Hrvatski vozači teškom se mukom odriču svakog kilometra. Godišnje, naime, svi osobni automobili registrirani u Hrvatskoj zajedno prevaljuju tek neznatno manje kilometara nego godinu ranije. Lani su prevalili 2,82 posto manje kilometara nego tijekom 2012. godine - proizlazi iz detaljne analize koju je za Večernji list proveo Centar za vozila Hrvatske, konkretno Goran Pejić, pomoćnik Uprave za tehničke poslove. Pogleda li se prosječan broj kilometara po automobilu, razlika je ipak veća. Sa 13.317,53 kilometra prijeđena tijekom 2012. godine naš je automobil u prosjeku 2013. pao na 12.756,90 kilometra.
Po autu 560 km manje
Prije krize, tijekom 2008. godine, taj naš isti prosječan automobil prevalio je 15.140,04 km. Samo po ovim podacima lako bi se dalo zaključiti da se Hrvati zbog krize manje voze. No, u stvarnosti se voze tek malo racionalnije. Naime, povećao se broj auta ukupno registriranih u Hrvatskoj. Mnoga kućanstva koja su ranije imala jedan automobil sada imaju dva, pa je drugi preuzeo dio kilometraže od glavnog obiteljskog automobila.
Jasno, ovo je statistika, a nju se može tumačiti na različite načine. Činjenice, pak, proizlaze iz broja vozila koja su svake od proteklih šest godina bili na redovnom tehničkom pregledu. Lani je evidentirano 1,418.119 osobnih automobila. Godinu ranije bilo ih je 1,397.785, što je predstavljalo blagi pad u odnosu na 1,404.796 automobila koji su na tehničkom pregledu bili 2011. godine.
Prije krize 1,326.669 auta
Svi pregledani auti lani su - ali i 2012. - zajedno prevalili više od 18 milijardi km (18.090.802.271 km lani odnosno 18.615.029693,2 km u 2012. g). U pretkriznoj 2008. godini svih 1,326.669 automobila zajedno je prevalilo nešto više od 20 milijardi km (20.085.821.726,7 km). Malo se u proteklih šest godina jesmo racionalizirali, ali nismo drastično smanjili kilometražu. Broj ukupno prevaljenih km u zadnjih se šest godina smanjio za manje od dvije milijarde.
>> Plati koliko voziš: Manje kilometara, jeftinije osiguranje