NIKAD ISPLATIVIJI

Ugradnja plina u automobile isplati se već
 nakon 19.000 kilometara

Foto: Hrvoje Jelavić/Pixsell
autoplin
Foto: ilustracija
LPG
21.06.2015.
u 19:00
S benzinskom Opel Astrom 100 km se prelazi za 72,38 kuna, a na UNP za 30 kuna
Pogledaj originalni članak

Vožnja na plin nikad nije bila isplativija! Benzin je ponovno poskupio i debelo prešao psihološku granicu od 10 kuna. Istovremeno, autoplin (LPG) je najjeftiniji u posljednjih pet godina, još otkako je država - prije prepuštanja upravljačkih prava Mađarima u Ini - štitila cijenu autoplina.

Prema sadašnjim cijenama (litra Eurosupera 10,34 kune i litra autoplina 3,53 kune na Ininim postajama, a kod nekih su razlike u cijenama još veće) za litru benzina mogu se kupiti 2,92 litre autoplina. Pa zaista možemo reći da je vožnja na ukapljeni naftni plin (UNP), odnosno LPG (eng. liquefied petroleum gas) vrlo brzo isplativa, pogotovo jer je ugradnja plinskih instalacija danas jeftinija nego prije nekoliko godina.

Obvezan atest instalacije

Cijene ugradnje plinskih instalacija kreću od 4500 kuna za automobile s 4-cilindarskim Euro 4 motorima do 60 kW te sežu do 6500 kuna za aute s Euro 5 motorima snage do 100 kW.

Na cijenu ugradnje instalacije treba dodati i cijenu obveznog atesta Centra za vozila Hrvatske (CVH). Za to vam je potrebna izjava i račun ovlaštenog servisera o ugradnji i podešenosti uređaja i opreme za pogon motornih vozila plinom (UNP-om). Cijena atesta je 1100 kuna.

Oko 20% veća potrošnja

+Vozači plinaša prilikom registracije plaćaju i 550 kuna godišnje naknade za ceste, jer u cijeni litre UNP-a nema te naknade koja se uračunava u cijenu litre benzina i dizela (zbog toga je, između ostalog, i UNP toliko jeftiniji od konvencionalnih goriva).

Nakon koliko se prijeđenih kilometara isplati ugradnja plinskih instalacija usporedili smo na primjeru Opel Astre 1,6 sa 100 KS, koja prosječno u realnom prometu troši sedam litara benzina na 100 km. Plina otprilike potroši 20% više, pa računamo na 8,5 l/100 km potrošnje LPG-a.

Kad se dodaju dodatni plinski troškovi (ugradnja instalacija, atest i naknada za ceste), plinaši kreću s minusom od 8150 kuna. Ali, osmijeh na lice vozaču će s automobilom na plin izmamiti svako točenje na benzinskoj pumpi, kad usporedi cijenu benzina i LPG-a.

Prema sadašnjim cijenama, da biste prešli 100 km s benzinskom Astrom 1,6 potrebno vam je 72,38 kuna. U isto vrijeme na autoplin, uz 1,5 l veću potrošnju, te s istim automobilom, 100 kilometara možete prijeći za samo 30 kuna. Kad ubrojimo ugradnju plinskih instalacija i dodatne troškove plinaša, dolazimo do činjenice da se vožnja na LPG isplati već nakon 19.000 km.

NAJAVLJUJU POČETAK RADOVA

RS ne odustaje od zračne luke u Trebinju, a evo zašto je to jako loše za stanovništvo na jugu naše države

Bez obzira na to što dubrovački političari upozoravaju da BiH obvezuje Konvencija o procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica, tzv. ESPOO Konvencija, kao i Protokol o strateškoj procjeni okoliša uz Konvenciju o procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica, Dodik je nedavno izjavi da je specifičnost lokacije dala mogućnost i drugima da utječu na gradnju, ali da oni unatoč tome neće odustati od projekta

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

UM
Umjereni
19:47 21.06.2015.

strsljen2013, nemoj silovati fiziku. Plin ima nižu energetsku vrijednost od benzina i da, treba ga više. Imam vozilo na plin, Corsu tvornički opremljenu lpg sustavom. Opel navodi prosječnu potrošnju na plin i ona je veća od prosječne potrošnje na benzin kod istog automobila. Vozilo troši na plin više, to je činjenica.

Avatar alien79
alien79
19:44 21.06.2015.

Moš' ga hebat sada, čim je došlo na naslovnice već će gamad udarit namete da to ne bude tako...

Avatar _Hedon_
_Hedon_
19:51 21.06.2015.

e kad ovo pročitaju iz Vlade,eto novog harača