sportskog modela koji je 90-ih godina harao svjetskim rally prvenstvom. Ali, od 2008. godine japanskog Subarua više nema u WRC-u, a legendarni sportski kompakt WRX STI već se godinama prodaje kao zaseban model.
Impreza je tako u novoj petoj generaciji koju smo imali prilike isprobati u Milanu i okolici postala pravi obiteljski automobil, kojem je bitnija sigurnost i komfor u vožnji nego sportske performanse.
Ali, Subaru i dalje ne odustaje od svoje filozofije zbog koje je stekao brojne poklonike diljem svijeta i unikatan je na tržištu – bokser motori i simetrički AWD pogon na sva četiri kotača u svim modelima, pa tako i u novoj Imprezi.
I dalje je Impreza jedan od najvećih kompakata s dužinom od 446 cm. U kabini je stvarno prostrana i na stražnjoj klupi, dok je prtljažnik od 385 l samo prosječan. Očekivali bismo više s obzirom na dužinu auta i polukaravansku formu, ali zbog 4x4 pogona izgubio je dubinu. Postavljena je na novu Subaruovu SGB platformu, koja je poboljšala vozne karakteristike, udobnost i smanjila vibracije te buku u vožnji.
I zaista, Impreza oduševljava lakoćom kojom se upravlja i vozi, pogotovo što dolazi samo uz poboljšani Lineartronic bezstupanjski mjenjač koji pruža komfor, a jedino je pri ubrzanjima - kao klasičan CVT mjenjač - bučniji. Ali, u gradskoj vožnji i pri krstarenju autocestom takva je Impreza, s 1,6-litrenim benzinskim motorom sa 114 KS i 150 Nm, ugodna za vožnju. I dovoljno snažna? Za prosječnog vozača jest. Ubrzanje od 12,4 sekunde do stotke i 180 km/h maksimalne brzine nisu sportske brojke, ali pružaju i više nego dovoljno za većinu vozača.
Na mješovitoj ruti koja je uključivala gradsku gužvu, otvorenu cestu i autocestu potrošnja nam je iznosila 9,1 l/100 km.
Iako Impreza za upravljačem više nije onako dinamična i oštra, ne može se reći da ispod površine ne skriva Subaruov DNA, ali sve je to sada profinjeno. Lijepo se prolaze i zavoji, a Japanci su u novoj Imprezi stavili naglasak na sigurnost, pa serijski dolazi uz EyeSight sustav koji smo isprobali na poligonu pored legendarne F1 piste u Monzi. Automatsko kočenje u nuždi potpuno zaustavlja automobil pri brzinama do 40 km/h i izbjegava sudar, dok radarski tempomat i zadržavanje vozila u prometnom traku omogućavaju sigurniju i komforniju vožnju na autocesti.
Nekima će vjerojatno nedostajati ručni mjenjač s kojim bi Impreza bila i povoljnija, a nekim i jači benzinski motor koji za sada nije dostupan (dizelaša neće ni biti), ali paket koji se nudi za 162 tisuće kuna izgleda sjajno, pogotovo za one kojima treba 4x4 pogon.
Pogledajte i video o pripremi auta za zimu:
Jeli to iz serije koju je Japan Steel opskrbljivao nekvalitetnim čelikom?