Ggrupno financiranje

U Hrvatskoj lani putem crowdfundinga prikupljeno 2,3 milijuna kuna

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
U Hrvatskoj lani putem crowdfundinga prikupljeno 2,3 milijuna kuna
10.01.2017.
u 14:41
U domaćim crowdfunding kampanjama prikupljeno je lani 2,3 milijuna kuna, a sveukupno - od kada se provode te kampanje do danas - 13 milijuna kuna
Pogledaj originalni članak

Dok u svijetu industrija grupnog financiranja (crowdfunding) raste, u Hrvatskoj je prošle godine došlo do blagog pada te vrste financiranja, tako da je u crowdfunding kampanjama prikupljeno 2,3 milijuna kuna, objavljeno je u utorak na blogu Crowdfunding.hr.

Unatoč brojnim aktivnostima vezanim uz grupno financiranje poput CF Dox Zagreba, Crowdfunding Akademije i Crowdfunding konvencije za popularizaciju takvog načina financiranja, u Hrvatskoj je prošle godine zabilježen blagi pad crowdfundinga u odnosu na 2015. godinu.

U domaćim crowdfunding kampanjama prikupljeno je lani 2,3 milijuna kuna, a sveukupno - od kada se provode te kampanje do danas - 13 milijuna kuna. Pritom je pokrenuto 49 crowdfunding projekata, od kojih je tek njih 12 prikupilo traženi iznos.

Autor bloga Hrvoje Hafner smatra kako su domaći pokretači shvatili koliki je trud potrebno uložiti u kampanju, a što je po njemu i glavni razlog manjeg broja projekata. No, misli da će aktualna godina po tom pitanju biti dinamičnija od prethodne.

Broj podržavatelja domaćih kampanja u 2016. dosegnuo je 6.163, što je manje nego prethodnih godina. Pokretači kampanja su i lani bili fokusirani na društveno korisne projekte i tek je manji broj onih iz domene kreativne i proizvodne djelatnosti. Prosječna uspješna hrvatska kampanja imala je 423 podržavatelja.

Kampanja godine s najviše prikupljenog novca i najviše podržavatelja bila je ona za poboljšanu verziju Vitastiq uređaja za mjerenje minerala u tijelu. s prikupljenih gotovo 300.000 dolara i gotovo 2.000 podržavatelja.

Pokretač Vitastiqa Dean Vranić tvrdi da je najviše vremena potrebno uložiti u osmišljavanje proizvoda koji mora biti zanimljiv, ali i da se pritom ne treba zanemariti ni samu kampanju, tj. komunikaciju s potencijalnim podržavateljima, jer čak i prosječan proizvod može ostvariti odlične rezultate ako se dobro prezentira.

A prema izvješću analitičke tvrtke specijalizirane za grupna financiranja "CrowdSurfer", lani je u svijetu putem različitih modela i platformi grupnog financiranja prikupljeno 22 milijarde dolara u 3 milijuna kampanja, s tim da broj crowdfunding platformi svakodnevno raste.

Foto: Crowdfunding.hr

>> Crowdfunding akademija: do milijun kuna bez pomoći banaka i države

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.