Uoči Svjetskog dana prava potrošača (World Consumer Rights Day) koji se obilježava 15. ožujka, Telekom, udruga za promicanje prava korisnika elektroničkih komunikacijskih usluga, poslala je Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture zahtjev za izmjenom odredbi Zakona o elektroničkim komunikacijama i drugih propisa koji telekomunikacijskim operatorima omogućuju izrazito nesrazmjerno i nepošteno ugovaranje odredbi o raskidu pretplatničkog odnosa.
Gotovo svi operatori prilikom produljenja postojećih ili sklapanja novih ugovora nude korisnicima određene pogodnosti poput, primjerice, umanjene cijene mobilnog telefona, umanjenja određenih naknada ili slično. U zamjenu za taj ustupak (umanjenje vrijednosti određene usluge ili proizvoda) traže od korisnika potpisivanje ugovora do dvije godine pri čemu se korisnik obvezuje koristiti određeni tarifni paket za cijelo vrijeme trajanja ugovora. Problem nastaje kada korisnik iz bilo kojeg razloga želi prije isteka roka ugovor raskinuti jer je tada, prema odredbama općih uvjeta operatora, dužan odjednom platiti sve preostale mjesečne naknade do isteka ugovorenog razdoblja.
Udruga drži potpuno neprihvatljivim da operatori prilikom ugovaranja korisniku ustupe višekratno manju vrijednost od one koju kao naknadu traže u slučaju prijevremenog raskida ugovora. Primjerice, česti su slučajevi u kojima operatori smanje cijenu pojedinog mobilnog telefona za nekoliko stotina kuna u zamjenu za produljenje ugovora na dvije godine, a kada korisnik želi raskinuti ugovor dužan je operatoru platiti više tisuća kuna naknada do kraja ugovorenog razdoblja.
Odredbe Zakona o elektroničkim komunikacijama, čiju žurnu izmjenu zahtijevamo od resornog ministarstva, operatorima jasno daju mogućnost da postupaju upravo na ovakav način i time krše jedno od temeljnih načela poštenog trgovačkog odnosa – načela jednake vrijednosti činidbi opisanog u Zakonu o obveznim odnosima. Također, mišljenja smo kako sporne odredbe Zakona o elektroničkim komunikacijama omogućuju ponašanje operatora suprotno Zakonu o zaštiti potrošača čime se, na štetu korisnika, izravno pogoduje operatorima, stoji u pismu Udruge Telekomna s predsjednikom Đurom Luburom na čelu.
Još nešto što je važno a ovdje nije spomenuto: Kod ugovaranja korištenja uskuge dovoljno je zazvati besplatni telefon 0800 i eto ih za par sati na vrata s opremom i ugovorom u rucu - dovoljno je samo potpisati. A kada hoćete raskinuti ugovor, prvo morate unajmiti odvjetnika da bi saznali koji je postupak za to, zatim morate odići osobno s dokumentima na njihov šalter, negdje skriven u pješačkoj zovi i ispuniti dosta formulara i doslovce obrazložiti zašto više nećete njihovu uslugu. I ode cijeli jedan radni dan. Barem je kod HT-a tako.