Nove tehnologije

Auti skuplji najmanje 10 posto: Razlog je uredba zbog koje će od srpnja biti obavezne ove funkcije

Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Auti skuplji najmanje 10 posto: Razlog je uredba zbog koje će od srpnja biti obavezne ove funkcije
12.02.2024.
u 07:58
Automobili su sve sličniji kompjuterima što znači i da će biti češće meta hakera. Oni mogu preuzeti kontrolu nad vozilom i ucjenjivati vozača, a u teoriji, hakirano bi se vozilo moglo iskoristiti i za terorističke napade.
Pogledaj originalni članak

Cijene novih automobila uskoro bi mogle porasti za najmanje 10 posto. Rezultat je to odredbe prema kojoj od srpnja svaki novi automobil na europskom tržištu mora imati pomoć pri kretanju unatrag, kamere i senzore, crnu kutiju, sustav za zadržavanje u voznom traku, sustav automatskog kočenja i slično.

- Nije se nikad išlo na manju cijenu, nego na veću. Proizvođači to čitavo vrijeme pravdaju činjenicom da su automobili kompliciraniji, teži i skuplji za proizvodnju - kaže za HRT auto moto novinar Kristijan Tićar

Sudski vještak za promet Goran Husinec smatra da nove tehnologije donose određenu sigurnost, ali i da utječu na sposobnost vozača. Kaže kako se već godinama vozači sve više oslanjaju na tehnički modernije automobile i da 'u stvari tehnika preuzima vožnju'.

VEZANI ČLANCI

Automobili su sve sličniji kompjuterima što znači i da će biti češće meta hakera. Oni mogu preuzeti kontrolu nad vozilom i ucjenjivati vozača, a u teoriji, hakirano bi se vozilo moglo iskoristiti i za terorističke napade.

- Kad govorimo o situacijama i rizicima - jasno je da je uvijek fokus na tome hoće li auto sam negdje skrenuti, ubiti nekoga ili nešto treće. A cijela jedna sfera je pitanje zaštite osobnih podataka u vozilima - od preferencije vozača do njihovog kretanja. To je jedno posebno područje kojim bi se proizvođač trebao baviti - u smislu zaštite - kazao je za HRT stručnjak za IT Alen Delić.

GALERIJA Mercedes se zabio u kuću, ljude vatrogasci izvlačili iz smrskanog automobila

Foto: epodravina.hr/ Dinko Borozan
Foto: epodravina.hr
Foto: epodravina.hr
Foto: epodravina.hr
Foto: epodravina.hr
Foto: epodravina.hr
Foto: epodravina.hr
Foto: epodravina.hr
Foto: epodravina.hr
Foto: epodravina.hr/ Dinko Borozan
Foto: epodravina.hr/ Dinko Borozan
Foto: epodravina.hr

Marko Ševrović, profesor na Fakultetu prometnih znanosti, smatra kako bi, zbog sigurnosti na cestama, Hrvatska trebala 'reagirati na način da jednostavno potičemo kupnju tih automobila koji imaju te sustave jer će nam to onda direktno utjecati na sigurnost prometa'.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 8

MA
marcellus
09:27 12.02.2024.

Svi novi auti sve to ionako imaju, mislim da praktički nema nijednog koji to nema serijski danas, malo je vjerojatno da će poskupjeti. To je uostalom elektronika koja je danas jeftina. Imam to u ovom novom autu, ali da to pomaže sigurnosti, ne baš. Sigurnije se osjećam u onim starima gdje moram sve sam pazit.

TR
Trabant
10:07 12.02.2024.

Sve jaca tehnilogija a covjek jos uvijek mora raditi po cijeli dan jer ta tehnologija nista dobro nije donijela obicnim ljudima.Ako smo toliko tehnoloski napredovali u zadnjih 50god onda bi trebali raditi samo dva dana u tjednu jer robotika bi za nas odradivala.Ali ne,svaki izum je besmislen jer covjek slobodno vrijeme dobio nije.

SK
SkvikiZg
09:07 12.02.2024.

Kamere su već tu pa i drugi navedeni uređaji, suftver se malo poboljša i evo nas u budućnosti. Imam novu B klasu i sve je to već tu. Gde ste tih 10% zvlekli.