NOVITET

Toyotin mini crossover donosi naglašeno šminkerske adute

Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
12.04.2022.
u 12:06
Toyota Aygo X u Hrvatskoj stoji od 99.900 kuna. Od prethodnika je osjetno duži, širi i viši te serijski stiže s paketom inteligentnih sustava pomoći vozaču
Pogledaj originalni članak

Iako naziv Aygo X (Cross) asocira na crossover, Toyotin je Aygo i u najnovijem izdanju klasičan gradski automobil. Iako, kod Ayga je malo toga klasično... Sada je veći, djeluje konkretnije, no i dalje je razigrani klinac željan dokazivanja na gradskim ulicama. Dizajniran i proizveden u Europi, novi Aygo X u A segment uveo je crossoverski oblik karoserije. U kompaktnoj karoseriji prostora - za ovaj segment - ne manjka. Simpatičnom gradskom automobilu najbolje pristaju žive dvobojne kombinacije, a sigurno će mnoge zainteresirati izvedba s pomičnim platnenim krovom.

Za platneni krov - čijim se otvaranjem Aygo X pretvara u mali polukabriolet - valja doplatiti 6900 kuna. Za takvu stavku to nije previše, smatramo, jer je s otvorenim krovom užitak lagano krstariti gradskim ulicama za toplih proljetnih dana. Kovitlanje vjetra u kabini gotovo da se ne osjeti sve do 90 km/h, što je za mali gradski automobil već ozbiljna brzina. Novi Aygo X u Hrvatskoj će se moći kupiti od sredine travnja. Početna mu je cijena 99.900 kuna, a već je od prošlog tjedna dostupna posebna izvedba koja će se proizvoditi samo prvih šest mjeseci. Aygo X Cardamom ograničena je serija dostupna samo putem ekskluzivnih online rezervacija, a stoji 147.300 kuna. Nadahnuta je začinom kardamom koji priziva dojam stila i elegancije, te dodatno začinjena narančastim mat detaljima izvana te na posebnim 18’’ aluminijskim naplatcima u mat crnoj boji. Narančasti detalji nalaze se i u unutrašnjosti - na ručici mjenjača i konzoli. Aygo X Cardamom ima i JBL audio sustav.

Foto: Toyota

Generalno, zaigrani karakter Toyote Aygo X izražava se kroz koncept nadahnut začinima, pri čemu svaka boja izražava drukčiju osobnost automobila. Aygo X nadahnut je suvremenim gradskim životom. Ovaj mini crossover s odlikama kompaktnog gradskog automobila u vožnji se, po ulicama Barcelone i njezine okolice, pokazao odličnim. Stabilan je, upravljiv i jako ugodan. Jednolitreni trocilindarski benzinac od ranije je poznat i dokazan te razvija 72 konjske snage. U kombinaciji s novim S-CVT automatikom, nešto je bučniji tek kad se naglo pritisne papučica gasa. Kad je uparen s ručnim mjenjačem nema ni taj problem. Uglađen je i miran. Tijekom testne rute, koja je obuhvatila i gradsku vrevu i autocestu i zavojitu cestu, Aygo X s automatikom trošio nam je 4,6 l/100 km. Maksimum mu je na 151 km/h, a u kombinaciji s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem Aygo X postiže do 158 km/h. Vozačka pozicija jako je dobra. Povišeni položaj sjedenja pogoduje i udobnosti i preglednosti. Na stražnjoj klupi, jasno, odrasla se osoba prevesti može tek na kraćim rutama. U prtljažnik do pokrivke stane 231 litra, do krova 269, a sa spuštenim naslonima stražnjih sjedala Aygo X možete natovariti s 829 l prtljage.

Zaigran dizajn preslikao se u unutrašnjost. Odlična sjedala s integriranim naslonima za glavu oduševljavaju. Materijali su kvalitetni, tvrda plastika u manjini. Isprobani Aygo imao je 9-inčni centralni dodirni ekran uklopljen u atraktivno dizajniranu centralnu konzolu. Jako lijepo izgleda, lako se na njemu snaći i poveziv je s pametnim telefonima - kako putem žice tako i bežično, a bežično se u Aygu X mogu puniti i pametni telefoni. Izrazito kratkih prevjesa (prednji prevjes 7,2 cm kraći je od Yarisovog), novi Aygo X nastao je na modificiranoj platformi B segmenta. Dug je 370 centimetara, čime je 23,5 cm duži od prethodnika, iako mu je međuosovinski razmak povećan za samo devet centimetara. Od prethodnog je Ayga 12,5 cm širi te je sada 174 cm širok. Rezultat? Više prostora za ramena vozača i suvozača. Aygo X visok je 152,5 cm. Veliki kotači - 17 i 18 inča - daju doprinos robusnom izgledu. Stvoren je za grad pa ima radijus okretanja od samo 4,7 metara.

Aygo X opremljen je sustavom Toyota Smart Connect, a uz pomoć aplikacije za pametni telefon MyT mogu se pratiti različiti podaci, kao što su analiza vožnje, razina goriva, upozorenja i praćenje kretanja vozila. Aygo X čini i veliki korak naprijed u pogledu sigurnosti te nudi Toyota T-Mate, napredne sustave sigurnosti i pomoći vozaču. S ovim modelom Toyota prvi put u A segment standardno uvodi Toyota Safety Sense sustave koji rade temeljem kamera i osjetljivih radara. Sustav upozorenja na sudar sada reagira i pri većim brzinama, Aygo X pješake vidi i danju i noću, a danju vidi i bicikliste. Ima potporu za izbjegavanje sudara, inteligentan prilagodljivi tempomat, pomoć pri zadržavanju vozne trake.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

JO
josmalopanestalo
09:43 25.04.2022.

za većinu vozača bez inteligencije, navaliii, ha ha