Volvo PV444 jučer je proslavio 70. rođendan. “Mali Volvo” bio je početak i simbol novog Volva nakon Drugog svjetskog rata, te je obilježio početak izvoza Volvo automobila u Ameriku.
Tehnološki predvodnik
Dok je u ostatku svijeta još uvijek bjesnio Drugi svjetski rat, u Stockholmu je 1. rujna 1944. godine organizirana posebna izložba Volvo automobila, koja je trebala pokazati što je tada 18 godina stara švedska automobilska kompanija postigla, kao i ono što kupci mogu očekivati kada zavlada mir.
Pokazana su i dva nova automobila: PV60 i PV444. Volvo PV60 bio je zapravo predratni model, predstavljen još 1940. godine, ali je početak Drugog svjetskog rata pokvario planove o proizvodnji. Prava zvijezda izložbe bio je “mali Volvo” - model PV444 - odnosno njegov prototip koji nije bio u voznom stanju.
Tijekom izložbe i kratko nakon nje potpisano je 2300 predračuna za novi PV444. Prvi gotov automobil predstavljen je tek 3. veljače 1947. godine, a proizvodnja je počela sljedećeg mjeseca. Volvo PV444 nije samo bio prvi mali Volvo. Bio je i prvi model sa samonosivom karoserijom. Četverocilindarski 1,4-litarski motor s 40 konjskih snaga je također bio potpuno nov.
Izvoz u Ameriku
Kada su predstavljeni PV60 i PV444, izvoz Volva bio je skroman. No s modelom PV444 Volvo je uspostavio svoje povijesno gledano najvažnije izvozno tržište - Sjedinjene Američke Države. Prvi primjerci isporučeni su u Los Angeles 15. kolovoza 1955. godine, da bi već sljedeće godine Volvo postao drugi uvozni automobilski brend u Kaliforniji.
Izvorno je planirana proizvodnja 8000 primjeraka modela PV444. Hrabro, jer Volvo prije toga nije nikada proizveo više od 2000 automobila. Ali “mali Volvo” bio je pun pogodak. Skoro 200.000 primjeraka je proizvedeno 1958. godine. Uz modernizirani PV544, ukupno je proizvedeno čak 440.000 automobila.