Hibridni adut

Isprobali smo Renaultov najluksuzniji SUV Austral, prvi na novoj platformi

Zagreb: Renault Austral
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
1/19
12.09.2023.
u 07:00

Renaultov novi model Austral, pridošlicu u traženi C-SUV segment, isprobali smo u reprezentativnoj hibridnoj izvedbi E-Tech Full Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine

Renaultov novi model Austral, pridošlica u C-SUV segment, vrlo brzo nakon dolaska na tržište pokazao je da francuski proizvođač od njega s razlogom puno očekuje. Upečatljivog dizajna, s dobro osmišljenim paketima opreme te s dobrim pogonskim sklopovima privukao bi pažnju i da nije vrlo konkurentne cijene. A u kombinaciji je i ona – Austral starta od 30.490 eura, isprobani bez opcijske opreme stoii 43.790 eura, a testnom je primjerku cijena u konačnici 49.760. Za tu su razliku zaslužne opcijske stavke, poput Matrix LED svjetala, sustava 4Control Advanced, grijanja vjetrobranskog stakla, head-up zaslona, Harman Kardon paketa (vrhunski audio sustav snage 485 W, OpenR link 12“ sustav s navigacijom i Google uslugama), bežično punjenje pametnog telefona, metalik boja.

S ukupno 15 načina rada Australov automatik može podnijeti više okretnog momenta (do 410 Nm u usporedbi s 350 Nm za prvu generaciju) i snage te nudi brži odziv
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Austral se nudi u dvije blagohibridne izvedbe, sa 140 i 160 konja, a mi smo isprobali potpuno hibridnu inačicu koja raspolaže s 200 konjskih snaga.  Dok blagi hibridi imaju 12-voltnu bateriju, E-Tech Full Hybrid stiže s novim motorom, 1,2-litrenim benzincem dizajniranim posebno za ovaj sustav, koji uz benzinski motor ima i dva elektromotora, veći i manji (glavni električni motor i visokonaponski elektropokretač-generator koji služi za pokretanje termičkog motora, pomoć pri promjenama stupnjeva prijenosa i punjenje baterije), bateriju i napredni dog-clutch mjenjač s više načina rada. Ta inačica, dakle, ukupno razvija 200 konjskih snaga, a stoji od 40.490 eura, ako je u kombinaciji s Techno Esprit opremom. Mi smo takav Austral isprobali u prestižnoj inačici Iconic Esprit Alpine, koju Renault naziva novom razinom luksuza. Karakterizira je naglašeno sportski stil, što valja zahvaliti detaljima na eksterijeru i u interijeru, ali i žustrom pogonu. Ovaj samopuneći hibrid uvijek kreće na električni pogon, a tako se može odraditi i do 80 posto vožnji u gradskom prometu. Tijekom testa u prosjeku nam je na mješovitoj ruti trošio 5,9 l/100 km.

Snažan hibridni Austral startan je i dinamičan, no od sličnih se modela izdvaja i time što njegov sportski stil nije agresivan, već je uglađen, nenametljiv. Međuubrzanja su odlična, ali u kabini ni vozač ni putnici nemaju dojam jurnjave, vožnja teče prirodno. Pomaže, naravno, i što je atmosfera u kabini kreirana tako da razmazi putnike. Austral je prvi Renault koji se temelji na trećoj generaciji platforme CMF-CD. Dug je 451 cm te je 182,5 cm širok. Prostora ima dovoljno i sprijeda i straga. Stražnja klupa je pomična, za 16 centimetara. Nagib stražnje klupe je podesiv pa je prtljažnik (ovisno o inačici i položaju stražnje klupe) obujma od 430 do 1525 litara.  Putnički prostor obiluje funkcionalnim i zanimljivim detaljima. U oči najprije upada ogroman zaslon - spoj digitalnih instrumenata i okomito postavljenog centralnog dodirnog ekrana, odnosno dva ekrana od po 12 inča na koje se nadovezuje i 9,3-inčni head-up zaslon.

OpenR zaslon obložen je kaljenim staklom otpornim na ogrebotine, udarce i učestalo čišćenje. Prikaz je atraktivan, moderan, a korištenje intuitivno
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Inovativni zaslon OpenR spada među najveće na automobilskom tržištu, a povezuje instrumentnu ploču, navigaciju i multimedijske sustave u jednu cjelinu te donosi najbolje usluge i aplikacije iz Googleove ponude. Obložen je kaljenim staklom otpornim na ogrebotine, udarce i učestalo čišćenje. Prikaz je atraktivan, moderan, a korištenje intuitivno. Već pri predstavljanju ovog automobila hvalili smo zanimljivu ergonomsku ručicu na koju se tijekom vožnje može osloniti ruka, a nakon ovog testa možemo samo potvrditi tadašnji, prvi dojam. Centralna konzola s ergonomskom ručicom pomaže ergonomiji u putničkoj kabini, na nju se ruka u vožnji  može osloniti taman kako treba da ležerno dohvatimo neke bitne komande na ekranu. Ta je konzola pomična, a obuhvaća i mjesto za beskontaktno punjenje pametnog telefona. Praktično i inovativno rješenje koje je taman 'upalo' u prostor upražnjen izostankom klasičnog mjenjača.

Austral je prvi Renault koji se temelji na trećoj generaciji platforme CMF-CD. Dug je 451 cm te je 182,5 cm širok
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Australov automatski mjenjač ima dva stupnja prijenosa za električni motor i četiri za benzinac. S ukupno 15 načina rada može podnijeti više okretnog momenta (do 410 Nm u usporedbi s 350 Nm za prvu generaciju) i snage te nudi brži odziv.
Naš Austral, spomenuli smo već, ima sustav upravljanja četirima kotačima treće generacije 4Control Advanced, koji smatramo zanimljivom opcijom vrijednom 1500 eura doplate. Taj je sustav zaslužan za krug okretanja od samo 10,1 m, što se u gradskim uvjetima vožnje pokazalo jako korisnim: manevriranje i parkiranje puno je lakše. Izvorni sustav predstavljen je 2007., a najnovija verzija ostvaruje veću okretnost, vrhunske performanse, stabilnost u svim uvjetima i još veći užitak u vožnji. Konkretno, na neravnim, nekvalitetnim cestama kretnje kotača uglađuju prelazak preko neravnina i rupa pa se one manje osjete. Automobil je tako udobniji, u unutrašnjosti je tiše, a osjećaj za upravljačem je sigurniji. Isprobani primjerak donio je, naravno, i sve moguće sustave za sigurnost i komfor.  Renault Austral ima ukupno 27 sustava za pomoć u vožnji, među kojima i 3D kameru s prikazom 360 stupnjeva, adaptivni tempomat, prepoznavanje prometnih znakova, pomoć u vožnji na raskrižjima…, te sustav Multi-Sense za mijenjanje postavki vožnje.

Komentara 6

CR
crocro
19:43 12.09.2023.

Pokušaj kopiranja Peugeota 3008, konture naginju na njega. Neću ulaziti koji je francuz bolji, to prepuštam korisnicima, ali Renault se teško može mjeriti s dizajnom Peugeota, pogledajte samo koko izgledaju nove 508 u svim izvedbama, 2008, 3008 i 5008, oči se lijepe za te linije. Pokušali su preslikakti kokpit Peugeota 5008 uajedno s volanom, ali usporedite kokpit Peugeota 5008 najnoviji model i kokpit Renaulta na slici, slike će reći 1000 riječi. Poštujem udobna sva francuska vozila ali ako francuz biram Peugeota. Cijenim i uvažavam svačji ukus, da se razumijemo.

Avatar ZBREG0V
ZBREG0V
16:18 12.09.2023.

Evo, još jedan super autek za odlazak u penziju! 🤡 🤡 🤡

Avatar Kogbriga
Kogbriga
09:24 12.09.2023.

Dobar je, vozio ga, ali su preskupi plus nema pola opreme kao moj Talisman, koji je rang više od Australa. Mislio sam ga kupiti ali nakon probe i cijene sam povukao ručnu. Malo ću pričekati.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije