Mark Zuckerberg, šef Facebooka, čeka na svjedočenje pred zastupnicima američkog Kongresa koje treba početi sutra, a u međuvremenu je objavio i post na Facebooku u kojem tvrdi da će učiniti sve da zaštiti buduće izbore od manipulacija. Pritom poziva akademsku zajednicu i tvrtke da mu se pridruže u traženju načina kako spriječiti da neki budući izbori budu meta lažnih vijesti.
Iako naizgled ne bježi od odgovornosti kad je riječ o utjecaju na izbore i objavljivanju krivih informacija na proteklim izborima, ujedno traži i dodatni alibi za neke buduće. Planira, kako kaže, ustanoviti neovisni istraživački tim koje bi istražilo učinke društvenih medija na izbore i demokraciju diljem svijeta.
Zuckerberg traži pomoć
Zuckerberg se trenutačno, podsjetimo, nalazi u središtu skandala vezanog za curenje podataka korisnika Facebooka. Poznato je da se tvrtka Cambridge Analytica domogla podataka 87 milijuna korisnika Facebooka i koristila ih za osmišljavanje političkih kampanja, a samim tim i utjecaj na ishode izbora.
Istina je da zakonodavna regulativa kaska za modernim tehnologijama, kao što i učinci, u ovom slučaju društvenih mreža, budući da se radi o novim alatima koji su dostupni političarima i njihovim stratezima, još nisu posve istraženi i poznati. Zuckerberg će sutra opet biti meta, i to pred Kongresom. Istovremeno se otvaraju nove-stare fronte. Jučer je, primjerice, na udaru zbog manipuliranja podacima bio YouTube.
Naime, 23 udruge koje se bave zastupanjem djece odlučile su se požaliti na YouTube te traže od FTC-a, Federalne trgovinske komisije, da istraži što Googleov servis uistinu radi s podacima o djeci. Prema njihovim navodima, unatoč tomu što postoji poseban kanal namijenjen djeci do 13 godina na kojem se podaci štite, oni tvrde da je “obični” YouTube jednako popularan u toj dobnoj skupini, što nikako ne bi trebao biti. Usto, odvjetnici tvrde da YouTube, odnosno Google prikuplja podatke o djeci, i to geolokaciju, tipove uređaje koje koriste, brojeve mobilnih telefona i navike pretraživanja interneta u što spadaju vrijeme i omiljene stranice.
Nezakonito prikupljanje
Prikupljene podatke pak, tvrde udruge, koriste za plasiranje oglasa. Pritom krše pravila privatnosti i sigurnosti, kao i vlastita pravila. Jer YouTube nije namijenjen mlađima od 13 godina što je i napisano u uvjetima pristupanja tom streaming servisu.