koliko ih je uhvaćeno

Kakvi su vozači na hrvatskim cestama? Evo što su pokazale nove kamere!

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Kakvi su vozači na hrvatskim cestama? Evo što su pokazale nove kamere!
08.09.2015.
u 09:55
U samo tjedan dana u Zagrebu su snimljena 1352 prekršitelja
Pogledaj originalni članak

Uređaji za mjerenje brzine i snimanje prebrzih vozača koje je policija krajem srpnja postavila na 30-ak lokacija u Hrvatskoj imaju dobar učinak. Postavljeni su na cestama u tri policijske postaje, PU Zagrebačkoj, PU Primorsko-goranskoj i PU Osječko-baranjskoj, na lokacijama koje je policija odabrala prema procjeni o većem broju mogućih prekršitelja. Primjerice, u Zagrebu na Slavonskoj aveniji, Staroj karlovačkoj cesti i obilaznici, na tri mjesta na riječkoj obilaznici i na najopasnijoj cesti u Hrvatskoj - Podravskoj magistrali kod Osijeka.

Snimaju i danju i noću

Zanimljivo, kamera-radara ima samo 15, pa vozači nikad ne znaju u kojoj se od 30 kutija na spomenutim lokacijama nalaze. Radi se o visokokvalitetnim uređajima nizozemske tvrtke Gatso koji snimaju brzinu danju i noću i to na temperaturama od -20 do +60 stupnjeva Celzija. U pravilu, kako neslužbeno doznajemo, policija ne šalje kazne onima koji prekorače dozvoljeno ograničenje do 10%. Primjerice, ako je dozvoljeno voziti 50 km/h, oprostit će se vožnja do 55 km/h. Kad kamera snimi nedozvoljenu brzinu, kazna se prema registraciji vozila šalje na kućnu adresu vlasnika vozila. U prvih tjedan dana na području PU Zagrebačke kamere su zabilježile 1352 prebrza vozača. Do 12. kolovoza, odnosno u prvih 20-ak dana snimanja, na riječkom području snimljeno je 939 prebrzih vozača, a na području PU Osječko-baranjske uhvaćeno je 1116 prijestupnika.

Kritična obilaznica

Tri najveće brzine na zagrebačkom području zabilježene su van naselja, na zagrebačkoj obilaznici gdje su kamere snimile vozače s brzinama od 227, 220 i 214 km/h. Ograničenje je na tom dijelu autoceste 130 km/h pa je propisana kazna 3000 do 7000 kuna te zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju do 24 mjeseca. Također, kad ta sankcija postane pravomoćna u evidenciju vozača upisat će se i tri negativna prekršajna boda. Ali, još su opasnije zabilježene vožnje u naselju, gdje je ograničenje 60 km/h, a kamere su snimile vozače kako jure 160 km/h, 153 km/h i 152 km/h. Njih čeka novčana kazna od 5000 do 15.000 kn ili kazna zatvora u trajanju do 60 dana te zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju do 24 mjeseca i tri negativna boda. Ni prebrzi vozači u Rijeci ne zaostaju. Prekršitelj na riječkoj obilaznici snimljen je pri brzini od 169 km/h na mjestu gdje je ograničenje 70 km/h, a u Kostreni je vozač u naselju jurio 142 km/h, gdje je ograničenje 50 km/h. Najveći broj prekršaja na osječkom području evidentiran je u Čemincu, Osijeku i na državnoj cesti broj 7 (zapadna obilaznica). Tri najveće brzine koje su zabilježene iznosile su 159, 163 i 168 km/h.

>> Nijemac po 'Dalmatini' jurio 253 km/h

>> Pijani vozači ubili 29 osoba

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 84

UM
Umjereni
10:11 08.09.2015.

Apsolutno sam za kažnjavanje iracionalnih prekršitelja brzine. Ali na slavonskoj aveniji u podvožnjaku ispod av. hrvatske bratske zajednice smanjiti dugogodišnje ograničenje sa 70 na 50 km/h je suludo i de.bilno do bola. Dvije trake, nigdje pješaci i onda ovakvo ograničenje brzine kao da se vozi usred kakvog gusto naseljenog naselja. to samo prometnoj "struci" može pasti na pamet.

HO
horton
12:35 08.09.2015.

Zašto se ne kažnjava one koji redovito ostavljaju ograničenja brzine za radove dok nema radova?

WC
wolf_cro
10:34 08.09.2015.

Već iz ovoga je jasno da je cilj isključivo punjenje proračuna, a ne prevencija. Zašto? Sad gledam to s dopuštenim prekoračenjima. Smiješno je da netko na otvorenoj cesti, gdje nema naselja ni kuća (s ograničenjima 70, 80 i dalje) dobije kaznu za makar i jedan km više od prekoračenja. Bilo bi pravednije da su tu malo fleksibilniji, a da po naseljenim mjestima uopće nema tolerancije (pogotovo blizu škola i sličnih visokofrekventnih lokacija). Nema se tu što prekoračivati, jer po meni je i 50 puno za vožnju blizu djece. Ali tko još danas sluša glas razuma (pogotovo kad se proračun ne može puniti nekim konkretnijim gospodarskim mjerama). A taman sam se pitao i koliko će izdržati ova cijena goriva. Nema što, al' su ažurni kad cijena nafte malo skoči. Tako je i ovo s kaznama. Slažem se da se divljake nemilosrdno kažnjava (osobno bih nekom tko prođe 160 kroz gusto naseljeno mjesto zabranio doživotno voziti bilo što osim bicikla), ali ovdje će najviše ceh plaćati oni koji prijeđu koji km preko dopuštenog prekoračenja. Uostalom, koliko su uopće precizni i pokazivači brzine u autima? Znam čovjeka kojemu, kad prođe kraj onih pokazivača brzine uz ceste, pokažu uvijek veću brzinu nego njegov brzinomjer (a uopće ne vozi star auto). Razlika u par km, ali dosta za kaznu.