Na Los Angeles Auto Showu, najvažnijem salonu automobila u SAD-u otkad je detroitski, nakon velike krize “motor cityja”, izgubio prijašnji značaj, predstavljeno je nekoliko globalno bitnih noviteta, kao i zanimljivih koncepata.
Dakako, premijerno je prikazan i veći broj noviteta koji su namijenjeni isključivo američkom tržištu, poput Hyundaijevog velikog SUV-a Palisade, novog Nissan Murana koji se u Europi više ne prodaje i njihove velike limuzine Maxime ili Jeepova pick-up velikana Gladiatora.
Najvažniji novitet za naše kupce svakako je nova, treća generacija Mazde3, japanskog kompakta koji je u ovoj godini najprodavaniji automobil u svojoj “golf” klasi, gledamo li hrvatske privatne kupce. Nova trojka dizajnom se oslanja na trenutačni model, ali donosi još smjeliji Kodo dizajnerski jezik koji predstavlja jednostavnu formu. Japanski kompakt donosi vrlo izražen stražnji C stup. Zaista hrabro. Peterovratni hatch dugačak je 445,9 centimetara i uz međuosovinski razmak od 272,5 cm među najprostranijima je u segmentu. Sedanska izvedba sada je - možemo reći prema dizajnu, ali i povećanju dimenzija - s dužinom od 466 centimetara zaista “mala šestica”.
Novi 1,8-litreni dizelaš
Mazda ne odustaje od dizelskih motora u kompaktnoj klasi, poput nekih proizvođača koji su to najavili, primjerice, Toyota i Volvo, a od 2021. i Honda. To je možda i pravi dokaz da dizel u Europi još nije mrtav, jer se Mazda kao jedan od manjih proizvođača temelji isključivo na profitabilnosti u ovom trenutku, te si ne može dopustiti određene gubitke nauštrb budućnosti.
Tako će umjesto dosadašnja dva dizelaša 1,5 i 2,2 nova “trojka” nuditi srednje rješenje – novi 1,8-litreni D SkyActive dizelski motor sa 115 konja. Kod benzinaca već poznata gama koja i dalje pliva kontra struje bez turbopunjača nudi tri varijante – motor G 1,5 sa 100, zatim G 2,0 sa 121 i 165 konjskih snaga.
Ali, u novoj će Mazdi3 prvi put biti ponuđen i SkyActive-X motor, 2-litreni benzinac sa 190 KS i 230 Nm, koji u radu kombinira značajke benzinskog i dizelskog motora (smjesu pali kompresijom), pa je potrošnja 30% manja nego kod usporedivog benzinca.
“Elfer” od 120 tisuća eura
Drugi najznačajniji novitet je osma generacija kultnog automobila – Porschea 911. “Elfer”, uz dobro poznate linije koje već 55 godina samo evoluiraju, nudi još bolju opremu, vozne osobine i unaprijeđene motore - početni 3,0 twinturbo sa 285 KS u osnovnoj verziji Carrere, dok Carerra S sada ima 450 KS. Cijena u Njemačkoj kreće od 120.125 eura.
Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama