Eko poticaji

U samo dvije minute razgrabljeni poticaji za 546 električnih vozila

Foto: Danijel Berković/Pixsell
U samo dvije minute razgrabljeni poticaji za 546 električnih vozila
14.07.2020.
u 07:36
Moglo se prijaviti za poticaje do 70.000 kuna, a Fond za zaštitu okoliša je ukupno zaprimio 853 prijave
Pogledaj originalni članak

U samo dvije minute od početka zaprimanja prijava građana za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila u ponedjeljak u 9 sati, koje se provodilo online putem e-prijave, zaprimljeno je 546 prijava od čega se 470 odnosi na električna osobna vozila. Tako je doslovno za 120 sekundi 'potrošen' budžet od 22 milijuna kuna, koliko je Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost osigurao u ovogodišnjem krugu subvencija za ekološka vozila. Tjedan ranije krenule su prijave za sufinanciranje ekoloških vozila za pravne osobe, za koje je osigurano također 22 milijuna kuna subvencija, a zaprimljeno je 307 prijava.

Građani i pravne osobe mogli su aplicirati za poticaj za za električno vozilo i vozilo na vodik u iznosu do 70.000 kuna, plug-in hibridno vozilo s ispustom CO2 manjim od 50 g/km u iznosu do 40.000 kuna, za električne četverocikle, motocikle i mopede do 20.000 kuna i električne bicikle za koje će se moći dobiti potpora u iznosu do 5000 kuna (ali samo za pravne osobe, ne i građane). Sve to uz ograničenje iznosa poticaja do 40% od prodajne cijene vozila.

 - Ove brojke pokazuju značajan interes građana za e-mobilnost, što smatramo dobrim znakom.“, komentirali su iz Fonda. Za energetski učinkovita vozila su ove godine osigurali ukupno 44 milijuna kuna, a oba poziva kako onaj za građane tko i onaj za tvrtke su se zatvorili u rekordnom roku. „Na ta dva poziva ukupno je zaprimljeno 853 prijave što je jasan signal da kao društvo počinjemo težiti transformaciji prometa. Za ovu mjeru bi u nadolazećem razdoblju stoga trebalo osigurati još veća sredstva, ali i dodatne poticajne mjere - kažu u Fondu.

Fond za zaštitu okoliša program sufinanciranja energetski učinkovitih vozila provodi od 2014. godine te je do sad osigurao oko 110 milijuna kuna za kupnju 3.500 novih vozila. Program sufinanciranja je u 2020. godini izmijenjen te je maksimalni iznos poticaja za električna vozila iznosio 70.000 kuna, a sufinanciranje električnih bicikala su mogle dobiti samo pravne osobe, u čiji program poticaja su uključena i vozila na vodik. 

Ipak, najveća novost bila je izmjena načina prijave. Zbog digitalizacije potaknute situacijom s koronavirusom, za sredstva su se i građani i pravne osobe mogli prijaviti isključivo putem sustava za e-prijave na javne pozive Fonda. Javni pozivi objavljivani su ranije, kako bi zainteresirani prijavitelji mogli na vrijeme izraditi svoj korisnički račun i pripremiti dokumentaciju prije službenog početka zaprimanja prijava. 

Interes za poticaje je doista bio velik, te će sigurno biti onih koji će biti nezadovoljni jer se nisu stigli prijaviti, što samo dodatno pokazuje kako je potražnja za električnim vozilima veća od ovogodišnjeg izdašnog Fondovog budžeta. U Fond ističu kako su napravili sve kako bi online prijava dobro funkcionirala. Sustav za e-prijavu nalazi se na posebnom serveru te je programiran da omogući prijavu od 9:00:00 sati i tu mogućnost automatski ukloni nakon što vrijednost zaprimljenih zahtjeva prijeđe dostupan budžet.“ pojašnjavaju iz Fonda. Da sustav funkcionira, pokazuje i velik broj uspješno prijavljenih iz svih krajeva Hrvatske. Na javni poziv namijenjen građanima prijavilo se 546 korisnika, a na onaj namijenjen pravnim osobama njih 307. 

Podsjećamo, za kupnju eko vozila su i tvrtke i građani mogli dobiti do 40% bespovratnih sredstava, odnosno od 5 do 70 tisuća kuna, ovisno o kategoriji vozila. I dok su građani mogli sufinanciranje dobiti samo za jedno novo vozilo, koje u vlasništvu moraju imati barem 2 godine, tvrtke su ih mogle kupiti i više, ali iznos sufinanciranja nije mogao prelaziti 400.000 kuna.  

CIMERFRAJ SE RJEŠAVA RENTIJERA

Je li konačno odzvonilo rentijerima u turizmu? Privatni smještaj od Nove godine na udaru pet novih zakona

Turističko iznajmljivanje odavno je preraslo socijalnu kategoriju i pretvorilo se u rentijerstvo od kojeg se lijepo živjelo, a vlasti su prve korake počele poduzimati tek kad je to dovelo do pucanja infrastrukture u turističkim mjestima, pada kvalitete i smanjenja broja turista, upozoravaju i turistički stručnjaci dr. Sanja Čižmar i Branko Bogunović

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 22

KD
KRALJ DMITAR ZVONIMIR_neblok
07:58 14.07.2020.

poticaji za bogate i povlaštene

Avatar drug Joža
drug Joža
07:44 14.07.2020.

Svake godine isto, umjesto da prepolove iznos subvencija pa da duplo više ljudi dobije poticaje , ali ništa novoga od rodijačko-domoljubne podjele javnog novca.

BO
bolnaistina
08:46 14.07.2020.

Zašto nitko ne piše o troškovima sanacije baterija, i troškovima kupnje novih baterija??? Cijena skoro novog vozila!