Električni automobili donose manje emisije CO2 i dušikovih oksida zbog čega ih mnogi doživljavaju kao spasitelje planeta. Spasitelji zdravlja planeta možda i jesu, ali prema objavljenoj studiji Organizacije o ekonomskoj sigurnosti i razvoju (OECD) uzrokuju drugi problem - opasniji su za zdravlje ljudi.
Električni automobili s većim dometom emitiraju više sitnih lebdećih čestica koje nastaju trenjem kočnica i guma te erozijom materijala od kojeg su napravljene. Ta sitna prašina (PM2.5) opasna je za dišne organe ljudi. Zašto je tako? Masa električnih automobila mnogo je veća nego onih s dizelskim ili benzinskim motorima. Na primjer, Volkswagen Golf 8 težak je oko 1300 kg u osnovnoj izvedbi, a električni ID.3 čak 1600 kg. Tu masu treba zaustaviti, više je i trenja guma i ceste te rastu i emisije sitnih čestica, javlja Revija HAK.
Električna vozila emitiraju do 9 posto manje čestica PM10, ali kod PM2.5, koje su opasnije za zdravlje, situacija se mijenja. Električna vozila s dometom do 160 km (takvih je malo) emitiraju do 13 posto manje čestica od benzinaca i dizelaša, ali već vozila s dometom oko 480 km emitiraju osam posto više jer i njihova masa značajno raste. Uza sve to ide i povećano trošenje guma.
>> Pogledajte i ovaj video - Dario Juričan: 'Meni je takav gušt kad ulovim Bandića u laži!'
Električni automobili će imati smisao, ako savladamo dobijanje energije iz fuzije, a što je teško za povjerovati. Mada moguće. Oni danas troše struju koju dobijamo iz fosilnih goriva, puno više energije se utroši u njihovu izgradnju i na kraju imamo te baterije koje su em opasne za okoliš em uništavamo naveliko zemlju dok se izvlači litij. Ovaki, elektični auti koje danas imamo su sve samo ne "ekološki".