BUSINESS

18 govornika o važnosti i ulozi GREEN MARK-a

Foto: croenergo.eu
18 govornika o važnosti i ulozi GREEN MARK-a
21.05.2014.
u 11:17
Pogledaj originalni članak

Interes gospodarstvenika i krajnjih potrošača za teme zelenog gospodarstva u sve većem je usponu, sudeći po podacima o preuzimanju kataloga hrvatskih nositelja GREEN MARK-a, a koje je objavila specijalizirana medijska agencija za energetiku i okoliš ENERGO MEDIA SERVIS. Ta je agencija 08. travnja ove godine predstavila elektronsko izdanje kataloga 67 hrvatskih nositelja GREEN MARK-a koje je do danas preuzelo više od 10.000 korisnika.

GREEN MARK - SIGN OF EXCELLENCE je obilježje održive usluge, proizvoda ili tehnologije radi stvaranja dodane vrijednosti, promicanja, povećanja konkurentnosti i tržišnog plasmana istih. GREEN MARK dodjeljuje se pravnim osobama za usluge, proizvode ili tehnologije u svim oblicima gospodarske aktivnosti na području Republike Hrvatske sukladno kriterijima za dodjelu. Oznaka se dodjeljuje pravnim osobama, osim za usluge, proizvode ili tehnologije, i za održivu proizvodnju, skladištenje, distribuciju i potrošnju električne i toplinske energije.

GREEN MARK zajednički su osmislili djelatnici i savjetnici tvrtke Energo Media Servis te Saveza za energetiku Hrvatske. Uvođenje oznake započelo je 01. kolovoza 2011. godine donošenjem Pravilnika o dodjeli istoimene oznake i u nastojanju da na hrvatskom tržištu, a dijelom i radi PR-ovskog booma zelenih usluga, proizvoda i tehnologija, zapravo započne proces odvajanja zelenoga od onoga što to nije te da se na takav način krajnjim potrošačima jamči održivost onoga što nabavljaju.

"Vodeći se idejom dugoročno održivog poslovanja, HEP Opskrba želi zadovoljiti potrebe svojih kupaca, kako gospodarstva, tako i građana, ne ugrožavajući pri tome buduće generacije. Drago nam je da su naša ulaganja u inovativne proizvode i usluge u području zelenog gospodarstva, zaštite okoliša i energetske učinkovitost prepoznali brojni kupci, te na taj način potvrdili da i oni slijede put održivog razvoja. U samo godinu dana otkako smo predstavili ZelEn, zelenu energiju iz obnovljivih izvora,više od 20 hrvatskih kompanija je odabralo upravo ovaj proizvod, a svakodnevno dobivamo i nove upite. Krenuli smo i s gradnjom punionica ELEN na kojima će se električna vozila puniti energijom dobivenom također iz obnovljivih izvora. Na ovaj način ćemo povezati cijelu Hrvatsku, priključiti se europskoj energetskoj autocesti i pridonijeti smanjenju emisija CO2 i očuvanju okoliša. No, to je tek uvod u našu viziju održivog razvoja, stoga možete očekivati da ćemo oznaku GREEN MARK s ponosom nositi dugi niz godina", istaknula je Tina Jakaša, direktorica tvrtke HEP Opskrba d.o.o..

"ELKA d.o.o. je tvrtka za proizvodnju kabela čiji je strateški cilj imati važnu ulogu na navedenim tržištima te proširiti poslovanje na nova tržišta. Vizija ELKE je postati kabelska tvrtka s interesom za vertikalno i horizontalno širenje, a s ciljem povećanja konkurentnosti. Nastavljajući više od 80 godina dugu tradiciju u proizvodnji električnih vodova i kabela želimo i nadalje održati visoku kvalitetu naših proizvoda i usluga, kako bi učvrstili naš položaj i ugled na tržištu u zemlji i inozemstvu. GREEN MARK nam donosi dodatnu vrijednost i prepoznatljivost kao i priznanje i poticaj ekološkoj važnosti i načinu razmišljanja", izjavio jeVatroslav Sablić, predsjednik Uprave Elke.

"DUCATI komponenti d.o.o. je inovativna, tehnološki razvijena proizvodna tvrtka koja posluje u Ludbregu od 2002. godine, kao dio grupacije DUCATI Energia S.p.A., čije je sjedište u Bologni, u Italiji, a poslovna prisutnost širom svijeta. Danas zapošljava preko 100 ljudi te svake godine ulaže više od 7% ukupnih prihoda u razvoj novih proizvoda. Tvrtka je poznata po proizvodnji generatora, motora, statora, dijelova vanbrodskih motora i ostalih dijelova za sve vrste dvokotača. Kada govorimo o "zelenom" gospodarstvu, proizvodnju tvrtke DUCATI komponenti iz Ludbrega možemo podijeliti u 4 osnovne grupe: mali elektromoped simpatičnog naziva "Free Duck", akumulatori električnih vozila, mali vjetrogeneratori te e-kotač "Copenhagen Wheel". GREEN MARK ulijeva sigurnost našim klijentima te jamči da smo ekološki i društveno osviještena tvrtka, što nam daje dodanu vrijednost na tržištu", istaknuo je Dražen Crnković, direktor DUCATI komponenti d.o.o..

"GREEN MARK je postao bitan faktor u kreiranju objektivnih mjerila po pitanju održivog razvoja. Održivost se u ABB-u prepliće s velikim rasponom naših djelatnosti, od razvoja i projektiranja naših proizvoda, naše ponude kupcima, naših odnosa prema partnerima do našeg ponašanja u društvenim zajednicama. Pod održivošću u ABB-u smatramo uravnoteživanje gospodarskog uspjeha, očuvanja okoliša i društvenog napretka na opću korist svih naših dionika", ističe Steffen Drausnigg, direktor tvrtke ABB d.o.o. u Hrvatskoj. Inače, ABB je globalni lider u područjima elektroenergetike i automatizacije. Kao jedna od vodećih svjetskih inženjerskih tvrtki, pomaže korisnicima u učinkovitom korištenju električne energije, povećanju produktivnosti industrijske proizvodnje i smanjenju utjecaja na okoliš na održiv način.

"GREEN MARK je potvrda da tehnološka rješenja koja se razvijaju u Mireu imaju i stvarne ekološke učinke, osim ostalih pozitivnih učinaka u poduzećima koja za svoje poslovanje koriste motorna vozila. Mireovi sustavi za upravljanje voznim parkom i za računalno planiranje ruta značajno unapređuju organizaciju poslovnih procesa, ne zahtijevaju kapitalne investicije, a na svaku potrošenu kunu uštedjet će najmanje dvije. Pojednostavljeno, Mireova rješenja omogućuju da se željeni opseg posla (isporuka na dostavna mjesta, obilazak kupaca od strane trgovačkih putnika) obavi uz značajno manji broj kilometara ili značajno manji broj vozila. Često se uštede o kojima govorimo potencijalnim se korisnicima čine neostvarivima, pa se u Hrvatskoj se redovito se susrećemo s nevjericom. Međutim, sve komercijalne primjene naših sustava pokazuju da se zaista radi o velikim uštedama. Posebno nas ohrabruje činjenica da su naši inozemni partneri, a naročito zadovoljni korisnici naših sustava u Indiji, i najbolji promicatelji Mireovih zelenih rješenja", ističeAnte Sarjanović, izvršni direktor za razvoj poslovanja tvrtke MIREO d.d..

"GREEN MARK nam je vrlo vrijedan za imidž komunikaciju te nam je osobito drago što i u Hrvatskoj postoji vrednovanje poslovanja koje se temelji na ekoprincipima. Naš je ponos još veći jer se GREEN MARK odnosi na naše cjelokupno poslovanje budući da su eko standardi inkorporirani u našu poslovnu viziju i misiju, kao i u temeljne vrijednosti tvrtke", istaknula je Jadranka Boban Pejić, predsjednica Uprave Biovege d.o.o.. Dodajmo ovome kako je 2012. godine Boban Pejić po izboru Saveza za energetiku Hrvatske proglašena i najboljom menadžericom hrvatskog zelenog gospodarstva, a za projekt "Biovega d.o.o. - proizvodnja prirodne hrane, trgovina i usluge". Tom prigodom istaknula je: "Bez ljubavi, srca i volje nema zelenog gospodarstva i crvena boja ove nagrade zasigurno je odabrana kako bi se ukazalo na strast koju svi dobitnici gaje prema zelenom razvoju Hrvatske".

"Konzorcij VR ENBEKON d.o.o. orijentiran je na razvoj projekata u području obnovljivih izvora energije i energetske učinkovitosti, s posebnim naglaskom na sektor solarne energije. Putem Inicijative Volksbank-Raiffeisenbank iz Baden-Württemberga vršimo investiranje u projekte solarne energije na razini cijele Republike Hrvatske, a odnedavno smo krenuli sa investiranjem i u druge perspektivne sektore obnovljivih izvora energije kao što je biomasa. GREEN MARK je oznaka koja našim trenutnim i budućim klijentima ulijeva dodatnu sigurnost da se radi o tvrtki koja sve svoje poslovne aktivnosti i projekte realizira u skladu sa najvišim standardima zelenog poslovanja te nam pomaže u marketinškoj komunikaciji i boljoj prepoznatljivosti našeg brenda. Projektima koje VR ENBEKON d.o.o. financira i realizira podižemo udio obnovljivih izvora energije u Hrvatskoj te ćemo ih, ovisno o prilikama i mogućnostima, nastaviti financirati i dalje jer vjerujemo kako kroz projekte obnovljivih izvora energije znatno podižemo nacionalnu energetsku neovisnost i pomažemo razvoju gospodarskih aktivnosti visoke dodane vrijednosti", istaknuo je Marino Franinović, direktor tvrtke VR ENBEKON d.o.o..

"GEC d.o.o. Plešce tvrtka je za proizvodnju LDPE plastične ambalaže čiji je osnovni cilj kupcima pružiti najbolji način zaštite njihovih proizvoda i omogućiti siguran transport i upotrebu gotovih proizvoda. Moto tvrtke je "Sve za pakiranje na jednom mjestu". Nastavljajući više od 40 godina dugu tradiciju u preradi plastičnih masa želimo i nadalje održati visoku kvalitetu naših proizvoda koristeći repromaterijale koji nisu štetni za okoliš. Također za dio proizvodnje koristimo i električnu energiju iz obnovljivih izvora što čini naše proizvode ekološki prihvatljivim. GREEN MARK prepoznaje naše napore da smo ekološki i društveno osviještena tvrtka, što nam daje dodanu vrijednost na tržištu", izjavila je direktorica tvrtke GEC d.o.o. Irena Gec Andlar, mag.oec..

"Tvrtka Solarni Projekti d.o.o. vodeća je po broju fotonaponskih instalacija u Republici Hrvatskoj te se od samog početka orijentirala na pružanje inovativnih, zelenih rješenja i usluga visoke dodane vrijednosti. Naša prednost leži u mladom, stručnom timu te činjenici da smo upravo kroz projekte u zelenom gospodarstvu zadržali obrazovani kadar u Hrvatskoj te kontinuirano doprinosimo razvoju hrvatskog gospodarstva. Kao inovativna, zelena tvrtka stalno smo u potrazi za novim izazovima te smo odnedavno krenuli i sa komercijalizacijom novog obnovljivog izvora energije, drveta Paulovnije, za koje predviđamo svijetlu budućnost upravo u Hrvatskoj. GREEN MARK nam služi kao priznanje da idemo u pravom smjeru i zasigurno pomaže u pozitivnoj diferencijaciji naše tvrtke kao jedne od predvodnika razvoja zelenog gospodarstva u Hrvatskoj, a posebice u Slavoniji", ističe Jurica Gorup, direktor tvrtke Solarni Projekti d.o.o..

"Caparol je dio globalne DAW grupacije koja unutar sebe objedinjuje vodeće građevinske brandove u Europi. Neosporni je lider u kvaliteti i inovacijama unutar svog industrijskog sektora. Od svog osnutka, strategija tvrtke je održati beskompromisnu kvalitetu i standard s naglaskom na vrhunske i ekološki prihvatljive i održive proizvode koji ne štete zdravlju. Poduzećem se upravlja na održiv način usmjeren ka budućnosti kako bi na tržište plasirali inovativne, visokovrijedne i održive proizvode koji u konačnici  pridonose vrijednosti održivih građevina. Caparol d.o.o. ponosni je prvi, a za sada i jedini, proizvođač i distributer boja te ostalih građevinskih premaza i fasadnih sustava u Hrvatskoj kojemu je dodijeljena oznaka "Green Mark - Sign of Excellence". Ovo obilježje održive odnosno "zelene" usluge, proizvoda i tehnologije prati globalnu politiku našeg poduzeća te za nas predstavlja iznimno bitno priznanje prepoznatosti naših doprinosa ekološki održivom trgovanju i gospodarenju", izjavila je Verica Mazić, direktorica prodaje tvrtke Caparol d.o.o..

"Vodeća smo tvrtka u projektiranju rasvjetnih rješenja s naglaskom na energetsku učinkovitost, što nas obvezuje da pratimo razvoj naprednih tehnologija te iste implementiramo u naše projekte. Pri tome ne smijemo zanemariti ergonomiju samog prostora koji projektiramo, njegovu funkciju te ugođaj unutar samog prostora, odnosno moramo postići uravnotežen koncept rasvjete. Uravnoteženi koncept rasvjete definira rasvjetno rješenje koje kao alat maksimalno koristi ljudima, a da pri tome ne škodi okolišu. Postizanje ovih ciljeva zahtijeva savršenu kombinaciju znanstvenih spoznaja, tehničkih inovacija i obilje dizajnerskih ideja – kao i osjećaj odgovornosti prema okolišu i samom čovjeku. GREEN MARK ulijeva sigurnost našim klijentima te jamči da smo ekološki i društveno osviještena tvrtka, što nam daje dodanu vrijednost na tržištu.", istaknuo jeMiran Kovaček, mag.ing.el., direktor tvrtke Telektra d.o.o..

"Strategija brige za okoliš jedna je od najvažnijih u politici marke Peugeot. Želimo ponuditi kvalitetne proizvode koji su odgovorni prema okolišu, bez žrtvovanja voznih svojstava. Oznaka "Green Mark" za marku Peugeot znači veću prepoznatljivost Marke kao zelenog brenda, a marka Peugeot ima mnogo za ponuditi u toj domeni. Napori koje Peugeot ulaže u nove proizvode i tehnologije koje su u službi brige za okoliš, u skladu su s kriterijima potrebnim za dobivanje ovog certifikata. Na primjer, svaki deseti primjerak modela 3008 u Europi proda se u hibridnoj verziji. Sve to govori u prilog želje marke Peugeot da djeluje u skladu sa svojom strategijom brige za okoliš, stalno inovirajući u toj domeni i nudeći u cijelom svijetu proizvode koji su prihvatljivi za okoliš", izjavio je Tomislav Miletić, direktor marke Peugeot.

"O rezultatima pilot projekta zagrebačkog sustava javnih bicikala svjedoči 3.500 zadovoljnih korisnika koji očekuju ekspanziju mreže u Zagrebu. Dugoročni cilj nam je s postojećih 12 već do sredine sljedeće godine proširiti mrežu na oko 40-50 stanica kako bismo stali uz bok velikim europskim metropolama. GREEN MARK za nas predstavlja veliko priznanje za doprinos smanjenju emisije C02, prometnih gužvi i pozitivnog utjecaja na zdravlje građana. Ujedno predstavlja i krunu uspjeha našeg startup-a jer se bliži prva godišnjica od dana pokretanja projekta kada smo ispred Tehničkog muzeja pustili u rad prvi sustav javnih bicikala u Hrvatskoj", istaknuo je Krešimir Dvorski, direktor tvrtke Sustav javnih bicikala d.o.o..

"Eko Taxi, kao prvi i jedini ekološki taksi prijevoznik u Hrvatskoj koji koristi hibridna vozila, s ponosom nosi oznaku GREEN MARK. Ponosni smo upravo zbog činjenice da smo prepoznati kao kompanija koja iskazuje visoku ekološku svijest i brigu o okolišu. Držeći se visokih standarda za što boljom kvalitetom usluge ova oznaka znači dugotrajnu vrijednost i omogućuje razvoj zelenog i konkurentnog gospodarstva za koji se Eko Taxi opredijelio. Od samih početaka, vrijednost i filozofija tvrtke je postati vodeća hrvatska autotaksi kompanija usredotočena na održivi razvoj, a dodijeljeni GREEN MARK potvrda je našeg truda i znak da se razvijamo i rastemo u željenom smjeru. GREEN MARK znači veliku prepoznatljivost Eko taxija kao zelenog branda i dodatni nam je poticaj za daljnji rad i napredak te prije svega za pružanje što kvalitetnije usluge našim klijentima", istaknuo je Mislav Munivrana, direktor tvrtke Eko prijevoz d.o.o..

"Usluge koje pruža Odvjetničko društvo Dominković i partneri u suradnji s Deloitte Legal S.p.o., a posebice na području obnovljivih izvora energije, gdje su naši odvjetnici  pioniri u savjetovanju vezano za projekte obnovljivih izvora energije, sukladne su konceptu koji promovira GREEN MARK. Društvo ove projekte prati tijekom njihovog cjelokupnog životnog ciklusa, počevši od procesa planiranja i ishođenja dozvola, preko izgradnje, upravljanja i održavanja do financiranja ili prodaje. Pri tom savjetujemo najrazličitije sudionike tržišta obnovljivih izvora energije, poput financijskih institucija, prodavatelja i kupaca projekata, sponzora te proizvođača i dobavljača opreme. Dodijeljeni GREEN MARK predstavlja priznanje za naša kontinuirana nastojanja da se nadopunjavanjem i kombiniranjem tradicionalnih pravnih usluga s onima s područja zelene ekonomije, prilagodimo potrebama tvrtki s područja energetike, gospodarenja otpadom, zelene gradnje, kao i čistih tehnologija. Navedeni pristup primjerice olakšava poslovanje klijentima u velikim infrastrukturnim projektima koji su obveznici sve strožih okolišnih dozvola ili start-up kompanijama za čiste tehnologije koje traže savjet o zaštiti intelektualnog vlasništva ili financiranju projekata", istaknula je Ivana Dominković Cecelja, direktorica Odvjetničkog društva Dominković i partneri d.o.o. u suradnji s Deloitte Legal.

"Mi u Arena Centru poznati smo po razvijenoj ekološkoj svijesti o čemu najbolje govori naša praksa. Prvi smo šoping centar koji je kroz projekt "Urbani vrtovi" dio svoje zelene površine namijenio besplatnom korištenju građana. Arena Centar je ponosni vlasnik GREEN MARK-a, domaćin prvog hrvatskog green-tech i green-lifestyle sajma te mjesto održavanja brojnih zelenih akcija i radionica. Uz veliki broj modnih, gastro i zabavnih sadržaja, Arena Centar je najzeleniji centar u Hrvatskoj, što je prepoznato u javnosti. Arena Centar GREEN MARK komunicira u svim svojim kampanjama, što je odlučujuće za veliki broj naših posjetitelja koji svoje kupovne odluke temelje na savjesnom i ekološkom pristupu. S ponosom možemo reći da smo 2013. godinu završili s brojkom od 8,5 milijuna zadovoljnih posjetitelja, koji znaju da Arena Centar pruža više od shoppinga i zabave. Svjesni smo da se održivi razvoj temelji na brizi za okoliš i društvo, zato smo i postali primjer društveno odgovornog shopping centra.", istaknuo je Mike Pugh, direktor ARENA Centra.

"Brokula&Ž je mali hrvatski brend odjeće od tkanina iz organskog uzgoja pa svaki certifikat koji potvrđuje našu temeljnu ideju poslovanja, onu ekološke održivosti, znači još jedan dokaz kvalitete koju potrošači sve više prepoznaju i cijene", izjavio jeZoran Šainović, direktor Brokule&Ž. Šainović je u svibnju prošle godine za medijski portal croenergo.eu istaknuo i kako vjeruje da u Brokula&Ž proizvodima leži i potencijal za međunarodni uspjeh. "Naime, globalni potrošač se sve više zanima za kvalitetu i porijeklo svega što konzumira, pa tako i za odjeću koju nosi. Mi želimo tkanine iz organskog uzgoja pretvoriti u kvalitetne, lijepe i zabavne odjevne predmete te u autentičan hrvatski proizvod", naveo je Šainović.

"Našim prvim eko-dizajnom "CroEcoSeat" željeli smo potaknuti potencijalne oglašivače, a i same korisnike, na osvještenost o nužnosti brige o okolišu, budući da se proizvod izrađuje iz obnovljenih sirovina, a recikliranjem se može ponovo uobličiti u nove vrijednosti. Smatramo da marketing ne mora nužno biti samo ustaljena prodaja proizvoda ili usluga, već nam može služiti i za prenošenje društveno korisnih i ekoloških poruka. GREEN MARK nam je iznimno važan budući da su današnji potrošači ekološki svjesni te traže "eco-friendly" proizvode i usluge od organizacija koje su društveno odgovorne. Sam znak potaknuo nas je i na potpuni zaokret u poslovanju koji se sada većinom bazira na dizajnu održivih proizvoda, izrađenih od dugotrajnih materijala koji produžuju vijek trajanja ili u potpunosti načinjenih iz recikliranih sirovina. Uz GREEN MARK prepoznatljivo komuniciramo naše eco-koncepte prema potencijalnim korisnicima.", ističe kreativna direktorica ICE STUDIO-a d.o.o. Ivana Cvetković Lakoš.

Službeni popis nositelja GREEN MARK-a s pripadajućim uslugama, proizvodima i tehnologijama nalazi se u Registru u uredu Saveza za energetiku Hrvatske ili na sljedećem linku. Katalog svih hrvatskih nositelja oznake možete preuzeti na sljedećoj poveznici ili ga preuzeti u (.pdf) formatu u nastavku.

Vijesti iz svijeta energetike, obnovljivih izvora energije, energetske učinkovitosti i zaštite okoliša pratite na portalu www.croenergo.eu

Pogledajte na vecernji.hr