Kao da klizi po asfaltu, prvi je dojam koji ostavlja najsnažnija i najluksuznije opremljena verzija prošlogodišnjeg europskog i HR automobila godine Peugeota 308. Velike zasluge za to imaju izuzetno uglađeni novi 2-litreni BlueHDi turbodizelaš sa 150 KS te nov - brz i komforan - 6-stupanjski automatski mjenjač. Automatik je razvio japanski Aisin AW, a zahvaljujući tehnologiji Quick Shift brzine mijenja čak 40 posto brže od starog, ali i vrlo glatko i bestrzajno, dok je potrošnja samo za 0,2 litre veća nego u modelu s ručnim mjenjačem. Tvornički je deklarirana na 4,1 l/100 km, a prosjek testa nam je bio 5,9 l/100 km.
Performanse su sportske – 8,6 s do stotke i najveća brzina od 214 km/h. Može se voziti vrlo brzo i dinamično, ali ipak je naglasak stavljen na komfor. I u jeftinijim verzijama 308-ice najveći je adut izuzetni komfor u vožnji, a u ovom top modelu su Peugeotovi inženjeri napravili dodatan iskorak pa imate osjećaj da se vozite u premium automobilu. Razlog tome je i kvaliteta izrade i vrhunska zvučna izolacija. Čvrsta i asketski high-tech uređena komandna ploča s malim brojem tipki i dodirnim multimedijalnim zaslonom djeluje odlično. Dakako, tu je i Peugeotov zaštitni znak - mali sportski upravljač.
Foto: Jurica Galoić/PIXSELL
Luksuzan osjećaj pojačava i najjači paket opreme Allure koji između ostalog uključuje full LED prednja svjetla, sportska sjedala, 9.7-inčni multimedijski zaslon, prednje i stražnje parking senzore, električnu parkirnu kočnicu... Svi ovi elementi opravdavaju cijenu od 192.121 kn, inače visoku za kompakt.
>> S turbobenzincem pod haubom Peugeot 308 sportski je nastrojen
>> Češka šminkerica kao prostrani mješanac kompakta i karavana
Auto je loš treba usporedit zadnju klupu novog golfa, huyndaia i30 i još nekih novih kompakata i biti će jasno o čemu pričam.