LEDENI KRUG

Volvo je 20. rođendan svog pogona na sva četiri kotača proslavio na najbolji mogući način

Foto: Volvo
Volvo XC90
Foto: Volvo
Volvo XC90
Foto: Volvo
Volvo XC90
16.02.2016.
u 11:00
Glavna zvijezda zimskog treninga vožnje u austrijskim Alpama bio je velikan XC90, inenađujuće okretan petmetarski SUV
Pogledaj originalni članak

Pravu zabavu na ledu nam je omogućio Volvo povodom 20. obljetnice svog AWD pogona na sva četiri kotača na snijegom i ledom prekrivenoj stazi uz jezero Hintersee u pitoresknim austrijskim Alpama.

Dvadesetak novih automobila švedskog proizvođača u kineskom vlasništvu, dakako, s 4x4 pogonom, od najmanjeg V40 Cross Country do najveće zvijezde koja je tek stigla na hrvatsko tržište te najvećeg Volvo modela XC90, bilo je na raspolaganju za testiranje i neizbježno driftanje (kontrolirano proklizavanje “po boku”). Odabrali smo luksuzni XC90 s T6 turbobenzinskim motorom od 320 KS i 400 Nm okretnog momenta.

Driftanje s 2 tone mase

Moćan stroj uparen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem u 4,95 metara dugom sedmerosjedu koji je 24 cm odignut od tla snalazi se odlično. Sprint do stotke traje samo 6,5 sekundi, a najveća brzina jest 230 km/h, uz prosječnu tvorničku potrošnju od 8,0 l/100 km. Elektronički nadzirani aktivni zračni ovjes pruža komfor u svim režimima vožnje, a u tome pomaže izbor 5 modova vožnje. U eco modu pogon je samo na prednje kotače, dok je u ostalim načinima vožnje (Comfort, Eco, Dynamic i Off-road) pogon na sva četiri kotača kontinuiran, kojim koordinira brz, gladak i precizan 8-stupanjski automatski mjenjač.

Veliki SUV napravljen je na sasvim novoj platformi, a posebnu pozornost švedski su stručnjaci posvetili smanjenju mase, pa XC90 ovisno o izvedbi, ima masu od 2052 do 2324 kg. Fascinantno je kako se tako veliki SUV s više od 2 tone ponaša na skliskoj podlozi. Počeli smo s uključenim ESP sustavom (elektronička kontrola stabilnosti), koji automatski ispravlja putanju vozila kad dolazi do podupravljanja ili predupravljanja. Automobil ostaje na željenoj putanji i pri vrlo skliskoj ledenoj stazi u oštrim zavojima.

Zabava počinje kad se isključi ESP sustav, kada vozač sam može upravljati u zavojima i driftati. Vrlo brzo smo se priviknuli na ponašanje XC90 na skliskom terenu i pripitomili ga kontroliranim proklizavanjem stražnjeg kraja (driftanje).

Ali, ledena površina krije zamke. Vrlo je brzo na nekim mjestima na stazi postalo presklisko i gotovo nemoguće kontrolirati proklizavanje. Bilo je to na zatvorenom poligonu u kontroliranim i sigurnim uvjetima, dok u prometu tako nešto ne bismo ni pokušavali.

Sigurnost prije svega

Volvo XC90 slosoban je za velike stvari na ledu bez obzira na svoju veliku masu, ali sigurnost, naravno, treba biti na prvom mjestu, pogotovo na cesti. Po sigurnosti je švedski proizvođač i poznat. Osjetili smo tijekom driftanja u opasnim situacijama kako se jako zatežu sigurnosni pojasi, gotovo vas prikuju za sjedalo. Ali, XC90 je predvodnik u aktivnoj sigurnosti i sadrži sve najmodernije sustave današnjice uklučujući i dvije svjetske premijere – Run-off Road zaštitu i Auto Brake, automatsko kočenje na prometnicama koje djeluje u slučaju da sustav detektira opasnost od naleta vozila koje ima prednost prolaska. Sustav pomoći pri kočenju priprema se za naglo zaustavljanje, Emergency Brake Assist pojačava silu kočenja, a tu su i sustavi pomoći pri kretanju na uzbrdici te nizbrdici.

U Hrvatskoj XC90 sa T6 motorom s 320 KS i AWD pogonom te automatskim mjenjačem stoji od 672.684 kuna, a doplata za 7 sjedala jest 15.000 kuna.

>> Novi Volvo bit će veliki konkurent Mercedesu E-klase, Audiju A6 i BMW Seriji 5

>> Šveđani do 2020. godine najavili automobil “otporan na pogibije”

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.