Iako Hrvatska ima tek četiri veće geoinformatičke tvrtke, koje barem jednim dijelom razvijaju GIS proizvode i usluge, tvrtke iz tog segmenta hrvatske softverske industrije lani su zapošljavale 946 stručnjaka i ostvarile prihod od 177,8 milijuna kuna. Posljednji uspjeh u industriji napravila je zagrebačka softverska tvrtka Mireo, koja je u natječaju za izrade službene aplikacije za autonavigaciju za Dubai pobijedila drugu najveću internetsku kompaniju na svijetu, američki Google.
Ahmad Hashem Behroozian, direktor Dubai RTA agencije koja upravlja projektom pametne vožnje u Dubaiju, istaknuo je da očekuju kako će s Mireom postići bolje rezultate nego s planetarno popularnimGoogle Mapsom.
– Vjerujemo kako će RTA Smart Drive biti pouzdaniji od Google Maps, jer koristi podatke od policije i ostalih javnih službi. Koriste se i podaci o planiranim radovima i predviđenim obilaznim cestama, o prometnim nesrećama i dojave od taksista – kaže Hashem Behroozian.
Osim Mirea, geoinformatičke proizvode u Hrvatskoj razvili su Infobip, Gdi grupa i Geofoto. Svjetsko tržište geoinformatike već vrijedi više od 10 milijardi dolara i ubrzano raste zbog narudžbi e-Govermenta, vojske, mobilnog plaćanja, logistike, trgovine i autoindustrije.
Dva domaća geoinformatička startupa koja najviše obećavaju su GIS Cloud i Loccie. GIS Cloud konkurira vodećim proizvođačima GIS softvera poput ESRI-ja i IBM-a, a Loccie u Kini proizvodi inovativni digitalni kompas za turiste.
Kada imaš ideju u koju vjeruješ i energije za rad onda nema prepreka bilo da se zovu Google ili šta ja znam....Čestitam na uspjehu i sretno u u buduće!