Veliko zagađenje zraka koje je proteklih tjedana ponovno pogodilo Pariz samo je ubrzalo odluku gradskih vlasti da u promet eksperimentalno puste dva električna autobusa bez vozača koja su počela prometovati na liniji između dviju poznatih željezničkih postaja Austerlitza i Lyona.
– Ovo je naš odgovor na smanjenje zagađenja zraka u Parizu i nadamo se da će uskoro ovaj tip javnog prijevoza u potpunosti zavladati Parizom, ali i šire – izjavila je Catherine Baratti-Elbaz, načelnica okruga u kojem je počelo eksperimentalno prometovanje autobusa bez vozača. Na puštanju linije u promet bio je i Jean-Louis Missika, zamjenik pariške gradonačelnice Anne Hidalgo, koji je kazao da će ekološki i inovativni javni prijevoz u idućih dvadeset godina postati uobičajen.
– Pričekajmo ipak da vidimo kako će se naši sugrađani naviknuti na autobuse bez vozača i kako će ih prihvatiti, a nakon toga ćemo razgovarati o proširenju linija – zaključio je Missika.
Ovakav oblik javnog prijevoza bez vozača već se primjenjuje u nekim državama, primjerice u Finskoj, Japanu pa i u dijelovima Sjedinjenih Američkih Država te se pokazao efikasnim. Pariška linija prometovat će sedam dana u tjednu, vozit će dva autobusa bez vozača tipa EZ10 francuskog proizvođača Easymile koji mogu prevesti desetak putnika. Pokreću se uz pomoć GPS-a i lasera, a brzina im je 15 km/h.
" Parizu počela voziti dva autobusa bez vozača: 'Ovo je naš odgovor na smanjenje zagađenja zraka'" ... - Znači, vozači zagađuju promet?!?