Vozači, razmislite

365 eura za blokiranje tramvaja: Beč uvodi masne kazne, znate li kolike su u Zagrebu?

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Zbog sudara automobila i tramvaja u Ilici nastao veliki zastoj prometa
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Zagreb: Zastoj tramvajskog prometa u Šubićevoj ulici
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Zagreb: I dalje traje zastoj tramvaja u gradu
Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL
Zagreb: Velike prometne gužve i zastoj tramvaja u Šubićevoj ulici
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zastoj tramvajskog prometa u istočnom dijelu Zagreba
13.09.2023.
u 07:00
Beč se drastičnim povećanjem administrativne kazne odlučio boriti s vozačima koji ne vode računa o tome gdje i kako ostavljaju svoje automobile. Kod nas kazna za isti prekršaj iznosi – 30 eura
Pogledaj originalni članak

Vozači koji se od 15. rujna drznu automobil parkirati tako da njime blokiraju javni prijevoz u Beču suočit će se s visokom kaznom. Naime, Beč se drastičnim povećanjem administrativne kazne odlučio boriti s vozačima koji ne vode računa o tome gdje i kako ostavljaju svoje automobile te su taj iznos povećali na – 365 eura. Zašto toliko? Osim što je simbolična veza s brojem dana u godini, to je i cijena godišnje karte za javni prijevoz u Beču. I to ne mora biti konačan iznos, jer na administrativnu će se kaznu dodati troškovi intervencije vatrogasaca ili vučne službe, bude li to potrebno. Također, tvrtka koja u Beču upravlja javnim gradskim prijevozom može od nemarnog vozača potraživati naknadu i za druge troškove koje eventualno bude imala zbog zastoja.

U usporedbi s hrvatskih 30 eura, koliko po našem Zakonu o sigurnosti prometa na cestama iznosi kazna za isti prekršaj, visoka im je bila i dosadašnja kazna od 128 eura. No, očito nije bila djelotvorna jer su im lani tramvaji bili blokirani 1535 puta, dakle u prosjeku četiri puta dnevno. Problema su s nemarnim vozačima automobila imali i autobusi, odnosno njihovi vozači i putnici, jer su vozači automobila prošle godine 787 puta parkirali na stajalištu autobusa. U slučaju takvog zastoja, muku muče i vozači i putnici; zastoji znaju potrajati, a putnici zbog toga kasne na posao, u školu...

Prije ovog povećanja kazne Beč se protiv blokiranja javnog prijevoza nepropisnim parkiranjem automobila nastojao boriti edukacijom te blokiranjem mjesta na koja su se vozači svojim automobilima mogli ugurati i tako prouzročiti zastoj. No, uvijek ima onih koji malo teže uče, što bi ovom visokom kaznom trebalo biti riješeno. A što je s nama? Naših 30 eura kazne, propisanih člankom 82. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, teško da bi vozača koji je baš naumio besplatno parkirati tik do mjesta na koje želi doći odvratilo od guranja uz tramvajsku tračnicu ili na autobusno ugibalište. A ne čini nam se ni poštenim jednakim iznosom kazniti nekoga tko je parkirao ili na pruzi ili toliko blizu pruge da tramvaj pun putnika ne može proći, kao i onoga tko je parkirao četiri i pol metra od raskrižja u nekoj slabo prometnoj ulici (da bi bio čist po zakonu, od raskrižja se treba udaljiti barem pet metara). Veća kazna od 90 eura našim je Zakonom propisana samo za nedjelo parkiranja na mjestu rezerviranom za parkiranje vozila osoba s invaliditetom.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 10

MA
marcellus
08:35 13.09.2023.

a koliko treba biti kazna za klimatske aktiviste koji blokiraju promet po Njemačkoj i po Londonu, ne puštaju ni ljude koji s novorođenčetom hitno moraju doktoru (ima snimka)?

Avatar Gilles Auguste Kremer
Gilles Auguste Kremer
07:54 13.09.2023.

Mislim da bi zagrepce trebalo kažnjavati i više.

TM
trade_mark
08:47 13.09.2023.

30 eura? baš me zanima je li itko ikada platio tu kaznu?