Automobila je sve više, u prosjeku su sve stariji, mnogu od njih nedovoljno dobro održavani pa je, posljedično, na našim prometnicama sve više posla i za službe pomoći na cesti. Služba tehničke pomoći Hrvatskog autokluba (HAK) u protekloj je godini, kako doznajemo, zabilježila 117.281 poziva, što obuhvaća ne samo uobičajene pozive na besplatan telefonski broj 1987, nego i one upućene radi asistencije na vozilima koja su u jamstvu temeljem ugovora koje HAK ima s njihovim proizvođačima, te pozive za pružanje tehničke pomoći na cesti članovima inozemnih autoklubova s kojima naš nacionalni autoklub surađuje.
- Ukupno smo tijekom 2023. pružili 63.436 usluga tehničke pomoći, od čega smo na 21.585 intervencija poslali naše mehaničare. Oni su u čak 85% slučajeva (18.358 intervencija) uspješno otklonili kvar omogučivši našim članovima ili korisnicima usluge nastavak putovanja. Ponosni smo na takvu visoku uspješnost otklona kvarova, na koju utječe opremljenost, educiranost i motiviranost naših mehaničara - kazuju nam iz HAK-a, pojašnjavajući kako njihovu svakodnevicu izazovnom čini upravo raznolikost kvarova na cesti. Primjerice, intervencije u vezi s gumama variraju od potpuno razderane gume koja odmah zahtijeva prijevoz vozila, do manjih posjekotina koje mehaničari mogu popraviti na licu mjesta.
VEZANI ČLANCI:
- S druge strane, pogrešno utočeno gorivo često rješavamo na terenu, dok se za vozila s dvostrukim rezervoarom (najčešće SUV) preporučuje rješavanje problema u servisu. Osim vrste i prirode kvara, na odluku o tome hoćemo li poslati patrolno vozilo s mehaničarem utječe i lokacija kvara odnosno procjena je li primjereno i sigurno poslati mehaničara, jer sa sigurnosnog aspekta nije jednako raditi na vozilu u kvaru na autocesti ili na kućnoj adresi korisnika usluge - navode iz Hrvatskog autokluba.
Najčešći kvarovi na čije su otklanjanje upućivali mehaničare uključuju probleme s baterijom vozila (59,4 posto), probušene gume (12,1%), istakanja pogrešno utočenog goriva (6,3%) te elektriku /elektroniku (5,1%). Situacije istakanja pogrešno utočenog goriva te otvaranja zaključanih vozila specijalnim alatima najspecifičnije su intervencije mehaničara.
- Dodatno, primjećujemo da vozači nisu uvijek upoznati s funkcionalnostima svojih vozila koja su sve kompleksnija. U nekim situacijama, vozači nisu svjesni osnovnih postavki poput potrebe stiskanja papučice kvačila ili kočnice pri pokretanju motora. Isto tako, crvene ikonice na kontrolnoj ploči ne ukazuju uvijek nužno da se radi o kvaru vozila (poput crvene ikone za parking kočnicu ili sl.) - prisjećaju se iz HAK-a pojedinih situacija.
S obzirom na raznolikost scenarija, njihova je preporuka da vozači prouče upute proizvođača vozila, što je iznimno bitno kako bi razumjeli osnovne funkcije automobila kojim se služe, kao i njihovo ispravno korištenje. Isto tako, važno je da redovito održavaju svoja vozila sukladno preporukama proizvođača. Time se zasigurno smanjuje mogućnost nastanka kvarova vozila te prevenira stresna situacija, što trenuci u kojima je potrebno pružanje usluga pomoći na cesti svakako jesu. Naravno, članstvo u HAK-u kritičnim će situacijama pomoći, jer na raspolaganju su 24 sata u danu, 365 dana u godini. O svemu tome valja povesti računa jer automobili su nam stari, sve stariji. Trend starenja hrvatskog voznog parka nastavio se i u 2023. godini, kada se ukupna prosječna starost svih vozila povećala s 14,59 u 2022. godini na 14,66 godina. Prema podacima Centra za vozila Hrvatske, povećala se i prosječna starost osobnih automobila s 13,29 godina (2022.) na 13,38 u prošloj godini.
Spojka.